نحوه استفاده از Google Ad Manager برای استراتژی بازاریابی
آیا می دانستید که Google Ad Manager گزینه های بسیار بیشتری از تبلیغات متنی را ارائه می دهد؟ شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس منطقه جغرافیایی و برخی از ویژگی های جمعیتی هدف گذاری کنید و تبلیغات گوگل را بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه تصویر می کنید، کنید.
چگونه از Google Ad Manager برای استراتژی بازاریابی استفاده کنیم؟
شما یک کسبوکار کوچک دارید و میخواهید به رشد خود ادامه دهید، بنابراین میدانید که باید تبلیغات انجام دهید. با وجود پیشنهادهای متنوع دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع خواهید کرد؟
هنگام جستجوی محصولات مختلف، تبلیغاتی را در صفحه نتایج موتور جستجوی خود مشاهده کردهاید، اما آیا میدانستید که Google Ad Manager گزینههایی بسیار فراتر از تبلیغات مبتنی بر متن را ارائه میدهد؟ شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس منطقه جغرافیایی و برخی از ویژگی های جمعیتی هدف گذاری کنید و تبلیغات گوگل را بسیار مقرون به صرفه تر از آنچه تصور می کنید، کنید.
شروع با تبلیغات گوگل نباید ترسناک باشد. ما شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی می کنیم و به شما کمک می کنیم تا بهترین نتایج ممکن را در ازای هزینه تبلیغاتی خود دریافت کنید.
برای شرکت در دوره های آموزشی گوگل کلیک کنید.
Google Ad Manager چیست؟
Google Ad Manager مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط Google برای مدیریت حساب های تبلیغاتی و کمپین های شما است. این ابزارها به طور مرتب توسط گوگل به روز می شوند و به کسب و کارها اجازه می دهند تا به طور مداوم هدف گذاری و پیام رسانی مخاطبان خود را اصلاح کنند.
مدیریت تبلیغات خود در سراسر دنیای وب مطمئناً می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید؟ آیا وبسایتهای خاصی وجود دارند که میخواهید هنگام قرار دادن تبلیغات خود از آنها اجتناب کنید؟ آیا بخشهای مخاطب خاصی دارید که سود کمتری دارند و میخواهید آنها را حذف کنید؟ آیا باید فقط بر روی یک منطقه جغرافیایی بسیار هدفمند تمرکز کنید؟
Google Ads Manager مجموعه نسبتاً ساده ای از ابزارها است که برای انجام برخی عملیات بسیار پیچیده استفاده می شود. داشبورد واحد و ورود به سیستم به شما این امکان را میدهد که به سرعت صورتحساب، گزارشدهی و کنترل دسترسی به تبلیغات خود را مشاهده و ادغام کنید.
کنترل دسترسی و صورتحساب میتواند به ویژه برای شرکتهایی که با آژانسهای خلاق خارجی کار میکنند یا برای چندین بخش مختلف تبلیغات ایجاد میکنند، مهم باشد.
جدا نگه داشتن این جزئیات و مدیریت افرادی که می توانند آنها را ببینند (داخلی و خارجی) به کاهش سردرگمی و حفظ کنترل واضح تبلیغات شما در هر زمان کمک می کند.
تفاوت بین Google Ads و Google Ads Manager چیست؟
علیرغم مشابه بودن نامها، این دو محصول در طرف مقابل یک معامله قرار دارند. یعنی قرار دادن تبلیغات و نمایش تبلیغات در وب سایت شما.
Google Ad Manager به طور هدفمند برای بازاریابان ساخته شده است و به کسب و کارها این امکان را می دهد تا انواع تبلیغات نمایش داده شده در سایت خود را سفارشی کنند. شرکت ها از آن برای کسب درآمد جدید با کسب درآمد از ترافیکی که به وب سایت شما می آید استفاده می کنند.
Google Ads برای مشاغلی است که می خواهند محصولات خود را تبلیغ کنند. میتوانید کمپینها، پیامها و موارد دیگر را از داخل یک داشبورد تلفیقی تنظیم کنید. پلت فرم Google Ads به شما امکان می دهد تبلیغات به موقع را با پیام هایی که در حال حاضر به مخاطبان شما مرتبط هستند تعریف و توزیع کنید.
این می تواند به معنای ارائه یک تبلیغ برای یک رستوران محلی در یک دستگاه تلفن همراه باشد که به وضوح در حال جابجایی است، یا نشان دادن تبلیغات برای یک جواهرفروشی محلی در نزدیکی مشخص شده به مکان. این نوع تبلیغات هدفمند و به موقع می تواند بسیار موثر باشد، زیرا شما مشتریان بالقوه را در زمانی که تمایل به خرید دارند جذب می کنید.
مهمترین انواع تبلیغات گوگل کدامند؟
در حالی که تعداد کل انواع تبلیغات گوگل به طور مداوم در حال تغییر است، زیرا گوگل پیشنهادات خود را اصلاح می کند، سه نوع کلیدی از تبلیغات گوگل وجود دارد که مشاغل کوچک از آنها استفاده می کنند.
تبلیغات نمایشی
با استفاده از شبکه نمایش گوگل، می توانید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. کاربران هنگام مرور وب، استفاده از برنامهها یا تماشای ویدیوهای خارج از نتایج موتور جستجوی Google، تبلیغات نمایشی را مشاهده میکنند. تبلیغات نمایشی می تواند شامل متن، تصویر و ویدئو باشد.
تبلیغات جستجو
برخلاف رسانه های اجتماعی، مصرف کنندگان تمایل دارند از موتورهای جستجو برای اهداف خاصی استفاده کنند که شامل جستجو برای پاسخ، یافتن راه حل برای مشکلات خود یا یافتن محصولات خاص است. در نتیجه گوگل می تواند یک کانال بازاریابی موثر برای طیف وسیعی از کسب و کارها باشد.
تبلیغات ویدیویی
یوتیوب که گوگل مالک آن است، از طریق پلتفرم گوگل ادز نیز در دسترس است. از نظر ترافیک، یوتیوب پربازدیدترین سایت در شبکه نمایش گوگل است، حتی اگر از نظر فنی فقط یکی از سایت های موجود در شبکه باشد.
تعداد ساعات تماشای یوتیوب در روز بیش از یک میلیارد ساعت است. به غیر از تبلیغات پیش از پخش که قبل از ویدیوهای YouTube پخش می شوند، بنرها و همپوشانی ها نیز در دسترس هستند. در نتیجه، فرصت های زیادی برای مشتریان بالقوه وجود دارد تا با کسب و کار شما درگیر شوند.
آیا اجرای تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟
کسبوکارهای کوچک، بزرگ، و همه جا میتوانند از طریق Google Ads به مخاطبان هدفمند و نامحدودی با قیمتی مقرونبهصرفه دست یابند. پیشنهادات شما را می توان در هر زمان شروع، متوقف یا تنظیم کرد.
یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین موتورهای جستجو گوگل است که بخشی از زندگی روزمره ماست. یک متخصص بازاریابی که قصد دارد فروش و آگاهی از برند را افزایش دهد، می تواند از تبلیغات گوگل برای دستیابی به بیش از 3 میلیارد کاربر در روز استفاده کند.
با بهینهسازی محصولات، خدمات و محتوای خود برای جستجوی Google، میتوانید از طریق جستجوی Google به مخاطبان زیادی از مصرفکنندگان فعال دسترسی پیدا کنید. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا تبلیغات گوگل می تواند ارزش پول و وقت شما را داشته باشد.
پتانسیلی که نامحدود است
هر روز میلیونها کلمه کلیدی جدید اضافه میشود، و Google Ads را به یک ابزار بازاریابی بسیار مقیاسپذیر تبدیل میکند. در نتیجه، مخاطبان هدف شما تقریباً نامحدود هستند. اگر میخواهید ترافیک خود را افزایش دهید، میتوانید با افزودن کلمات کلیدی جدید، ترافیک خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
افزایش هزینههای روزانهتان برای کمپین PPC که برای شما درآمد کسب میکند، میتواند حتی کلیکهای بیشتری را به همراه داشته باشد.
برای رتبه بندی کلمات کلیدی از سیستم مناقصه برای تبلیغات گوگل استفاده می شود. موقعیت شما می تواند زمانی بهبود یابد که پیشنهاد بالاتری ارائه دهید. با افزایش هزینه های خود، ممکن است از موقعیت چهار به موقعیت دو برسید.
رتبه شما تعیین می کند که چقدر ترافیک و کلیک دریافت می کنید، و هر چه بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت.
تا زمانی که بودجه شما اجازه می دهد، می توانید قیمت پیشنهادی خود را به هر تعداد که می خواهید برای جذب مشتریان بالقوه افزایش دهید. هنگامی که حساب Google Ads خود را با حساب Google Analytics خود متصل می کنید، می توان توانایی مقایسه PPC و داده های جستجوی ارگانیک را به دست آورد.
با تجزیه و تحلیل همه این داده ها، می توانید بودجه بازاریابی خود را عاقلانه تر خرج کنید و آن را برای تایید به مدیریت بالا ارائه دهید تا طرح مورد تایید قرار گیرد.
هدف گذاری دقیق بازارهای داخلی و محلی
کسبوکارهای محلی با حضور آنلاین میتوانند از Google Ads برای کمک به دسترسی به مشتریان جدید بالقوه در جوامع محلی خود استفاده کنند.
در واقع، تحقیقات نشان میدهد که بیش از 70 درصد خریدارانی که به دنبال فروشگاههای محلی هستند، به سراغ کسانی میروند که در فاصله پنج مایلی خانهشان قرار دارند.
اینترنت محبوب ترین مکان برای کسب اطلاعات در مورد شرکت های محلی است، به طوری که 97٪ از مردم در مورد آنها به صورت آنلاین اطلاعات بیشتری کسب می کنند. شامل یک شماره تلفن قابل کلیک، پسوندهای موقعیت مکانی و پسوندهای آدرس، دید Google Ads شما را افزایش می دهد.
خاص بودن کلمه کلیدی تبلیغات گوگل نیز مزیتی برای بازارهای خاص است. دقیق تر شدن در مورد هدف خود بهترین راه برای علاقه مند کردن مردم محلی به خدمات یا محصول شما است. در نتیجه، می توانید تبلیغات خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید و در نتیجه سرنخ های بیشتری به دست آورید.
کنترل و انعطاف پذیری
میتوانید هر زمان که بخواهید یک کمپین تبلیغاتی Google را متوقف کرده و مجدداً فعال کنید، بدون اینکه جریمهای متحمل شوید. به دلیل این انعطاف پذیری می توانید هزینه های بازاریابی خود را بهتر کنترل کنید و از آنجایی که هیچ شرایط یا قرارداد ثابتی وجود ندارد، پول را هدر نخواهید داد.
تجزیه و تحلیل چشمگیر و ردیابی عملکرد
علاوه بر این، نرم افزار گوگل ادز تجزیه و تحلیل های ارزشمند و روشنگری ارائه می دهد. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق به شما نیاز دارد که تبلیغات و صفحات فرود خود را برای حداکثر بازگشت سرمایه آزمایش کنید.
آمار پرداخت به ازای کلیک علاوه بر نشان دادن عملکرد تبلیغات شما، بهبودهایی را نیز پیشنهاد می کند. میانگین هزینه هر کلیک تبلیغات شما، موقعیت و نرخ تبدیل، از جمله موارد دیگر، همه در این گزارش ها ارائه شده است.
هزینه به ازای تبدیل (CPC)، نرخ کلیک (CTR)، امتیاز کیفیت آگهی، رتبه بندی موقعیت آگهی و حجم جستجوی کلمه کلیدی شما در گوشه سمت راست بالای داشبورد نمایش داده می شود.
از تعامل یک مشتری بالقوه بهره ببرید
هنگامی که در جستجوی محصول یا خدمات خاصی هستید، مرتبط ترین تبلیغات و وب سایت ها در صفحه اول SERP های گوگل ظاهر می شوند. پس از کلیک بر روی اولین نتیجه ای که نظر شما را جلب می کند، خرید را شروع می کنید.
تبلیغات گوگل قبل از نتایج جستجوی ارگانیک در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود که بزرگترین مزیت آنهاست. هنگامی که مخاطبان هدف شما درگیر هستند و آماده عمل هستند، در زمان مناسب به آنها دسترسی خواهید داشت .
میتوانید با استفاده از Google Ads، کاربران را بر اساس عبارات جستجو، مکان، سن و حتی علایق و سرگرمیها هدف قرار دهید.
اگر کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید و مبلغ مناسبی را پیشنهاد دهید، می توانید زمانی که مشتریان بالقوه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، به آنها دسترسی پیدا کنید.
زمین بازی را متعادل کنید
همانطور که یک تصور غلط رایج است، داشتن بیشترین بودجه همیشه به معنای برنده شدن نیست.
گوگل تبلیغات را بر اساس کیفیت و ارتباط اولویت بندی می کند، درست مانند نتایج جستجوی ارگانیک. یک تبلیغ مرتبط با پرس و جو کاربر، تجربه کاربری بهتری را در چشم گوگل به همراه خواهد داشت. اگر کاربر تجربه خوبی داشته باشد، احتمال اینکه کاربر به عنوان موتور جستجوی خود به گوگل بچسبد افزایش می یابد.
در نتیجه، گوگل به همان اندازه که به حداکثر قیمت پیشنهادی در هر کلیک اهمیت می دهد، به کیفیت تبلیغات و ارتباط آن اهمیت می دهد. بنابراین، تبلیغات باکیفیت و بهینه شده نباید به اندازه تبلیغاتی که ضعیف، نامربوط و با کیفیت پایین هستند، قیمت بالایی داشته باشند.
حتی صاحبان کسب و کارهای کوچک با بودجه های بازاریابی اندک می توانند از تبلیغات با کیفیت بالا بهره مند شوند، حتی اگر برخی از کلمات کلیدی مرتبط گران تر از دیگران باشند.
هزینه ها را می توان به راحتی کنترل کرد
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به شما این امکان را می دهد که با تنظیم پارامترهای کلیدی، هزینه های خود را به راحتی تعریف کنید. هنگامی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، فقط مبلغی که برای هر کلیک انتخاب می کنید از شما دریافت می شود.
مزایا و معایب تبلیغات گوگل Google Ads
برای کسب و کارها، Google Ads یک راه عالی برای دسترسی به افراد مناسب با محصولات، خدمات و محتوای خود است.
علاوه بر این، شما فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. کلمات کلیدی گران قیمت و رقابتی زیادی وجود دارد و تسلط بر پلتفرم می تواند چالش برانگیز باشد.
نتایج ارگانیک هنوز توسط خریداران ترجیح داده می شود، اما بهترین کلمات کلیدی اغلب گران و رقابتی هستند.
در اینجا لیستی از مزایا و معایب استفاده از تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما آورده شده است.
مزایای Google Ads
گوگل تقریبا هیچ محدودیتی برای دسترسی خود ندارد. شما می توانید تقریباً هر کسی را هدف قرار دهید.
تنها زمانی که برای یک تبلیغ هزینه می کنید، کلیک روی آن است.
اگر اقدامات درست را انجام دهید، تبلیغات همیشه می تواند برای کاربر مرتبط باشد.
به منظور بهبود عملکرد، می توانید از داده های زیادی گوگل استفاده کنید.
اگر شخصی قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده است، می توانید برای او بازاریابی مجدد کنید.
شما همیشه می توانید با تبلیغات خود به مخاطبان مناسب دست پیدا کنید.
معایب Google Ads
برای موفقیت بیشتر، بهتر است یک کارمند تمام وقت دیگر استخدام کنید، زیرا ابزارها و تنظیمات بسیار کوچکی در این پلتفرم برای پیگیری وجود دارد.
اعتماد به نتایج ارگانیک بسیار بیشتر از تبلیغات است.
همیشه برای بهترین کلمات کلیدی هزینهای وجود دارد، و حتی با وجود بهترین روشها، آنها همیشه به فروش تبدیل نمیشوند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.