نحوه اضافه کردن تاریخ در Google Sheet
در این مقاله قصد داریم نحوه اضافه کردن تاریخ در Google Sheet را به شما آموزش دهید. اگر همیشه با اکسل سر و کار دارید، نیازی نیست نگران هزینه های گران قیمت اشتراک مایکروسافت برای Office 365 باشید، زیرا Google یک جایگزین رایگان به نام Google Sheets ارائه می دهد. درست مانند اکسل، تعداد زیادی ویژگی در انتظار استفاده هستند. سه راه برای اضافه کردن تاریخ به گوگل شیت وجود دارد که شامل پر کردن خودکار ستون ها، استفاده از تابع تاریخ، قالب بندی ستون ها یا درج میانبر تاریخ می شود.
Google Sheets یک صفحه گسترده مبتنی بر وب است که توسط مجموعه Google Docs Editor ارائه شده است. Google Sheets ویژگی های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد، مانند همکاری لحظه ای در پروژه ها با دوستانتان، می توانید یک تقویم محتوا در Google Sheets بسازید. قرار دادن تاریخ در Google Sheets راه خوبی برای سازماندهی کار شما است و می توان آن را در چند مرحله ساده و آسان انجام داد.
با استفاده از این روش ها، می توانید چند کار تکراری که شامل اضافه کردن تاریخ به ستونها می شود را اتوماتیک کنید و سرعت کار خود را افزایش دهید. قالب های تاریخ و زمان به محلی پیشفرض گوگل شیت شما بستگی دارد. نحوه تغییر آن به این صورت است: Google Sheets را باز کنید > به File > Settings بروید. در پنجره پاپ آپ، به تب General بروید > Region خود را در منوی کشویی Local انتخاب کنید.
برای خرید دوره های آموزشی شرکت گوگل کلیک کنید.
نحوه اضافه کردن تاریخ در Google Sheet به صورت خودکار
بیایید با وارد کردن خودکار تاریخ امروز با استفاده از تابع تاریخ به نام TODAY() شروع کنیم. این کار تاریخ امروز را در یک ستون برمی گرداند. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.
می توانید از کلید ترکیبی «Ctrl ;» در ستون در Google Sheets استفاده کنید و تاریخ فعلی را تبدیل می کند.
تکمیل خودکار یک ویژگی در گوگل شیت است که به شما کمک می کند ستون ها را به صورت سری با داده هایی بر اساس مقادیر موجود در چند بخش پر کنید. برای مثال، اگر تاریخ را در قسمت A1 وارد کنیم، می توانیم کل ستون A را با تاریخ پر کنیم، چون گوگل شیت شما تشخیص می دهد که یک تاریخ در A1 وجود دارد و وقتی خواسته می شود بقیه ستون را بهطور خودکار پر کند، آن را با ترتیب افزایشی تاریخ پر می کند.
با این حال، اگر بخواهید قبل از وارد کردن تاریخ، قالب تاریخ و زمان را بررسی کنید، باید تنظیمات را چک کنید.
تکمیل خودکار روز ها در یک ستون در Google Sheets
می توانیم روز ها، هفته ها و ماه ها را بهطور خودکار در شیت گوگل خود تکمیل کنیم.
شیت مورد نظرتان را باز کنید و تاریخ را در یک ستون وارد کنید. روی گوشه سمت راست پایین ستون کلیک کنید و نگه دارید و آن را به قسمتی که می خواهید تاریخ آن را به صورت خودکار تکمیل کنید، بکشید. همانطور که می بینید، تاریخ ها برای تمام ستون های انتخاب شده در یک ستون در قالب یکسان به طور خودکار پر می شوند.
به این ترتیب می توانید روز های متوالی را در Google Sheets به صورت خودکار کامل کنید.
اگر از Google Sheets در محل کار استفاده می کنید، به ندرت نیاز به وارد کردن دیتا برای یک روز غیر کاری یا آخر هفته دارید. اما در روش قبلی برای تکمیل خودکار تاریخ ها، آخر هفته ها نیز به صورت خودکار پر می شدند. اگر روی صفحه گسترده ای با داده های سنگین کار می کنید، حذف دستی آخر هفته ها زمان بر است. بنابراین، میتوانید تاریخها را به استثنای تعطیلات آخر هفته تکمیل کنید. در اینجا نحوه وقتی ستونی با تاریخ و زمان مطابق با آن در یک ستون دارید، منطقی است که آنها را در یک ستون ادغام کنید و موارد تکراری را به حداقل برسانید.
افزودن تاریخ به Google Sheets یک فرآیند ساده است که می تواند به چند روش مختلف انجام شود. بسته به نیازتان، می توانید تاریخ ها را بهصورت دستی اضافه کنید، از فرمول ها برای تولید خودکار تاریخ ها استفاده کنید، یا حتی از اکستنشن ها برای سادهسازی فرآیند استفاده کنید. با یادگیری نحوه افزودن یا درج تاریخ در Google Sheets، می توانید کار خود را کارآمدتر و سازماندهی کنید و اطمینان حاصل کنید که هرگز یک مهلت یا قرار مهم را از دست نمی دهید.
- بیشتر بخوانید: Google Sheets چیست؟ بررسی ویژگی های گوگل شیت
نحوه اضافه کردن تاریخ در Google Sheet به صورت دستی
Google Sheets یک برنامه گسترده قدرتمند است که به کاربران امکان سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده ها را می دهد. یکی از رایج ترین انواع داده ها، تاریخ است. کاربران می توانند در چند مرحله ساده تاریخ ها را به صورت دستی به صفحه خود اضافه کنند.
برای درج تاریخ جاری در یک سلول در Google Sheets، کاربران می توانند از کلید های میانبر Ctrl استفاده کنند. در ویندوز یا Cmd ؛ در مک. این به طور خودکار تاریخ فعلی را در ستون انتخاب شده درج می کند. کاربران همچنین می توانند از Ctrl Shift استفاده کنند. یا Cmd Shift؛ میانبر برای درج زمان فعلی. راه دیگر برای درج تاریخ جاری این است که تاریخ را به صورت دستی تایپ کنید. برای انجام این کار، کاربران باید ستونی را که می خواهند تاریخ را در آن درج کنند، انتخاب کرده و تاریخ را در قالب مورد نظر تایپ کنند. به عنوان مثال، اگر کاربر بخواهد تاریخ 4 دسامبر 2023 را درج کند، می تواند 12/4/2023 یا 12-4-2023 را تایپ کند.
همچنین کاربران می توانند با انتخاب ستون و رفتن به منوی Format فرمت تاریخ را در سلول تغییر دهند. از آنجا، آنها می توانند قالب تاریخ مورد نظر را انتخاب کنند، مانند ماه، روز، سال یا روز/ماه/سال.
استفاده از توابع برای ورود خودکار تاریخ
یکی از راه های خودکارسازی تاریخ ها در Google Sheets استفاده از توابع است. Google Sheets چندین عملکرد را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تاریخ ها را به طور خودکار در صفحه گسترده خود وارد کنید. متداول ترین توابع مورد استفاده برای ورود خودکار تاریخ عبارتند از TODAY() و NOW().
تابع TODAY() به طور خودکار تاریخ جاری را در یک سلول وارد می کند. هر بار که صفحه شیت را باز می کنید، تاریخ به تاریخ فعلی به روز می شود. برای استفاده از تابع TODAY() کافی است ستونی را که می خواهید تاریخ در آن نمایش داده شود انتخاب کنید و =TODAY() را تایپ کنید.
تابع NOW() همانند تابع TODAY() عمل می کند، اما زمان جاری را نیز شامل می شود. برای استفاده از تابع ()NOW، بخشی را که می خواهید تاریخ و ساعت در آن نمایش داده شود انتخاب کنید و =NOW() را تایپ کنید.
یکی دیگر از راههای خودکارسازی تاریخها در Google Sheets، ایجاد فرمول های تاریخ است. فرمول های تاریخ به شما این امکان را می دهد که تاریخ ها را در قالب خاصی وارد کنید و سپس به طور خودکار آنها را بر اساس معیارهای خاصی به روز کنید.
برای ایجاد فرمول تاریخ، باید از تابع DATE() استفاده کنید. تابع DATE () سه المان سال، ماه و روز می گیرد. به عنوان مثال، اگر می خواهید تاریخ 12/31/2023 را وارد کنید، از فرمول =DATE(2023,12,31) استفاده می کنید.
هنگامی که فرمول تاریخ را وارد کردید، می توانید از توابع دیگر برای به روز رسانی خودکار آن استفاده کنید. برای مثال، می توانید از تابع EDATE() برای اضافه یا کم کردن تعداد مشخصی از ماه از تاریخ استفاده کنید. همچنین می توانید از تابع WEEKDAY() برای تعیین روز هفته برای یک تاریخ معین استفاده کنید.
- بیشتر بخوانید: تفاوت گوگل شیت و اکسل در چیست؟
AI Google Sheets: از GPT برای نوشتن فرمول های تاریخ خود استفاده کنید
همانطور که می بینید، فرمول های تاریخ زیادی وجود دارد که بسته به مورد خاص شما می تواند مفید باشد. یادآوری همه این فرمول ها در یک حرکت می تواند کمی سخت باشد. با این حال، اکستنشن های GPT برای Google Sheets وجود دارد که می توانید از آنها برای تولید فرمول ها، محور ها و نمودار ها استفاده کنید! صفحات گسترده خود را با ابزارهای هوش مصنوعی مجهز به GPT برای ساخت فرمول ها، نمودار ها، محور ها، SQL و موارد دیگر شارژ کنید. دستورات ساده برای تولید خودکار به کمک هوش مصنوعی در اختیار هستند. پس از نصب، به Extensions در منوی Google Sheets برگردید. اکنون برنامه را اجرا کنید. شرح یک فرمول را در کادر متنی تایپ کنید و کار تمام می شود. خودکار کردن تاریخ ها در Google Sheets می تواند در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. با استفاده از توابع و فرمول های تاریخ، به راحتی می توانید تاریخ ها را در صفحات گسترده خود وارد کرده و به روز کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.