لینکدین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
لینکدین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ لینکدین محبوب ترین پلت فرم آنلاین حرفه ای برای جویندگان کار و کسب و کار است. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه از این ابزار ارزشمند استفاده کنید. لینکدین یک پلتفرم اجتماعی است که در آن متخصصان می توانند شبکه سازی کنند، برای کار جستجو کنند، به عنوان فریلنسر ثبت نام کنند و مقالاتی را منتشر کنند.
اگر صاحب یک کسب و کار هستید، LinkedIn Business به شما امکان می دهد کارمندان و فروشندگان را بررسی و استخدام کنید و بازاریابی شرکت خود را انجام دهید. نسخه رایگان و پولی لینکدین ویژگی ها و عملکردهای متنوعی را ارائه می دهند. شما می توانید عضویت خود را بر اساس نحوه استفاده از لینکدین سفارشی کنید.
لینکدین چیست ؟
لینکدین یک شبکه اجتماعی برای جامعه تجاری است. این سایت که در سال 2002 تأسیس شد، مکانی برای متخصصان برای ارتباط با همکاران گذشته و فعلی، افزایش ارتباطات تجاری، ساخت شبکه بر اساس صنعت، بحث درباره ایده های تجاری، جستجوی شغل و جستجوی استخدام های جدید است.
کاربران لینکدین پروفایل های حرفه ای و رزومه مانندی ایجاد می کنند که به سایر اعضای سایت اجازه می دهد درباره سابقه کاری شان، زمینه های تخصص و عضویت در سازمان های توسعه حرفه ای اطلاعات بیشتری کسب کنند. هنگامی که کاربران یک پروفایل ایجاد می کنند، می توانند کاربران دیگری را به شبکه خود اضافه کنند.
پروفایل ها همچنین شامل بهروزرسانیهای وضعیت هستند که به افراد موجود در شبکه کاربر اجازه میدهد بدانند روی چه چیزی کار میکنند. همچنین قابلیتی وجود دارد که به افرادی که وارد لینکدین نشدهاند اجازه میدهد بخشهایی از پروفایل عمومی کاربر را مشاهده کنند.
پروفایل های کسب و کار لینکدین برای سازمان هایی است که به دنبال استخدام، رشد و بازاریابی کسب و کار خود و موارد دیگر هستند. لینکدین همچنین راه حل ها و منابعی را برای مشاغل در هر اندازه ارائه می دهد.
برای خرید آموزش ۰ تا ۱۰۰ لینکدین کلیک کنید.
ویژگی های اصلی لینکدین
در حالی که پلت فرم لینکدین دارای ویژگی ها و راه حل های متعددی برای افراد و مشاغل است، ویژگی های اصلی و پرکاربرد آن شامل موارد زیر است.
حفظ ارتباط: افراد اغلب شغل خود را تغییر می دهند و فرصت های جدیدی پیدا می کنند. لینکدین به کاربران این امکان را می دهد که از محل کار افراد در شبکه حرفه ای و نحوه تماس با آنها به روز بمانند.
دریافت کمک: هنگامی که شبکه مخاطبین کاربر نمی تواند به مشکل تجاری کمک کند، LinkedIn Groups به کاربر کمک می کند از طریق معرفی های قابل اعتماد با کارشناسان ارتباط برقرار کند.
جستجوی شغل: ویژگی جستجوی شغل لینکدین به کاربران امکان می دهد به هزاران لیست استخدامی با گزینه هایی برای پر کردن برنامه ها به طور مستقیم در سایت دسترسی داشته باشند. برنامه و پروفایل لینکدین کاربر مستقیماً برای کارفرمایان بالقوه ارسال می شود.
استخدام کارمندان جدید: مدیران استخدام می توانند از لینکدین برای یافتن نامزدهایی با مهارت های شغلی مورد تقاضا و تجربه مناسب استفاده کنند.
ویژگی های شخصی لینکدین چیست ؟
وقتی به تازگی در لیندین عضو شده اید، به راحتی می توانید برخی از ویژگی های ارزشمند آن را برای کاربران شخصی نادیده بگیرید. ابتدا باید یک پروفایل ایجاد کنید. آن را به عنوان رزومه حرفه ای خود در نظر بگیرید.
سپس میتوانید پستهای وبلاگ بنویسید، نظرات خود را درباره مقالات به اشتراک بگذارید و به گروههای لینکدین بپیوندید. حتی می توانید برای کار جستجو کنید یا به عنوان یک فریلنسر ثبت نام کنید .
با استفاده از LinkedIn Pulse، میتوانید مقالات رهبری فکری یا بهروزرسانیهای وضعیت را برای کسب شهرت درخشان در میان همتایان خود در صنعت پست کنید. این سرویس جمعآوری اخبار، مقالات با کیفیت بالا را از رسانههای اصلی همراه با پستهای کاربران لینکدین جمعآوری میکند.
همچنین، از همکاران، مشتریان و همکاران برای تایید مهارت در لینکدین در نظر بگیرید. این تاییدیه ها به عنوان توصیه هایی برای کارفرمایان بالقوه عمل می کنند. شما بر آنچه به اشتراک می گذارید کنترل دارید.
LinkedIn for Business لینکدین چیست ؟
LinkedIn for Business به شما امکان می دهد یک پروفایل تجاری برای سازمان خود ایجاد کنید. از آنجا، میتوانید آگهیهای شغلی ایجاد کنید، در پروفایل ها جستجو کنید تا در مورد مشتریان و فروشندگان بالقوه اطلاعات کسب کنید، و غیره.
لینکدین یک پلتفرم عظیم است که خود را به بازاریابی، به ویژه برای مشاغل B2B وامی دارد. در سال 2016، مایکروسافت – که مدت هاست به کاربران سازمانی خدمات می دهد – لینکدین را خریداری کرد.
از آنجایی که لینکدین برای حرفه ای ها ساخته شده است، یک پلت فرم عالی برای نسل پیشرو است. شما می توانید مشتریان بالقوه را بر اساس صنعت، شرکت، عنوان شغلی و موارد دیگر هدف قرار دهید تا به افرادی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند دسترسی پیدا کنید.
آیا لینکدین رایگان است؟
لینکدین دارای نسخه رایگان است اما امکانات محدودتری را در اختیار شما قرار می دهد. شما فقط می توانید برای افرادی که در شبکه شما هستند پیام ارسال کنید و به اطلاعات محدودی در مورد 5 نفر آخری که پروفایل شما را مشاهده کرده اند دسترسی داشته باشید. جستجوها به 100 نتیجه محدود می شوند و نمی توانید جستجوهای پیشرفته تری انجام دهید.
با این حال، عضویت رایگان لینکدین این مزیت را دارد که شما را در میان همتایان حرفه ای تان قرار دهد. یک حساب کاربری رایگان لینکدین به شما امکان می دهد یک نمونه کار ایجاد کنید، افراد را به شبکه حرفه ای خود اضافه کنید، به گروه ها ملحق شوید، گروه ایجاد کنید و پست های وبلاگ بنویسید.
LinkedIn Premium لینکدین چیست ؟
اگر ویژگیهای قویتری میخواهید، باید اکانت خود را به LinkedIn Premium ارتقا دهید. نسخه پریمیوم به شما امکان میدهند نتایج جستجوی بیشتری را فراتر از ۱۰۰ مورد را مشاهده کنید. اکانت های پولی برای کسب و کارهایی که می خواهند چندین پروفایل را از یک داشبورد متمرکز سازماندهی کنند، ایده آل است.
با یک اکانت Premium، می توانید همه کسانی را که پروفایل شما را در 90 روز گذشته مشاهده کرده اند، ببینید. یک عضو Premium LinkedIn همچنین میتواند به هر کاربر دیگری بدون هزینه اضافی پیام ارسال و دریافت کند.
LinkedIn Premium یک سیستم چهار لایه است که شامل Premium Career, Premium Business, Sales Navigator Professional و Recruiter Lite است که هر کدام هزینه ها و محدودیت های متفاوتی دارند، اما همه ابزارهایی برای کمک به کسب و کارها برای رفع نیازشان دارند.
LinkedIn Groups لینکدین چیست ؟
LinkedIn Groups به کاربران کمک می کند تا با افراد دیگر در همان صنعت و همچنین شبکه کلی خود ارتباط برقرار کنند. گروهها فرصتهایی را برای پرسیدن سؤالات، ایجاد روابط و مشارکت در گفتگو در مورد برند یا جایگاه حرفهای هر کاربر فراهم میکنند .
گروه های لینکدین فضاهای خصوصی برای مشاهده، ارسال و نظر دادن در مورد مکالمات با سایر اعضای گروه هستند. فقط کسانی که به گروه دعوت شده اند می توانند پست ها را ببینند و با آنها تعامل داشته باشند، اگرچه هر گروه می تواند پارامترهای خاصی را برای پذیرش تعیین کند. علاوه بر این، کاربران در همان گروه می توانند برای شروع چت درخواست پیام ارسال کنند.
در ادامه چند نکته برای دریافت حداکثر مزایای استفاده از گروه های لینکدین آورده شده است:
صبور باش. مانند گروههای فیسبوک، گروههای لینکدین نیز جوامعی هستند که برخی از آنها به هم گره خوردهاند و به روابط واقعی منجر میشوند. ممکن است زمان ببرد تا بخشی از این گروه شوید. اگر خیلی سریع وارد شوید، ممکن است ارتباط شما مصنوعی به نظر برسد و دیگران را از کار کردن یا ارجاع به شما در آینده منصرف کند.
خودتان را معرفی کنید. معرفی اولیه شما لازم نیست طولانی باشد، زیرا پروفایل تان شما را معرفی خواهد کرد. با این حال، در حالت ایدهآل، باید شامل یک خوشامدگویی («سلام، خوشحالم که اینجا هستم»)، توضیحی در مورد تجارت تان («طراحی گرافیکی در صنعت مد»)، و یک حس فوریت باشد. اگر در صنعت مد کار می کنید، ارتباط برقرار کنید.
پست های قبلی را مرور کنید قبل از ارسال پست، و به خصوص قبل از درخواست کمک، جو گروه را درک کنید. همچنین درک جو گروه می تواند تعیین کند که چقدر زمان برای ایجاد ارتباطات اختصاص می دهید. به عنوان مثال با کلیک کردن روی پست های مختلف، تشخیص اینکه آیا یک گروه غیرفعال است یا پر از هرزنامه است، در عرض چند دقیقه قابل تشخیص باشد.
نحوه استفاده از لینکدین برای استخدام
لینکدین یکی از ابزارهای است که افراد برای پیدا کردن کار استفاده می کنند. لینکدین با درک نقش اصلی در ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و کارمندان مشتاق، ابزارهای استخدام خود را در اختیار کاربران قرار می دهد و مجموعه بزرگی از ابزارهای موجود را در یک مجموعه جامع ترکیب کرده است تا مدیران استخدام بتوانند بهترین استعدادها را داشته باشند.
نحوه استفاده از LinkedIn Skill Assessments برای پیدا کردن افراد مناسب
یکی از با ارزش ترین ویژگی ها، LinkedIn Skill Assessments است که به جویندگان کار و استخدام کنندگان کمک می کند. برخی از با ارزش ترین ویژگی های این برنامه عبارتند از:
این ابزار به جویندگان کار کمک می کند تا از همه چیز متمایز شوند. شرکت در ارزیابی مهارت می تواند به کاربران کمک کند تا در بین استخدام کنندگان و مدیران استخدام محبوب تر شوند. نمایندگان شرکت می گویند که این ویژگی به اعضا اجازه می دهد تا «پروفایل قوی تری بسازند» که به آنها کمک می کند تا از گروه متمایز شوند.
جویندگان کار در جستجوهای بیشتری نشان داده می شوند. لینکدین ادعا میکند که این ابزار باعث میشود کاندیدهایی که LinkedIn Skill Assessments را تکمیل کردهاند بیشتر در جستجو ظاهر شوند.
جویندگان کار توصیه های شغلی دریافت خواهند کرد. هر کسی که از LinkedIn Skill Assessments استفاده کرده باشد پیشنهادهای شغلی مرتبط را دریافت خواهد کرد.
این ابزار جستجوی کاندید برای استخدام کنندگان را ساده می کند. از طریق ارزیابی مهارت، استخدام کنندگان و مدیران استخدام می توانند جستجوی نامزد را ساده کنند. کارفرمایان برای اثبات توانایی های یک نامزد نیازی به تنظیم ارزیابی های سفارشی ندارند. در عوض، آنها میتوانند در یک نگاه متوجه شوند که چه کسی LinkedIn Skill Assessments را گذرانده است.
استخدام کنندگان می توانند ارزیابی ها را برای متقاضیان ارسال کنند. استخدام کنندگان همچنین می توانند ارزیابی های متقاضیان را برای تکمیل ارسال کنند. اجباری نخواهد بود، اما به متمایز شدن کاندیدها کمک می کند. اگر متقاضی ارزیابی را انجام دهد اما قبول نشود، برای استخدام کننده قابل مشاهده نخواهد بود.
جذب و حفظ نامزدهای با کیفیت بالا
از آنجایی که بازار فعلی به جای کارفرمایان توسط کاندیدها هدایت می شود، مدیران استخدام باید بدانند که چگونه نامزدهای با کیفیت بالا را جذب و حفظ کنند. در اینجا چند نکته و ابزار مفید لینکدین آورده شده است:
در مورد محل کار خود شفاف باشید. طبق اطلاعات Glint و LinkedIn در سال 2021 ، حدود 87٪ از کارگران یک نیروی کار از راه دور یا محیط کار ترکیبی را ترجیح میدهند. ضروری است که با کاندیدها در مورد نوع محل کاری صحبت کنید تا بتوانند نقشی که متناسب با نیازها یا اولویتهایشان است، را بیابند.
کاندیداها را بر اساس ترجیحات جستجو کنید. همچنین میتوانید مستقیماً کاندیدها را بر اساس اولویتهای محل کارشان جستجو کنید و با همکاران تماس بگیرید تا به شما کمک کنند تا جستجوی خود را محدود کنید.
از برنامه موبایل Recruiter استفاده کنید. یکی دیگر از استراتژیهای مورد استفاده در طول فرآیند استخدام ، اپلیکیشن موبایل Recruiter است. این برنامه هر زمان که نامزدی به پیامی پاسخ دهد به شما اطلاع می دهد. همچنین میتوانید مشخصات متقاضیان را بررسی کنید و کاندیدها را جستجو کنید.
نحوه ارسال رزومه شغلی در لینکدین
برای ارسال رزومه شغلی می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید:
به صفحه اصلی لینکدین بروید و از منوی بالا Jobs را انتخاب کنید.
روی Post a Job کلیک کنید.
در صفحه Job Details اطلاعات مربوط به شرکت و فرصت شغلی خود را در کادر متن Description وارد کنید.
روی آیکن Add Skill کلیک کنید و مهارت ها و تخصص های خود را درج کنید.
روی Continue کلیک کنید.
در صفحه Applicant Options ، نحوه اطلاع از متقاضیان را انتخاب کنید و سوالات غربالگری را اضافه کنید تا به شناسایی افراد برتر کمک کند.
پست را مرور کنید و در نهایت روی Post Job کلیک کنید.
چگونه نمونه کار به لینکدین اضافه کنیم؟
پورتفولیو لینکدین یک بخش ویژه در پروفایل لینکدین شما است. پورتفولیو شما شامل نمونه هایی از کار شما است. افرادی که پروفایل شما را مشاهده میکنند میتوانند نمونههای شما را بررسی کنند تا درک کنند که چگونه کار خود را انجام میدهید.
وارد لینکدین شوید و به پروفایل خود بروید. حالا به مسیر Me > View Profile بروید.
در کادر اول و زیر نام تان روی Add profile section کلیک کنید.
به مسیر Recommended > Add featured بروید.
روی علامت به علاوه کلیک کند و Add a Post, Add an Article, Add a Link, Add Media را انتخاب کنید.
برای اضافه کردن لینک به کار خود، Add a Link را انتخاب کنید و بعد URL محتوایی را که می خواهید وارد کنید را پیست نید عنوان و توضیحات را اضافه کنید و روی Save کلیک کنید.
برای اضافه کردن رسانه ها، Add Media را انتخاب کنید و فایل را از سیستم خود انتخاب کنید. عنوان و توضیحات را به رسانه خود اضافه کنید و روی Save کلیک کنید.
ورود به سایت لینکدین
شروع کار در لینکدین آسان است. به آدرس LinkedIn.com بروید و روی Join Now در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. این سایت شما را در فرآیند تنظیم پروفایل، پر کردن نمونه کارها و تجربه ، افزودن افرادی که به صورت حرفه ای می شناسید و پیوستن به گروه ها یا علاقه مندی های خود راهنمایی می کند. بعد می توانید کل سایت را کاوش کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.