Google AdSense چیست؟ انواع تبلیغات ادسنس
Google AdSense چیست؟ انواع تبلیغات ادسنس کدامند؟ دیجیتال مارکتینگ یکی از ارکان راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است، به این معنا که در دنیای دیجیتال مارکتینگ پول زیادی وجود دارد. Google AdSense به شما این فرصت را می دهد که با تبلیغات به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، بنابراین می توانید در حین ایجاد وبلاگ یا کانال YouTube خود درآمد غیرفعالی کسب کنید. مهم نیست که چه نوع محتوایی ایجاد می کنید، می توانید از AdSense برای کسب درآمد از این محتوا استفاده کنید.
بنابراین، AdSense چگونه کار می کند؟ Google AdSense یک پلت فرم ساده است که استفاده از آن برای سازندگان محتوا برای ایجاد درآمد تبلیغاتی آسان است. گوگل تمام کارها را در زمینه مدیریت، نگهداری و مرتب سازی تبلیغات انجام می دهد، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که در AdSense ثبت نام کنید و فضای تبلیغاتی را در وب سایت خود در دسترس قرار دهید. سپس فضای تبلیغاتی شما به حراج گذاشته میشود و بالاترین قیمت پیشنهادی با کمک AdSense این آگهیها را دریافت میکند.
اگر می خواهید کسب درآمد در خانه داشته باشید، Google AdSense می تواند یک راه عالی برای انجام این کار باشد. شما می توانید نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید و AdSense به کسب درآمد شما از این محتوا کمک می کند. حتی می توانید از Google AdSense در چندین وب سایت یا کانال یوتیوب استفاده کنید تا درآمد خود را به حداکثر برسانید.
Google AdSense چیست؟
Google AdSense یک پلت فرم تبلیغاتی ساده است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد از محتوایی که ایجاد می کنند درآمد کسب کنند.
اگر زمانی را صرف خواندن وبلاگ ها کرده اید، احتمالاً تبلیغات AdSense را دیده اید. این تبلیغات را می توان در محتوای سایت، به عنوان یک تصویر بنر در بالا یا کنار صفحه یا در یک فضای تبلیغاتی اختصاصی در جای دیگر قرار داد. ایده اصلی این است که می توانید این تبلیغات گوگل را در وب سایت خود قرار دهید که در حال حاضر ترافیک دریافت می کند، بنابراین افرادی که از سایت شما بازدید می کنند تبلیغات را مشاهده می کنند.
موفقیت شما با Google AdSense بستگی زیادی به میزان ترافیکی که به وب سایت خود می آورید دارد. گوگل به ازای هر کلیک یا مشاهده صفحه مقدار مشخصی پول می پردازد، بنابراین درآمد شما با ترافیک سایت شما متناسب است.
خبر خوب این است که ایجاد محتوای با کیفیت یک راه عالی برای افزایش ترافیک وب سایت است، بنابراین می توانید به ساخت سایت خود ادامه دهید و ترافیک را افزایش دهید و در عین حال محتوای مناسب تری برای AdSense ایجاد کنید.
میتوانید از یک اکانت AdSense برای کسب درآمد از چندین وبسایت یا کانال YouTube استفاده کنید، بنابراین نیازی به ایجاد چندین حساب یا تمرکز روی یک سایت ندارید. برخی از تولیدکنندگان محتوا ترجیح می دهند انواع مختلفی از محتوا را در چندین پلتفرم ایجاد کنند، به این ترتیب می توانند مخاطبان فردی ایجاد کنند و از هر سایت کسب درآمد کنند.
تا زمانی که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه مناسبی دارد، می توانید از Google AdSense برای کسب درآمد استفاده کنید.
انواع تبلیغات گوگل AdSense
نکته ای که باید در نظر داشت این است که انواع مختلفی از تبلیغات گوگل وجود دارد. انواع مختلف تبلیغات متفاوت است زیرا برخی از تبلیغات در سایت شما برجسته تر هستند.
در حالی که تبلیغات برجستهتر هزینه بیشتری دارند، اما حواسپرتی بیشتری برای خوانندگان ایجاد میکنند، بنابراین رعایت تعادل بسیار مهم است.
تبلیغات نمایشی
تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات است که احتمالاً به دیدن آن عادت دارید. این تبلیغات برای انواع مختلف محتوا عالی عمل میکنند، و واکنشپذیری بومی آنها به این معنی است که میتوانند با اندازههای مختلف صفحه و طرحبندی صفحه سازگار شوند.
از طرف دیگر، اندازه های تبلیغات نمایشی را می توان برای نمایش در اندازه ثابت سفارشی کرد. برای اکثر وبسایتها، تبلیغات نمایشی روش خوبی برای کسب درآمد از محتوا بدون تسخیر صفحه یا ایجاد مشکل خواندن محتوای شما است.
تبلیغات In-feed ads
تبلیغات In-feed ads معمولاً برای مقالات مبتنی بر فهرست استفاده می شود. فرض کنید فهرستی از 10 هدفون بیسیم برتر را با عنوانی برای هر جفت هدفون ایجاد کردهاید. با تبلیغات In-feed ads، می توانید تبلیغات را در فضاهای طبیعی ایجاد شده توسط قالب لیست خود وارد کنید.
به عنوان مثال، می توانید یک تبلیغ را بین 2 مورد از لیست قرار دهید تا کاربر هنگام اسکرول آن را ببیند. این تبلیغات معمولاً در صورتی مؤثرتر هستند که تبلیغات مرتبط تری با فهرستی که در آن قرار گرفته اند باشند.
تبلیغات درون مقاله ای
درست مانند In-feed ads، تبلیغات درون مقاله ای مستقیما در مقالات تعبیه می شوند. به جای داشتن یک تبلیغ در پایین یا بالای صفحه خود، می توانید تبلیغات درون مقاله ای را در بین پاراگراف ها به پست های وبلاگ خود اضافه کنید. همانطور که خوانندگان در پست های وبلاگ پیمایش می کنند تا به خواندن ادامه دهند، در حالت ایده آل، روی تبلیغات کلیک می کنند. تبلیغات درون مقاله ای مؤثر هستند زیرا تاثیر منفی روی تجربه کاربران نمی گذارد.
تبلیغات محتوای مرتبط
تبلیغات محتوای مرتبط محتوای مشابهی را نشان می دهد که خواننده ممکن است به آن علاقه مند باشد. این تبلیغات در قالبی به سبک شبکه ای هستند که تصاویر، متن و URL ها را ترکیب می کند. اینها انواع تبلیغاتی هستند که معمولاً در پایین پست وبلاگ مشاهده می کنید. مزیت تبلیغات محتوای مرتبط این است که مانند برخی از قالبهای دیگر، تبلیغات صریح نیستند. کاربرانی که به محتوای ارائه شده علاقمند هستند به احتمال زیادی روی این تبلیغات کلیک خواهند کرد.
تبلیغات موتور جستجو
تبلیغات موتورهای جستجو در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد، اما شما باید از موتور جستجوی گوگل در سایت خود استفاده کنید. وقتی افراد چیزی را در نوار بالای سایت شما جستجو می کنند، صفحات نتایج موتور جستجوی مرتبط با تبلیغات را می بینند. بازدیدکنندگان سایت شما می توانند محتوا یا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به علاوه شما می توانید از ترافیک سایت خود با تبلیغات درآمد کسب کنید. یک موتور جستجوی یکپارچه گوگل نیز ظاهر و احساس حرفه ای تری به سایت شما می دهد.
گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟
Google AdSense در ظاهر یک مفهوم ساده است، اما ترفندها و نکات کوچک زیادی وجود دارد که می توانید در طول مسیر یاد بگیرید تا درآمد خود را به حداکثر برسانید. برای شروع، مهم است که درک کاملی از نحوه عملکرد AdSense در شرایط اولیه داشته باشید.
زمانی که شخصی می خواهد سایت خود را تبلیغ کند، می تواند از پلتفرم های تبلیغاتی مختلف برای دسترسی به مخاطبان بیشتری استفاده کند. یکی از این پلتفرم های تبلیغاتی به نام گوگل ادز Google Ads شناخته می شود که در اصل نیمه دیگر AdSense است.
هنگامی که یک کسب و کار می خواهد وب سایت یا محصول خود را تبلیغ کند، می تواند در Google Ads ثبت نام کند. Google Ads به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد تا کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنند و بودجه ای را اضافه کنند که می تواند برای پرداخت هزینه تبلیغات استفاده شود. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی ایجاد و تأمین مالی شد، ناشران Google Adsense می توانند شروع به پیشنهاد دادن برای فضاهای تبلیغاتی در سایت های مختلف کنند.
گوگل به مکانی برای میزبانی همه تبلیغاتی که مردم می خواهند برای آن هزینه کنند نیاز دارد، جایی که AdSense وارد معادله می شود. وقتی برای AdSense ثبت نام کردید و یک فضای تبلیغاتی را در دسترس قرار دادید، کاربران Google می توانند این فضای تبلیغاتی را بررسی کرده و برای آن پیشنهاد قیمت بدهند.
بالاترین قیمت پیشنهادی برنده فضای تبلیغاتی خواهد بود و کمپین تبلیغاتی آنها در محلی که شما انتخاب می کنید نشان داده می شود. به عنوان یک میزبان AdSense، شما کنترل کامل بر روی انواع تبلیغاتی که در سایت خود قرار می دهید دارید. تبلیغات کوچکتر اغلب برای جریان و خوانایی وب سایت شما بهتر است، اما تبلیغات بزرگتر پول بیشتری را به همراه دارد.
به کاربران AdSense بر اساس تعداد بازدیدها یا کلیک هایی که یک تبلیغ دریافت می کند، پرداخت می شود. این قابلیت در AdSense تعبیه شده است، بنابراین لازم نیست کاری برای ردیابی تعداد بازدیدها یا کلیکهای یک تبلیغ انجام دهید.
با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که طراحی وب و سئو بخشهای ضروری موفقیت با Google AdSense هستند. هرچه بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید، درآمد بیشتری از طریق AdSense خواهید داشت.
گوگل ادسنس چگونه با YouTube کار می کند؟
Google AdSense را می توان علاوه بر وب سایت ها و وبلاگ ها با YouTube نیز استفاده کرد. همانطور که وب سایت شما می تواند به عنوان فضای تبلیغاتی استفاده شود، ویدیوهای YouTube شما نیز می توانند به عنوان فضای تبلیغاتی استفاده شوند. بهترین بخش این است که Google ادغام AdSense با کانال YouTube را ساده می کند، بنابراین می توانید روی ایجاد محتوای با کیفیت تمرکز کنید که بازدید ایجاد می کند و به شما کمک می کند از کانال خود با تبلیغات ویدیویی کسب درآمد کنید.
اگر میخواهید از AdSense برای کانال YouTube خود استفاده کنید، باید برای AdSense ثبت نام کنید و حساب خود را به کانال YouTube خود لینک دهید. می توانید این کار را با رفتن به برگه Monetization در YouTube Studio انجام دهید، سپس روی دکمه Start کلیک کنید تا در Google AdSense ثبت نام کنید.
از شما خواسته می شود اطلاعات حساب YouTube خود را تأیید کنید و یک حساب Google برای استفاده برای AdSense انتخاب کنید. هنگامی که برای یک حساب AdSense ثبت نام کردید، به حساب YouTube شما لینک داده می شود.
برای استفاده از AdSense با کانال YouTube خود، باید برخی از شرایط اولیه را رعایت کنید. به طور خاص، شما باید حداقل 1000 مشترک YouTube داشته باشید و ویدیوهای شما باید در مجموع 4000 ساعت تماشا در طول 12 ماه گذشته داشته باشند. اگر این الزامات را برآورده نکرده اید، می توانید از بازاریابی شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیگر برای کمک به تقویت کانال YouTube خود استفاده کنید.
اگر قبلاً بخشی از برنامه YouTube Partner هستید، برای استفاده از AdSense برای کسب درآمد از کانال YouTube خود آماده اید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.