Google AdMob چیست؟ ادموب ابزاری برای کسب درآمد
Google AdMob به توسعه دهندگان کمک می کند تا با گذاشتن تبلیغات با کیفیت بالا در اپلیکیشن هایی که می سازند کسب درآمد کنند. ادموب با ترکیب تقاضای آگهی دهنده، فرمت های تبلیغاتی خلاقانه و فناوری پیشرفته کسب درآمد از اپلیکیشن، ارزش هر نمایش را به حداکثر می رساند.
چرا نمایش تبلیغات در AdMob مهم است؟
نمایش تبلیغات به کاربران اپلیکیشن، به شما امکان می دهد همزمان با تمرکز بر ساخت و توسعه برنامه های با کیفیت، منبع درآمد پایداری را برای رشد کسب و کار خود داشته باشید. تبلیغ کنندگان می توانند به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند و کاربران می توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند و این در حالی است که از برنامه ها به صورت رایگان استفاده می کنند و لذت می برند. بنابراین این یک برد سه طرفه برای توسعه دهندگان، کاربران و تبلیغ دهندگان است.
نحوه کار ادموب
تبلیغات توسط تبلیغ کنندگانی که می خواهند محصولات یا خدمات شان را برای کاربران برنامه تبلیغ کنند، ایجاد و پرداخت می شود. بعد از ایجاد فضایی برای نمایش تبلیغات در برنامه خود، ادموب با تبلیغ کنندگانی کار می کند که برای نشان دادن آگهی های مرتبط با کاربران شما هزینه پرداخت می کنند.
شبکه تبلیغات گوگل
AdMob بهعنوان یکی از بزرگترین شبکههای تبلیغاتی جهانی، با میلیونها تبلیغکننده کار میکند که برای بدست آوردن فضای تبلیغاتی در برنامه شما رقابت میکنند (از بزرگترین برندهای جهانی تا داغترین استارتآپهای جدید). این به معنای تقاضای بیشتر، تبلیغات مرتبط تر برای کاربران و درآمد بیشتر برای شما است.
میانجیگری تبلیغات
با گسترش تقاضای تبلیغکنندگان به شبکههای جانبی، شبکه گستردهتری ایجاد کنید. AdMob کارهای سنگینی را انجام می دهد تا مطمئن شود که تبلیغات را از شبکه های پردرآمد نشان می دهید – و بالاترین هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) را دریافت می کنید.
مدل های درآمد ترکیبی
تبلیغات درون برنامه ای خود را با سایر منابع درآمدی مانند خریدهای درون برنامه ای (IAP) ترکیب کنید تا یک منبع درآمد متعادل و پایدار ایجاد کنید.
فرمت های تبلیغاتی
با ارائه تبلیغات مناسب به کاربران مناسب در زمان مناسب، میتوانید در حین کسب درآمد از اپلیکیشن خود، تجربهای عالی را در اختیار کاربران قرار دهید. شما می توانید از طیف گسترده ای از فرمت ها انتخاب داشته باشید که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
Rewarded یا پاداش: تبلیغاتی که کاربران می توانند در ازای پاداش های درون برنامه ای (مانند زندگی بیشتر در یک بازی) انتخاب کنند تا با آنها تعامل داشته باشند.
Native یا بومی: تبلیغات سفارشی شده که به نظر می رسد بخش طبیعی از برنامه شما است.
Banner یا بنر: تبلیغات مستطیلی که می توانند به بالا یا پایین صفحه متصل شوند.
Interstitial یا بینابینی: تبلیغات استاتیک یا ویدیویی که می توانند در زمان های وقفه یا نقاط انتقال ظاهر شوند و تجربه های جذابی از برند را بدون ایجاد اختلال در تجربه استفاده از برنامه ایجاد کنند.
مزیت Google AdMob چیست؟
AdMob با به حداکثر رساندن درآمد با تقاضای بیشتر تبلیغ کننده کمک می کند تا به افزایش CPM دست پیدا کنید. به عنوان یک پلتفرم اثبات شده، هدف گوگل نه تنها توانمندسازی شما برای ایجاد درامد پایدارتر، بلکه ساده تر کردن شما با ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند است.
به طور کلی نحوه کمک به توسعه دهندگان برای رشد کسب و کارشان به صورت زیر است:
میانجیگری: پلت فرم میانجیگری AdMob به توسعه دهندگان کمک می کند تا چندین شبکه تبلیغات تلفن همراه را راه اندازیف مدیریت و بهینه کنند. کار با چندین منبع تبلیغاتی باعث ایجاد رقابت برای موجودی تبلیغات شما می شود که به شما کمک می کند درآمد بیشتری کسب کنید.
مناقصه: با تماس همزمان با شبکه های تبلیغاتی شرکت کننده، منابع تبلیغاتی شما می توانند برای هر نقطه آگاهی بلادرنگ پیشنهاد بدهند و تضمین می کنند که همیشه بالاتری CPM را برای هر نمایش دریافت می کنید.
درگیر کردن کاربران: فرمت های تبلیغاتی مبتکرانه مانند تبلیغات با پاداش و بومی به تعادل تجربه کاربر با کسب درآمد کمک می کند تا کاربران را راضی و درگیر نگه دارد.
خودکار کردن کارها: از ابزارهای خودکار گوگل برای خودکار کردن کارهای روزانه خود استفاده کنید و وقت خود را برای تمرکز کردن روی ساخت بهترین برنامه ها آزاد کنید.
محافظت از برند: سیاست های تبلیغاتی قوی، کنترل های ناشر و بررسی جامع آگهی ها به شما کمک می کند انواع تبلیغاتی را که در برنامه تان نمایش می دهید را کنترل کنید تا از برند خود محافظت کنید.
دریافت اطلاعات دقیق تر: AdMob با یکپارچه سازی با Google Analytics برای Firebase، تجزیه و تحلیل و ویژگیهای گزارش هوشمندتری ارائه میدهد تا بتوانید نحوه تعامل کاربران با تبلیغات را بهتر درک کنید و ارزش طول عمر آنها را بهینه کنید.
چگونه با AdMob کار خود را شروع کنم؟
برای استفاده بیشتر از تبلیغات درون برنامه ای، باید پایگاه کاربری قابل توجهی داشته باشید و درک خوبی از کاربران خود داشته باشید. شروع کار آسان است، فقط کافی است حساب AdMob جدید خود را ایجاد کنید یا با یک حساب Google Ads موجود وارد شوید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.