آموزش یوتیوب : سئوی یوتیوب چیست؟
سئوی یوتیوب یک استراتژی برای بهینه سازی کانال ها و ویدیوها به منظور بهبود قرارگیری در نتایج جستجو است. یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئویی در اینترنت است و همچنین یکی از بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می شود. بنابراین مهم است که بدانید چگونه محتوای خود را برای این پلتفرم بهینه کنید.
یوتیوب یک پدیده اینترنتی است. در سال 2005 ایجاد شد و کاربران زیادی را به خود جلب کرد که توجه گوگل را به خود جلب کرد. طولی نکشید که در سال 2006 توسط این شرکت خریداری شد و به یک غول تبدیل شد.
این پلتفرم نقش مهمی در تبدیل ویدیوها به یکی از قالبهای محتوای اصلی، هم برای مصرف و هم برای بازاریابی دیجیتال ایفا کرد. به لطف آن، ویدیوها در دسترس قرار گرفته اند، امروزه هر شخص یا برندی می تواند محتوای سمعی و بصری زیادی را در وب منتشر کرده و تماشا کند.
و با وجود چنین حجم زیادی از ویدیوها در این پلتفرم، یوتیوب مجبور د همه محتوا ها را در موتور جستجوی خود بهینه کند. برای داشتن یک تجربه خوب در پلتفرم، کاربران باید بتوانند به راحتی ویدیوهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. بنابراین، پلتفرم الگوریتمی ایجاد کرد که قادر به رتبه بندی بهترین محتوا برای هر جستجو است.
به همین دلیل، امروزه کانالها با یک چالش روبرو هستند: هر کسی که میخواهد بیشتر دیده شود، باید استراتژیهایی را برای بهینهسازی ویدیوها اتخاذ کند تا در موقعیت بهتری ظاهر شوند. ما به این استراتژی ها یوتیوب، سئو می گوییم. و این چیزی است که ما در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
برای شرکت در دوره آموزش یوتیوب و کسب درآمد دلاری کلیک کنید.
سئوی یوتیوب چیست؟
قبل از اینکه یاد بگیرید سئوی یوتیوب چیست، مهم است که چند قدم به عقب برگردید و درک کنید که سئو چیست. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو مجموعه ای از استراتژی ها برای بهینه سازی تجربه کاربر است که هدف آن بهبود موقعیت صفحه در موتورهای جستجو است. برنامه نویسی، طراحی، تولید محتوا و ارتباط با سایت های دیگر را در بر می گیرد، به طوری که موتورهای جستجو این صفحه را بهترین نتیجه برای آنچه کاربر به دنبال آن است، می دانند.
البته، وقتی صحبت از سئو به میان میآید، چیزی که میخواهید این است که به جایگاههای برتر جستجوی گوگل برسید. به هر حال، این غول اینترنتی بیش از 90 درصد از جستجوهای سراسر جهان را تحت سلطه خود دارد. بینگ، یاهو و بایدو موتورهای جستجوی دیگری هستند که بقیه ده درصد را از آن خود کرده اند.
گوگل ماموریت دارد تا اطلاعات جهان را به گونه ای سازماندهی کند که برای همه قابل دسترس و مفید باشد. به عبارت دیگر، هنگام خزیدن، ایندکس کردن و رتبه بندی محتوای وب، موتور جستجو از کاربران می خواهد که بهترین نتایج را برای جستجوهای خود بیابند.
برای این منظور، گوگل الگوریتم هوشمندی را توسعه داده است که قادر به شناسایی صفحاتی است که تجربه خوبی را ارائه می دهند. همچنین مواردی که از هرزنامه، سرقت ادبی، یا سایر اقدامات مخرب استفاده می کنند را از نتایج حذف می کند.
با این اوصاف، بیایید درک کنیم که سئوی یوتیوب چیست؟
موتورهای جستجو در بسیاری از مکان های دیگر در اینترنت وجود دارند. به عنوان مثال، وقتی به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، معمولاً یک ویژگی جستجو در آنجا وجود دارد که محتوای داخلی را پیدا می کند. در سایت های رسانه های اجتماعی ، یک موتور جستجوی داخلی نیز وجود دارد.
این اتفاق در یوتیوب نیز رخ می دهد که سیستم جستجوی خود را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی کانال ها و ویدیوهای مورد نظر خود را پیدا کنند.
سئوی یوتیوب چگونه کار می کند؟
یوتیوب توسط گوگل خریداری شد. بنابراین، از همان هوش جستجوی موتور جستجو استفاده می کند و هدف یکسانی دارد و آن هم ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربر است.
هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در YouTube تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهند.
و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد، الگوریتم چندین عامل را در نظر می گیرد.
تاریخچه جستجو و مرور کاربر – درست مانند گوگل نکات مهمی برای سفارشی کردن صفحه نتایج هستند. اما، برای کسانی که محتوا را در یوتیوب منتشر می کنند، مهم است که بدانند این الگوریتم همچنین دارای معیارهای تعامل و بهینه سازی کانال برای رتبه بندی نتایج است.
به عنوان مثال، ویدیویی که به درستی فیلدهای عنوان، برچسبها و توضیحات را پر میکند، نسبت به ویدیویی که این کار را نمیکند، رتبه بهتری دارد.
یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایک های زیادی دارد نیز جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد.
چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا پلتفرم میداند که این ویدیوها تجربه ارزشمندتری را به کاربر ارائه میدهند.
و این همان چیزی است که الگوریتم خود گوگل می فهمد. از آنجایی که موتور جستجو و یوتیوب متعلق به یک شرکت هستند، یکپارچگی بین پلتفرم ها وجود دارد.
بنابراین، هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند، موتور جستجو نیز محتوای ویدئویی از یوتیوب و سایر پلتفرم ها را ارائه می دهد که بیشتر به عبارت سرچ شده مرتبط است.
دستورالعمل های سئوی یوتیوب
وقتی روی سئوی یوتیوب خود کار می کنید، آن را به عنوان یک نهاد کاملاً مجزا از سایر کارهای سئوی خود در نظر نگیرید. هم یوتیوب و هم گوگل از دستورالعمل های سئو مشابهی برای موفقیت پیروی می کنند. این بدان معناست که بهترین شیوههایی که برای شیوههای سئوی استاندارد خود استفاده میکنید، میتوانند در استراتژی سئوی YouTube شما نیز اعمال شوند.
به دستورالعملهای سئو برای انتشار محتوایی مانند وبلاگ نگاهی بیندازید و سعی کنید همان منطق را در ایجاد ویدیوی خود اعمال کنید. کارها را به بخشهایی تقسیم کنید و مطمئن شوید که ویدیوهای شما از فرایندی پیروی می کنند که مشاهده را برای بینندگان ساده می کند.. این نه تنها به شما کمک می کند ویدیوهای بهتری ایجاد کنید، بلکه تلاش های دیگر سئوی شما را نیز افزایش می دهد.
چگونه YouTube ویدیوها را رتبه بندی می کند
YouTube هنگام رتبه بندی ویدیوها چندین فاکتور مختلف را در نظر می گیرد.به طور مثال معیارهایی مانند نرخ کلیک، میانگین مدت زمان بازدید، پسندیدن و نپسندیدن همه در رتبه بندی ویدیو نقش دارند.
عامل دیگری که یوتیوب در نظر می گیرد شخصی سازی برای هر کاربر است. اگر کاربری ویدیوهای مشابه شما را تماشا می کند، احتمالاً ویدیوی شما به عنوان توصیه در صفحه اصلی او قرار می گیرد.
کلمات کلیدی برای ترافیک YouTube
نوار جستجوی YouTube شما مانند هر نوار جستجوی دیگری در موتور جستجویی مانند Google است. هنگامی که یک کلمه یا عبارت را تایپ می کنید، یک کلمه کلیدی ایجاد می شود که الگوریتم YouTube به منظور یافتن محتوای مناسب برای جستجوی شما به آن نگاه می کند. این بدان معناست که کلمات کلیدی شما برای جذب ترافیک بیشتر به ویدیوهای YouTube شما ضروری هستند.
در حالی که ممکن است بدانید که انجام تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در ساخت ویدیو چقدر مهم است، همچنین می خواهید انواع کلمات کلیدی را که می خواهید کانال شما برای آنها پیدا شود، بررسی کنید. فقط بر روی رتبه های بالاتر تمرکز نکنید، بلکه به این فکر کنید که چگونه می توانید تخصص داشته باشید و کلمات کلیدی ویژه ای را پیدا کنید که با ارزش ها و اهداف برند شما مطابقت دارند.
اهمیت کیفیت ویدیو در یوتیوب
هیچ کس نمی خواهد یک ویدیوی دانه پیکسل پیکسل و با کیفیت پایین را تماشا کند. اگر نتوانید ویدیوهای باکیفیت را در کانال یوتیوب خود منتشر کنید، بازدیدهای زیادی نخواهید داشت و سئوی شما نیز کاهش می یابد. به جای اینکه مخاطبان خود را ناامید کنید، می خواهید برای اطمینان از کیفیت بالای ویدیوهایتان برای بینندگان اقدام کنید.
برای شروع، باید مطمئن شوید که از دوربینی با کیفیت بالا برای فیلمبرداری استفاده می کنید. سرمایه گذاری روی یک دوربین فیلمبرداری عالی یا اجاره آن در صورت لزوم می تواند کمک کننده باشد. همچنین می توانید در صورت نیاز از دوربین گوشی خود استفاده کنید، مشروط بر اینکه کیفیت مناسب ویدیو را داشته باشید.
مطمئن شوید که دوربین میتواند ویدیو را با وضوح HD یا 4K ضبط کند. فیلمی که ضبط میکنید باید با کیفیت 1080p یا بالاتر داشته باشد تا به عنوان یک ویدیو با کیفیت بالا واجد شرایط باشد و همانطور که میخواهید در YouTube نمایش داده شود. همچنین باید مطمئن شوید که فریم ریت یکسانی را در آپلودهای خود انتخاب کرده اید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.