آموزش یوتیوب : ساخت اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد
در این مقاله قصد داریم ساخت اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد را به شما یاد دهیم. اگر به دنبال کسب درآمد هستید باید بدانید که محتوای ویدیویی بیش از 82٪ از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهد – و YouTube با بیش از دو میلیارد کاربر فعال محبوب ترین پلت فرم ویدیویی است. از آنجایی که ویدیو یک کانال ضروری برای بازاریابان است، مهم است که بدانید چگونه از YouTube برای کسب و کار خود استفاده کنید.
برای خرید آموزش کسب درآمد دلاری از یوتیوب کلیک کنید.
نحوه ساخت اکانت یوتیوب
ایجاد یک کانال YouTube با مدیریت خوب با محتوای ثابت می تواند به رشد بهتر کسب و کارها کمک کند، اما انجام درست آن به همان اندازه مهم است. در ادامه نحوه انجام این کار به صورت گام به گام آورده شده است:
برای تماشا، اشتراک گذاری، ایجاد و نظر دادن در مورد محتوای YouTube به یک اکانت گوگل نیاز دارید. به youtube.com بروید و روی ” Sign In ” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. از اینجا به صفحه ورود به سیستم گوگل هدایت خواهید شد.
اگر اکانت گوگل دارید، از شما خواسته می شود تا لاگین کنید.
اگر چندین حساب Google دارید، مطمئن شوید اکانتی که میخواهید با کانال YouTube مرتبط شود را انتخاب کرده اید.
اگر اکانت گوگل ندارید روی Create Account کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مراحل ثبت نام پیش برود.
- بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب : سئوی یوتیوب چیست؟
ایجاد کانال یوتیوب جدید با استفاده از اکانت گوگل
هنگامی که اکانت خود را راه اندازی کردید و لاگین کردید نوبت به ایجاد یک کانالتان می رسد. روی آیکن پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. با این کار هم اکانت گوگل و هم اکانت یوتیوب شما نشان داده می شود (زیرا YouTube متعلق به گوگل است). یک منوی کشویی مشاهده می کنید که باید در آن روی Settings کلیک کنید.
در اینجا به نمای کلی حساب خود هدایت خواهید شد. روی Create a new channel کلیک کنید.
حالا باید نام کانال جدید خود را تعریف کنید. می توانید این نام هر چیزی که می خواهید باشد و لازم نیست که همان نامی باشد که برای ایجاد اکانت گوگل خود استفاده کرده اید، اما توصیه می کنیم چیزی باشد که برند یا هدف شما از ساخت کانال را بیان کند.
پس از وارد کردن نام کانال ممکن است از شما خواسته شود تا اکانت خود را از طریق تماس صوتی یا پیامک تایید کنید. اگر این اتفاق افتاد، کدی که دریافت می کنید را وارد کنید.
هنگامی که اکانت خود را تایید کردید به داشبورد کانال خود هدایت خواهید شد و می توانید برای سفارشی سازی کانال خود اقدام کنید.
توضیحاتی در مورد صفحه Customize Channel
از داشبورد کانال خود روی Customize Channel کلیک کنید. حالا سه سربرگ Layout, Branding و Basic info را مشاهده خواهید کرد. این سه سربرگ به شما کمک می کنند کانال خود را برای بینندگان بهینه کنید.
با کلیک روی Basic info برخی از اطلاعات اولیه درباره کانال خود را وارد کنید به طور مثال می توانید زبان ویدیوهایستان و همچنین توضیحاتی که به افراد کمک می کند کانال شما را پیدا کنند را وارد کنید. می توانید از کلمات کلیدی که کانال شما را توصیف می کنند، به حل مشکلات افراد کمک می کنند، افراد و محصولات برجسته، صنعت شما و موارد دیگر استفاده کنید.
همچنین می توانید سایت هایی که می خواهید با بینندگان خود به اشتراک بگذارید را وارد کنید. این لینک ها روی تصویر بنر شما نمایش داده می شوند.
علاوه بر وارد کردن این جزئیات توصیفی می توانید از عناصر دیگری برای کانال یوتیوب جدید خود استفاده کنید. در زیر سربرگ Branding می توانید عکس پروفایل، عکس بنر یا واترمارک ویدیو را وارد کنید.
عکس پروفایل
عکس پروفایل به کاربران یوتیوب کمک می کند تا هنگام مرور محتوای ویدیویی، سازنده یک ویدیو را شناسایی کنند. همانطور که در زیر نشان داده شده است این عکس در زیر ویدیوهای یوتیوب در صفحه پخش خواهید دید. یوتیوب توصیه می کند از عکسی با ایعاد حداقل 98 در 98 پیکسل استفاده کنید.
تصویر بنر
تصویر بنر در بالای صفحه کانال شما نمایش داده می شود و فرصت بزرگی برای انتقال نام تجاری شما به بینندگان است. یوتیوب توصیه می کند از تصویری با ابعاد حداقل 2048 در 1152 پیکسل و 6 مگابایت یا کمتر استفاده کنید.
واترمارک ویدیو
واترمارک ویدیو در پایین سمت راست هر ویدیویی که پست میکنید نمایش داده میشود (پایین را ببینید). لوگویی را انتخاب کنید که در اندازه 150 در 150 پیکسل باشد.
حالا روی سربرگ Layout کلیک کنید. در اینجا می توانید جزئیات خاصی در مورد نحوه نمایش محتوایتان در صفحه کانال را مشخص کنید.
نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب
برای آپلود کردن اولین ویدیوی خود در یوتیوب روی دکمه Create در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
بهینه سازی کانال خود را شروع کنید. هنگامی که شروع به اضافه کردن ویدیوها کردید، می خواهید آنها را برای جستجو بهینه کنید، که به نوبه خود به کاربران کمک می کند ویدیوی شما را کشف کنند.
این چیزی فراتر از دادن عناوین دقیق، واضح و مختصر به ویدیوهای شما است. در ادامه، ما برخی از مهمترین مواردی را که برای بهینهسازی در یوتیوب وجود دارد را شرح می دهیم:
Title یا عنوان
وقتی به دنبال ویدیو میگردیم، یکی از اولین چیزهایی که چشم ما به آن جلب میشود عنوان آن است. عنوان اغلب چیزی است که تعیین می کند بیننده برای تماشای ویدیوی شما کلیک کند یا خیر، بنابراین عنوان نه تنها باید قانع کننده باشد، بلکه باید واضح و مختصر نیز باشد.
Description یا توضیحات
توضیحات باید به 1000 کاراکتر محدود شود و به یاد داشته باشید که بیننده شما برای تماشای یک ویدیو به اینجا آمده است، نه برای خواندن متن زیاد. به علاوه، یوتیوب فقط دو یا سه خط اول متن را نمایش میدهد که تقریباً 100 کاراکتر است، بنابراین توضیحات را با مهمترین اطلاعات بارگذاری کنید.
Tags یا برچسب ها
استفاده از برچسبها فقط به بینندگان اجازه نمیدهد تا بدانند ویدیوی شما در مورد چیست – آنها همچنین به YouTube کمک میکنند محتوا و زمینه ویدیوی شما را درک کند. به این ترتیب، YouTube میتواند ویدیوی شما را با ویدیوهای مشابه مرتبط کند و دامنه دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. اما با احتیاط برخورد کنید: درست مانند عنوان خود، از برچسب های گمراه کننده استفاده نکنید زیرا ممکن است بازدیدهای بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند اما گوگل ممکن است شما را به خاطر آن جریمه کند.
Category یا دسته بندی
انتخاب یک دسته راه دیگری برای گروه بندی ویدیوی خود با محتوای مشابه در YouTube است – اما ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نباشد. آکادمی سازندگان YouTube به بازاریابان پیشنهاد میکند که سوالاتی مانند:
- برترین سازندگان این دسته چه کسانی هستند؟ آنها به چه چیز معروف هستند و چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند؟
- آیا الگوهایی بین مخاطبان کانال های مشابه در یک دسته خاص وجود دارد؟
- آیا ویدیوهای موجود در یک دسته مشابه دارای کیفیت هایی مانند ارزش تولید، طول یا قالب هستند؟
را پاسخ دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.