9 نکته برای بهبود سئو و رتبه بالاتر با گوگل ترندز Google Trends
در این مطلب قصد داریم به بیان 9 نکته برای بهبود سئو و رتبه بالاتر با گوگل ترندز Google Trends بپردازیم. شاید قبلاً نام Google Trends را شنیده باشید و یکی دو چیز در مورد نحوه عملکرد آن بدانید. با این حال، آنچه ممکن است از دست داده باشید، چند نکته قابل اجرا در مورد نحوه استفاده واقعی از این گوگل ترندز به نفع سایتتان است. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم! آنچه در ادامه خواهید خواند راهنمای نحوه استفاده از Google Trends برای اهداف مختلف است.
این وبسایت رایگان میتواند از راههای بسیاری به شما کمک کند که از این بین می توان به پیدا کردن جایگاه مناسب؛ انجام تحقیقات کلمات کلیدی؛ مشاهده آنچه در کشور شما ترند است؛ دریافت ایده های محتوای جدید، مقایسه موضوعات یا اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان تان اشاره کرد.
برای خرید آموزش های گوگل کلیک کنید.
نحوه استفاده از Google Trends برای نیازهای مختلف در سال 2023
برای سهولت در خواندن این مطلب، این پست را بر اساس نیازها به بخشهایی تقسیم کردهایم. در هر بخش، نحوه استفاده از Google Trends را برای دستیابی به یک هدف خاص به شما نشان خواهیم داد.
1- ترند جستجو را رصد کنید
به لطف نظارت بر ترندها، در هر زمان از محبوبیت یک موضوع مورد جستجو در گوگل آگاه خواهید شد. میتوانید پستها را بر اساس همبستگی آنها با فرکانس جستجوی بالاتر گوگل در دورههای خاص یا به دلیل محرکهای قابل مشاهده مشخص، برنامهریزی کنید.
به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد ژاکت بنویسید (یا بفروشید)، آن را در Google Trends جستجو کنید و نمودار را بررسی کنید. متوجه خواهید شد که این عبارت در فصل زمستان جستجوهای بیشتری دارد و در نوامبر به اوج خود می رسد. همچنین متوجه خواهید شد که بین فوریه و اکتبر محبوبیت خود را از دست می دهد.
این برای هر اصطلاحی که می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید اعمال می شود. شناخت الگوها به شما کمک می کند محتوای خود را زمانی که مردم واقعا تشنه آن هستند منتشر کنید. انتشار در زمان مناسب باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما می شود تا زمانی که بعد از اینکه افراد علاقه خود را نسبت به موضوعی از دست داده اند منتشر کرده باشید.
این بیشتر در مورد موضوعات فصلی صدق می کند. همچنین همیشه مواردی وجود دارند که می توانند در طول سال در بالای نمودارها باقی بمانند. این بدان معناست که می توانید هر زمان که بخواهید در مورد آنها بنویسید.
به عنوان مثال، “بهبود خواب” در طول سال ثابت است، بنابراین اگر قبلاً علاقه مند به نوشتن در مورد این موضوع بودید، اکنون می توانید مطمئن باشید که ارزش وقت گذاتشن دارد.
چرا؟
زیرا نگاهی گذرا به فرکانس جستجوی گوگل به شما نشان می دهد که محبوبیت آن رو به افزایش بوده است.
البته هنوز هم باید یک مقاله خوب و آموزنده بنویسید که بر اساس سئو بهینه شده باشد اما بررسی محبوبیت جستجوی گوگل قبل از قرار دادن قلم روی کاهغذ یا گذاشتن انگشت روی صفحه کلید ضروری است.
یکی دیگر از دلایلی که می خواهید ترند گوگل را بررسی کنید این است که محتوای قدیمی خود را به روز کنید. . مطمئن شوید که آن را با پرس و جوهایی که در یک بازه زمانی مشخص مورد توجه هستند، به روز می کنید.
بهطور پیشفرض، Google Trends به شما ۱۲ ماه برای تجزیه و تحلیل یک عبارت جستجو میدهد، اما میتوانید این محدوده را به بیش از یک سال تغییر دهید. این به شما وضوح بیشتری در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی در درازمدت عملکرد خوبی دارند، در مقایسه با کلمات کلیدی که برای دورههای کوتاه و محدود افزایش پیدا میکنند، به شما میدهد.
اگر مخاطبان بینالمللی را مخاطب قرار میدهید، میتوانید بررسی کنید که چه چیزی در Google در یک کشور خاص ترند است.
2- کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید
بهترین راه برای دریافت ایده های محتوای جدید این است که جستجوی خود را با کلمه کلیدی شروع کنید، محدوده زمانی و کشور را انتخاب کنید و برای دیدن دو بلوک آخر به پایین بروید.
در بلوک Related queries در سمت راست، پیشنهادهایی دریافت خواهید کرد که مربوط به عبارت اولیه شما هستند. کلمات کلیدی را فیلتر کنید تا نتایج برتر را دریافت کنید و بیشترین جستجو را برای این محدوده زمانی خواهید دید.
اگر روی هر یک از این پرسوجوهای مرتبط کلیک کنید، دادههای بیشتری در مورد این پرسوجوی خاص و حتی پیشنهادهای کلمات کلیدی بیشتری را نمایش میدهد. بنابراین می توانید از یک کلمه کلیدی به کلمه کلیدی دیگر بپرید و بررسی کنید که جستجوهای محبوب گوگل چه هستند که به موضوع شما مربوط می شود. این به شما ایده های جدیدی برای نوشتن می دهد. Google Trends همچنین به شما امکان می دهد به این اطلاعات جستجو به دو روش مختلف نگاه کنید:
- موضوعات داغ (در حال افزایش) که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است
- موضوعات پرطرفدار از محدوده زمانی خاصی که انتخاب می کنید
جستارهای برتر بیشترین جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما را نشان می دهند.
اما مراقب باشید، زیرا بسیاری از این کلمات کلیدی محبوبیت طولانی مدت ندارند. آنها کلمات کلیدی موقتی هستند که برای مدت زمان محدودی در حال ترند شدن هستند و سپس ناپدید می شوند.
3- در مورد جایگاه خود تحقیق کنید
قبل از تصمیم گیری در مورد جایگاه وب سایت خود ، مطمئن شوید که این چیزی است که مردم هنوز تشنه کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند، و جایی که احساس می کنید می توانید مقداری ارزش منحصر به فرد اضافه کنید که یک مشکل را حل کند یا یک نقطه درد را کاهش دهد. ترندها میآیند و میروند، بنابراین میخواهید در مورد اینکه ایدهتان پتانسیل طولانیمدت دارد، تحقیق و تأیید کنید.
Google Trends یک ابزار عالی برای استفاده برای این منظور است. ابتدا جایگاهی را که برای وب سایت خود در نظر گرفته اید جستجو کنید. در مرحله بعد، تاریخ آمار را در Interest over time از 12 ماه به سال 2004 تا کنون تغییر دهید. به این ترتیب، می توانید مروری بر چگونگی تکامل یا پسرفت آن در یک دوره زمانی طولانی داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر موضوعات فعلی مانند بیت کوین یا وبلاگ را جستجو کنید، طی چند سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر نمودارها خواهید بود.
بنابراین، بر اساس اعداد پیش روی شما و نوسانات نمودار، بهتر می توانید درک کنید که کدام موضوعات شانس موفقیت بیشتری دارند. اگر نمودارها ثابت باشند، حتی اگر افزایش قابل توجهی وجود نداشته باشد، باز هم نشانه خوبی است. این بدان معنی است که موضوع شما دارای یک جامعه علاقه مند از دنبال کنندگان است که به طور مداوم به دنبال اطلاعات در مورد آن هستند. میتوانید از آن علاقه استفاده کنید و یک جامعه وفادار برای خود در مورد موضوع ایجاد کنید.
- بیشتر بخوانید: راهنمای کامل گوگل سرچ کنسول برای متخصصان سئو
4- آخرین ترند محبوب کلمات کلیدی گوگل را ببینید
برخلاف تعهد بلندمدت به یک جایگاه ناپایدار، گاهی اوقات نوشتن یکباره مطالب در مورد موضوعاتی که در حال افزایش محبوبیت هستند، می تواند برای وبلاگ یا وب سایت شما مزایایی به همراه داشته باشد. تا زمانی که موضوع منطقی باشد و با فضای وسیع تری از سایت شما مطابقت داشته باشد، نوشتن یک مقاله حساس به زمان در مورد یک موضوع داغ می تواند ترافیک بیشتری را به صفحه شما وارد کند.
برای این هدف خاص، Google Trends مانند بهترین دوست شماست.
چگونه از Google Trends برای دریافت لیست آخرین جستجوهای محبوب استفاده کنیم؟
فقط کافی است وارد Google Trends شوید، کشوری را که میخواهید ترند آن را بررسی کنید (گوشه سمت راست بالا) انتخاب کنید و به پایین بروید.
در اینجا، جستجوهای پرطرفدار اخیر و جستجوهای برتر سالانه در آن کشور را خواهید دید. به خاطر داشته باشید که این کلمات کلیدی پرطرفدار موقتی هستند و ممکن است در هفته یا ماه آینده چندان محبوب نباشند.
اگر وب سایت شما درباره موضوعات خبری معاصر می نویسد یا مقالات کوتاه بخشی از استراتژی محتوای شما برای افزایش ترافیک است، پس این ویژگی در Google Trends یک منبع ضروری است. با این حال، اگر قصد دارید یک محتوای همیشه سبز بنویسید ، نباید به آخرین جستجوهای پرطرفدار تکیه کنید. تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از بازه های زمانی طولانی تر برای این نوع محتوای طولانی بسیار مرتبط تر خواهد بود.
5- کلمات کلیدی را مقایسه کنید
از گزینه مقایسه Google Trends استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی نسبی بیشترین جستجو را دارند و در طول زمان چگونه نوسان می کنند.
همانطور که قبلاً بیان کردیم، اصطلاحاتی وجود دارند که محبوبیت زیادی را برای دورههای زمانی کوتاه تجربه میکنند و سپس به تعداد بسیار کمی جستجو در ماه کاهش مییابند. از سوی دیگر، اصطلاحاتی وجود دارند که برای مدت طولانی ثابت می مانند.
اگر نیاز دارید که محتوای شما ارتباط طولانی مدت داشته باشد، باید از عبارت جستجوی ثابت استفاده کنید، زیرا قدرت ماندگاری خواهد داشت.
این ویژگی جالب است زیرا مشاهده تفاوت ها و یافتن موثرترین کلمه کلیدی زمانی که همه آمار ارائه شده در یک نمودار را داشته باشید آسان تر است.
بیایید این مثال جالب را در جایی که پادکست ها را با کتاب های صوتی مقایسه می کنیم، بیاوریم:
به نظر می رسد که پادکست ها فرم مورد علاقه مردم از محتوای صوتی هستند. پس از کاهش محبوبیت در سال 2008، آنها دوباره در سال 2017 افزایش یافتند. اگرچه در سال 2021 کاهش جزئی در جستجوها وجود داشت، به نظر می رسد که آنها همچنان غالب هستند.
یکی دیگر از مشاهدات جالب این است که، در حالی که پادکست ها دارای فراز و نشیب در تعداد جستجو هستند، کتاب های صوتی از همان ابتدا تا به امروز مسیر ثابتی را دنبال می کنند.
6- بهبود SEO برای ویدئو و تجارت الکترونیک
اگر کسب و کار شما به بازاریابی ویدیویی یا تجارت الکترونیک (یا هر دو) متکی است، Google Trends منبع خوبی برای درک چگونگی تغییر ترندها است.
وقتی عبارتی را جستجو میکنید، کانال را از “Web Search” به “YouTube Search” یا “Google Shopping.” تغییر دهید. نتایجی که به دست خواهید آورد تنها شامل یکی از این دو پلتفرم خواهد بود و نه موتور جستجوی عمومی گوگل.
آنها بسیار مفید هستند زیرا می توانید ببینید چه محصولات یا صنایعی برای فروشگاه های تجارت الکترونیک محبوب هستند . همچنین، میتوانید موضوعاتی را بیابید که بر اساس جستجوی افراد در YouTube ، ویدیوهای موفقی را ایجاد کنند.
برای مثال، اگر «چگونه آشپزی کنیم» را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که جستجوهای هفتگی آن در یوتیوب بیشتر از جستجوی گوگل است. بنابراین، اگر میخواهید درباره این موضوع محتوا ایجاد کنید، ممکن است بخواهید به ویدیو متوسل شوید.
این یک ویژگی جالب است زیرا، در حالی که برخی از کلمات کلیدی برای مقالات وبلاگ عالی کار می کنند، ممکن است در قالب ویدیویی چندان محبوب نباشند و بالعکس. این کمک می کند تا محتوای خود را بر اساس موضوع و ابزار مصرف ترجیحی مخاطبان تطبیق دهید.
7 – مخاطبان محلی را هدف قرار دهید
یکی دیگر از جنبه های مفید Google Trends این واقعیت است که می توانید از آن برای یادگیری در مورد مخاطبان خود در سطح عمیق تری استفاده کنید. هنگامی که یک درخواست را جستجو می کنید، مناطق و شهرهایی را می بینید که محتوا یا محصولات شما بالاترین تعداد جستجوی گوگل را دارند.
شما می توانید از این داده ها برای بهینه سازی وب سایت خود برای سئوی محلی استفاده کنید و این مناطق خاص را از طریق تبلیغات پولی یا محتوای سفارشی مورد هدف قرار دهید. می توانید بازاریابی محتوای خود را شخصی سازی کنید تا به این حوزه های هدفمند بیشتری دست پیدا کنید و نرخ تعامل را افزایش دهید.
8- رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
گاهی اوقات افراد وقتی به دنبال محصولی می گردند، برند خاصی را جستجو می کنند که به آن اعتماد دارند. همین اتفاق می افتد اگر آنها از محتوای یک وبلاگ نویس خاص یا ویدیوهای یک وبلاگ نویس لذت ببرند.
از طریق Google Trends، میتوانید در Related queries مشاهده کنید که آیا مارکهایی در جستجوهای افراد نشان داده میشوند. هنگامی که برندها را در جستارهای پیشنهادی مشاهده می کنید، به شما اشاره می کند که رقیب شما چه کسی است و می توانید استراتژی بازاریابی آنها را مطالعه کنید. این آمار به شما کمک می کند تا بازار خود را تجزیه و تحلیل کنید و مناطقی را که می توانید استراتژی برندسازی خود را بهبود بخشید، شناسایی کنید. حتی می توانید محتوایی بنویسید تا محصولات خود را با محصولات رقیب خود مقایسه کنید و مزایای محصولات خود را به کاربران ارائه دهید.
9- تقویم سالانه خود را برنامه ریزی کنید
اگر هدف شما شامل نوشتن در مورد موضوعات داغی است که برای مدت کوتاهی می آیند و می روند، برنامه ریزی مناسب برای سرمقاله همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با این نوع موضوعات، زمان بندی بسیار مهم است. محتوا، فروش یا پیشنهادات فصلی شما باید در همان زمانی که روندهای جستجوی Google برای آنها به اوج خود می رسد، فعال شوند.
با یادگیری نحوه استفاده از Google Trends، میتوانید کلمات کلیدی و موضوعات را از قبل جستجو کنید، الگوهای تاریخی آنها را بررسی کنید و محتوای خود را بر اساس این فرض که الگوها همچنان تکرار میشوند، برنامهریزی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.