نحوه کسب درآمد از گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس
یادگیری نحوه کسب درآمد از گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس به شما کمک خواهد کرد تا درآمد دلاری داشته باشید. موزیلا، فایر فاکس را در نوامبر 2004 به عنوان جایگزینی برای مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت راه اندازی کرد. این مرورگر در سال 2009 برای مدت کوتاهی از اینترنت اکسپلورر به عنوان محبوب ترین مرورگر پیشی گرفت و به دلیل افزونه ها و ویژگی های امنیتی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
از زمان انتشار گوگل کروم در دسامبر 2008، سهم بازار آن به طور پیوسته به بیش از %73 افزایش یافته است در حالی که سهم بازار فایر فاکس تا جولای 2022 تقریبا به %5 کاهش یافته است.
چرا گوگل انقدر منتظر ماند تا یک مرورگر بسازد؟ بر اساس مقاله ای که در ژورنال وال استریت منتشر شد، اریک اشمیت رئیس اجرایی، از رشد سریع شرکت می ترسید و نمی خواست جنگ مرورگر جدیدی را شروع کند. با این حال اشمیت در نهایت متقاعد شد و کروم متولد شد. از آن زمان به بخشی بسیار سودآور از شرکت تبدیل شده است.
برای خرید آموزش های گوگل کلیک کنید.
کسب درآمد از موزیلا فایرفاکس
موزیلا صورت های مالی سالانه خود را در هر نوامبر برای سال قبل منتشر می کند. آخرین آمار درآمد این شرکت مربوط به سال 2020 است، زمانی که مرورگر نزدیک به 497 میلیون دلار، % 88.8 از درآمد را به دست آورد.
این حق امتیاز به درصدی از درآمد تبلیغاتی اشاره دارد که موزیلا هر زمان که شخصی از موتور جستجوی داخلی که مرورگر فایرفاکس ارائه می کند استفاده می کند، دریافت می کند.
موزیلا علاوه بر حق امتیاز جستجو، از کمک های مالی و کاشی های برگه جدید حمایت شده، که می تواند غیرفعال شود، درآمد کسب می کند.
نکات کلیدی:
- فایرفاکس و گوگل کروم موزیلا هردو از مرورگر های بسیار محبوب هستند.
- کروم در سهم بازار و استفاده از فایرفاکس جلوتر است.
- ویژگی های افزودنی ارائه شده توسط گوگل در کروم برای کاربران جذابیت دارد.
- کروم داده های کاربر را به نفع خود ردیابی می کند و از این اطلاعات برای بهبود برنامه Adsense گوگل استفاده می کند.
فایرفاکس و یاهو
تا سال 2014، موزیلا و گوگل توافقی داشتند که گوگل را به موتور جستجوی پیش فرض فایر فاکس تبدیل می کرد. با این حال، در نوامبر 2014، موزیلا اعلام کرد که این همکاری به پایان رسیده است و یاهو! موتور جستجوی پیش فرض جدید فایر فاکس برای پنج سال آینده خواهد بود.
تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که بسیاری از کاربران به صورت دستی موتور جستجوی پیش فرض خود را به گوگل تغییر می دهند. در سال 2017، موزیلا به یاهو پایان داد! خیلی زود به معامله برگشت و دوباره با گوگل همکاری کرد.
- بیشتر بخوانید: 9 روش برای رفع مشکل ذخیره تصاویر از گوگل کروم
کسب درآمد از گوگل کروم
بررسی درآمد گوگل کروم بسیار سخت تر است زیرا گوگل درآمد و هزینه های تمام خدمات خود را لیست نمی کند. کروم در زیر مجموعه خدمات گوگل قرار می گیرد که بیشتر پول خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.
با خیال راحت می توان فرض کرد که مرورگر سودآور است، زیرا این شرکت قصد دارد به سرمایه گذاری در کروم ادامه دهد. اما چگونه کسب درآمد می کند؟ پاسخ ساده همان موزیلا فایرفاکس است. برای سال مالی 2021، خدمات گوگل در مجموع 237.53 میلیارد دلار کسب درآمد کرد که نسبت به سال قبل 68.9 میلیارد دلار افزایش داشت.
مزایای اضافی گوگل کروم
- گوگل راه های غیر مستقیمی برای کسب درآمد دارد. برای شروع، زمانی که افراد از گوگل کروم استفاده می کنند،
- احتمالا از یک سرویس مرتبط مانند Gmail، Google docs ،Google Apps و غیره استفاده می کنند.
- که به نوبه خود منجر به استفاده بیشتر می شود زیرا محصولات این شرکت یا یکدیگر ادغام می شوند.
- هربار که از یک محصول استفاده می شود، بازدید از صفحه افزایش می یابد و درآمد تبلیغات نیز افزایش می یابد.
دوما، برنامه Adsense Google واقعا به داده های شما علاقه مند است.
کروم داده های کاربر را ردیابی می کند و از آن برای بهبود برنامه Adsense خود استفاده می کند. به دلیل اعتراض عمومی از شیوه های ردیابی داده های گوگل، گوگل اعلام کرد که در سال 2020 یک مسدود کننده ردیاب کوکی ایجاد خواهد کرد، اما پس از آن اعتراض دیگر از سوی صنعت تبلیغات، عرضه را چند بار به تاخیر انداخت.
در 25 ژانویه 2022، که ردیاب های کوکی را با Topics جایگزین می کند و تا 1 جولای 2022، Adsense آزمایش این ویژگی را آغاز خواهد کرد. Topics کمی پیچیده تر از ردیاب کوکی ساده است. گوگل منبعی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد Topics و نحوه محافظت از کاربران و دسترسی تبلیغ کنندگان به مشتریان فراهم کرده است.
مرورگرها چگونه کسب درآمد می کنند؟
موزیلا فایرفاکس در سال 2018 درآمدی معادل 451 میلیون دلار داشت که %95 از درآمد های فایرفاکس از طریق حق امتیاز به دست آمد. این حق امتیاز به درصدی از درآمد تبلیغاتی اشاره دارد که موزیلا هر زمان که شخصی از موتور جستجوی داخلی که مرورگر فایرفاکس ارائه می کند استفاده و دریافت می کند.
گوگل کروم چطور؟
گوگل از تبلیغ کنندگان پول دریافت می کند، اما به جای پرداخت حق امتیاز جستجو به مرورگرهای دیگر، پول به کروم منتقل می شود. کسب و کار گوگل کروم بسیار سودآور است اما گوگل آمار درآمدی را برای کروم به اشتراک نمی گذارد.
طبق گزارش های مختلف صنعت، گوگل سالانه 400 تا 450 میلیون دلار حق امتیاز به فایرفاکس پرداخت می کند. از طرف دیگر، گوگل سالانه 9 تا 12 میلیارد دلار به سافاری پرداخت می کند. به نظر می رسد یک مکانیزم تولید سرنخ نسبتا گران قیمت برای تاثیرگذاری در تبلیغات گوگل باشد.
منابع درآمد غیرمستقیم
گوگل کروم نیز راه های غیر مستقیمی برای کسب درآمد دارد. برای شروع، وقتی مردم از گوگل کروم استفاده می کنند، احتمال بیشتری دارد که از یک سرویس مرتبط مانند Gmail، Google Apps، Google Docs و غیره استفاده کنند.
که به نوبه خود منجر به استفاده بیشتر می شود زیرا محصولات این شرکت با یکدیگر ادغام می شوند. هربار که از یک محصول استفاده می شود، بازدید از صفحه افزایش می یابد و درآمد تبلیغات نیز افزایش می یابد.
- بیشتر بخوانید: نحوه ریکاوری پسوردهای پاک شده در گوگل کروم
ردیابی بهبود یافته برای تبلیغات موثر
همانطور که گفتیم برنامه Adsense Google واقعا به داده های شما علاقه مند است. کروم داده های کاربر را ردیابی می کند و از آن برای بهبود برنامه Adsense خود استفاده می کند.
با داده های بیشتر، نمایه بازاریابی هر کاربر را می توان بهتر درک کرد و تبلیغات را بهتر برای مشتریان بالقوه هدف قرار داد. Adsense با وعده ی تبلیغات موثرتر می تواند قیمت بالاتری را برای تبلیغات نسبت به رقبای خود دریافت کند.
هزینه های بازار
اکثر مرورگر های وب افزونه هایی را برای افزودن قابلیت های جدید ارائه می دهند مانند فروشگاه وب کروم. که اکثر این برنامه های افزونه ها توسط توسعه دهندگان جانبی ساخته شده اند که می توانند برای برنامه اکستنشن خود هزینه دریافت کنند. اگر از Chrome Web Store Api برای شارژ کاربران استفاده کنند، گوگل %5 کارمزد می گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.