چگونه درآمد تبلیغات یوتیوب خود را افزایش دهیم؟
چگونه درآمد تبلیغات یوتیوب خود را افزایش دهیم؟ شاید این یکی از سوالاتی باشد که به دنبال پاسخی برای آن باشید. تبلیغات ویدیویی در یوتیوب به روشی محبوب برای تبلیغ کنندگان برای میزبانی تبلیغات برای محصولات شان تبدیل شده است. بر کسی پوشیده نیست که یوتیوب با بیش از 3 میلیارد بازدید کننده در روز، دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است.
این سایت علاوه بر اینکه یکی از پرجستجوترین وب سایت هاست، یکی از پربازدیدترین سایت های موجود نیز می باشد. کاربران در هر بار بازدید به طور متوسط بیش از 15 دقیقه را در سایت سپری می کنند. بنابراین این چه تاثیری بر درآمد تبلیغات یوتیوب شما دارد؟
فهرست مطالب
Toggleتبلیغات ویدیویی یوتیوب چگونه کار می کند؟
بسته به نحوه تنظیم حساب خود، یک ویدیو آگهی هایی را قبل و اهی در حین پخش ویدیو نمایش می دهند. وقتی بینندگان این تبلیغات را که در ابتدا (معمولا 6 ثانیه) و در طول (معمولا 15 ثانیه) ویدوی نمایش داده می شوند را تماشا یا کلیک می کنند شما به ازای آن پول دریافت می کنید.
تبلیغکنندگان بر اساس هزینه به ازای هر بازدید یا هزینه به ازای هر کلیک پرداخت را انجام می دهند و این بدان معناست که شما می توانید به ازای هر بازدیدی که از ویدیوتان می شود پول دریافت کنید (صرف نظر از اینکه آنها کل ویدیو را تماشا می کنند یا خیر) و این عالی است زیرا این بدان معناست که شما مجبور نیستید خیلی نگران کارهایی باشید که افراد پس از کلیک روی تبلیغ انجام می دهند. اگر کاربران به خرید محصول از وب سایت تبلیغ دهنده ادامه دهند شما همچنان پول دریافت خواهید کرد.
- بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب : ساخت اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد
همچنین لازم به ذکر است که برخی از تبلیغ کنندگان ممکن است از طریق Adwords از ویدیوها حمایت مالی کنند و تنها زمانی پرداخت می کنند که شخصی از طریق خود آگهی به سایت آنها کلیک کند. در این شرایط، اطمینان از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین خود بسیار مهم است تا افرادی که این کلمات کلیدی را جستجو می کنند، روی آن کلیک کنند.
مزایا و معایب تبلیغات ویدیویی
مزایای تبلیغات ویدیویی عبارتند از:
میتوانید برای تمام بازدیدهای ویدیوی خود پول دریافت کنید، بنابراین فرقی نمیکند که مردم به وسط ویدیو بروند یا آخر.
مبلغی که به دست می آورید متناسب با تعداد کلیک هایی است که آگهی دریافت می کند، بنابراین می توانید درآمد بیشتری نسبت به تبلیغات متنی داشته باشید.
میتوانید از حاشیهنویسیهایی در ویدیوهای خود استفاده کنید که به بینندگان اجازه میدهد بدون اینکه ویدیوی شما را ترک کنند و بعداً دوباره برگردند، روی وبسایت دیگری کلیک کرده و از آن بازدید کنند.
هرچند معایبی هم وجود دارد:
سخت است بدانید که هر بار چقدر درآمد خواهید داشت زیرا تبلیغ کنندگان برای هر بازدید هزینه می پردازند.
تعداد کلیکهایی که یک آگهی دریافت میکند بسته به موضوع و نحوه ارتباط آن با ویدیوی شما متفاوت است (مثلاً، احتمال کلیک روی یک آموزش آرایشی بیشتر از راهنمای ساخت پاسیو است).
حتی اگر تنظیمات مات را فعال کرده باشید، گاهی اوقات میتوان صدا را پخش کرد (این مشکل را میتوان با اضافه کردن حاشیهنویسیهایی مانند صفحههای پایانی و کارتها حل کرد، که به کاربران اجازه میدهد بعد از ۵ ثانیه از تبلیغات گذشته رد شوند).
میزان درآمد تبلیغات یوتیوب به موقعیت بیننده هم بستگی دارد.
افزایش درآمد تبلیغات یوتیوب
بنابراین چگونه درآمد تبلیغات یوتیوب خود را افزایش دهیم؟ چند راه حل ساده وجود دارد که می توانید برای افزایش درآمد تبلیغات یوتیوب خود استفاده کنید:
عناوین، توضیحات و برچسب های خود را بهینه کنید
همیشه اطمینان حاصل کنید که عنوان ویدیوی شما از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کند تا ترافیک بیشتری را از افرادی که در YouTube جستجو می کنند دریافت کنید. در مورد توضیحات و برچسب های شما نیز همینطور است (کلمات کلیدی باید در هر سه مورد ذکر شده باشد).
همچنین ممکن است بخواهید لینک هایی را به سایت یا سایر ویدیوهای خود ایجاد کنید که باید در طول ویدیو به صورت حاشیه نویسی ایجاد کنید.
از حاشیه نویسی کم اما موثر استفاده کنید
حاشیه نویسی ها به صورت کادرهای کوچکی در ویدیو ظاهر می شوند که بینندگان می توانند روی آن کلیک کنند تا از یک وب سایت بازدید کنند یا عمل دیگری را انجام دهند. انواع مختلفی از حاشیه نویسی موجود است، از جمله لینک ها، کارت ها و صفحه های پایانی.
کارتها این مزیت را دارند که وقتی بینندگان روی آنها کلیک میکنند مستقیماً به ویدیوها یا فهرستهای پخش مرتبط میروند، بنابراین اگر ویدیوی شما بخشی از یک سری است، اینها حاشیهنویسیهایی هستند که باید استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل را فراموش نکنید
تجزیه و تحلیل انواع اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه تماشای ویدیوهای شما در اختیار شما قرار می دهد (کاربران از کجا شروع به تماشا می کنند، کجا متوقف می شوند، چه ویدیوهایی را قبل و بعد از شما تماشا کرده اند و غیره).
مطمئن شوید که ویدیوهای شما با آگهی مرتبط هستند
اگر شخصی به ازای هر بازدید پول پرداخت می کند، هر تبلیغ باید به اندازه کافی با محتوای ویدیو مطابقت داشته باشد تا علاقه مند شود. اگر یک تبلیغ قدیمی در کنار ویدیوهای خود دارید که دیگر مایل به نمایش آن نیستید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک ویدیوی جدید را با آن تبلیغ تعبیه شده در آن تنظیم کنید.
- بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب : سئوی یوتیوب چیست؟
تبلیغات مختلف را در طول زمان امتحان کنید
تبلیغاتی که در کنار ویدیوهای شما نشان داده می شود به آنچه که تبلیغ کنندگان در هر زمان به دنبال آن هستند بستگی دارد. مانند خود آگهیها، این الزامات میتوانند اغلب بسته به مالکیت معنوی و تقاضای بازار تغییر کنند.
ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در طول زمان با تبلیغات مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر عمل می کند. اگر چیزی زیاد بازدید نمی شود، پس چیز دیگری را امتحان کنید تا زمانی که موردی را پیدا کنید که بازدید داشته باشد.
ثابت قدم باشید
ذکر کانال و سایر ویدیوها به طور مرتب بینندگان را به کاری که انجام میدهید علاقه مند میکند و همچنین به آنها انگیزه میدهد تا بعداً بازگردند. فقط مطمئن شوید که حاشیهنویسیهایی که در اطراف ویدیو استفاده میکنید مرتبط هستند و به راحتی قابل تشخیص هستند (سعی کنید با تعداد زیادی از این موارد زیاده روی نکنید).
کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید
هیچ چیز بهتر از این نیست که قبل از هر کس دیگری در مورد چیز جدیدی ویدیو بسازید، این ایده خوبی برای افزایش بازدید است. شما می توانید این کار را به راحتی از طریق فیس بوک، توییتر یا هر سایت شبکه اجتماعی دیگری که در آن حساب دارید، با ارسال لینک هایی از کانال YouTube خود یا تعبیه پخش کننده ویدیوی آن در صفحه پروفایل خود انجام دهید.
لیست پخش محتوای مرتبط ایجاد کنید
بینندگان اغلب دوست دارند هر بار یک ویدیو را تماشا کنند، اما در صورت تمایل بعداً میخواهند به مطالب مشابه دسترسی پیدا کنند. بنابراین فهرست پخش ویدیوهایی را که احساس میکنید با یکدیگر مرتبط هستند ایجاد کنید و به افراد اجازه دهید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند
همچنین میتوانید از فهرستهای پخش برای محتوایی که ممکن است بخواهید بعداً نشان دهید استفاده کنید.
مراقب نظرات باشید
اگرچه یوتیوب مکانی نسبتاً امن است، اما هنوز این احتمال وجود دارد که کاربران مخرب پیامهای بیادب یا توهینآمیز روی ویدیوی شما بگذارند. اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله نظر آنها را حذف کنید و کاربر را مسدود کنید تا مجدد کامنت های مخرب نگذارد. پاسخ به چنین کامنت هایی و تحریک کاربرانی که چنین نظراتی را می گذارند فقط اوضاع را بدتر می کند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان مودبانه با شکایات برخورد کنید.
گزینه های حمایت مالی را در نظر بگیرید
راه های زیادی برای دریافت پول در YouTube وجود دارد، اما همه آنها ارزش دنبال کردن را ندارند. سعی کنید ویدیوهای اسپانسر شده را برای برندهای موجود در بازار خود با بودجه تبلیغاتی به اندازه کافی بزرگ ارائه دهید – اگرچه احتمالاً قبل از اینکه آنها شما را در این پیشنهاد جذب کنند به حداقل 10000 سابسکرایب نیاز دارید!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.