لینکدین پیکسل چیست؟ LinkedIn Pixel چگونه کار می کند؟
در این مقاله قصد داریم به سوالاتی مانند لینکدین پیکسل چیست؟ LinkedIn Pixel چگونه کار می کند؟ پاسخ دهیم. پلتفرم رسانه اجتماعی لینکدین بیش از 800 میلیون عضو دارد و به دلیل توانایی خود در ایجاد ارتباط بین جویندگان کار و کارفرمایان در سراسر جهان، جایگاهی در میان شبکه هایی مانند فیس بوک و توییتر پیدا کرده است.
با این حال، کمتر در مورد پتانسیل این سایت شبکه اجتماعی متمرکز بر کار برای فرصت های بازاریابی، تبلیغات و فروش صحبت شده است. در حالی که درست است که هدف اصلی لینکدین سادهسازی تلاشهای استخدام و کاریابی است، این پلتفرم از ارتباطات اجتماعی بیشتری نیز پشتیبانی میکند و به نوبه خود، در را برای کمپینهای هدفمندی که نیازهای پایگاه کاربر خاص خود را بیان میکنند، باز میکند.
مطمئنا، بازدیدکنندگان ممکن است تبلیغات شما را در لینکدین ببینند، اما بعد از آن چه؟ چگونه می دانید که آنها متعاقباً در وب سایت شما توقف کرده اند، در خبرنامه شما ثبت نام کرده اند یا واقعاً خریدی انجام داده اند؟
این هدف از برچسب یا تگ Insight LinkedIn است که معمولاً LinkedIn Pixel نامیده می شود.
برای خرید آموزش ۰ تا ۱۰۰ لینکدین کلیک کنید.
تگ LinkedIn Insight چیست؟
تگ LinkedIn Insight قطعه کوچکی از کد جاوا اسکریپت است که صاحبان سایت می توانند آن را در وب سایت خود وارد کنند تا معیارهای کلیدی مانند تبدیل یا ثبت نام ایمیل مربوط به کاربران لینکدین که سایت شما را در پلتفرم دیده اند و بعداً از سایت شما بازدید کرده اند را ردیابی کنند.
لازم به ذکر است که این یک کد جانبی نیست و مستقیما توسط لینکدین ارائه شده است و برای ساده سازی فرایندهای اتصال داده های کمپین تبلیغاتی با اطلاعات کاربران لینکدین طراحی شده است.
طبق پرسشهای متداول LinkedIn Insight رسمی پلتفرم، این برچسب یا تگ نباید بر عملکرد وبسایت تأثیر بگذارد، زیرا هم سبک است و هم برای بارگیری ناهمزمان با سایر عناصر وب طراحی شده است تا تقاضای منابع را کاهش دهد.
تگ LinkedIn Insight چگونه کار می کند؟
تگ Insight با ایجاد یک کوکی در مرورگر هر بازدیدکننده وب سایتی که روی تبلیغات لینکدین شما کلیک می کند و به وب سایت شما ختم می شود، کار می کند. این تگ، اقدامات کاربران را در سایت شما ردیابی می کند و همچنین به شما امکان می دهد از داده های پروفایل لینکدین آنها برای پیگیری بیشتر استفاده کنید.
در واقع، LinkedIn Pixel مانند چراغی عمل میکند که به پلتفرم اجازه میدهد پس از کلیک کردن روی وبسایت شما، کاربران را زیر نظر داشته باشد و سپس گزارش مفصلی را ارائه میکند تا به شما کمک کند تأثیر کمپینهایتان را اندازهگیری کنید.
- بیشتر بخوانید: لینکدین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
چرا باید از LinkedIn Pixel استفاده کنم؟
داده ها باعث موفقیت بازاریابی می شوند. اگر تیمهای بازاریابی و فروش وبسایت بفهمند بازدیدکنندگان از کجا میآیند و به دنبال چه چیزی هستند، برای کشف اینکه کمپینها کجا علاقه ایجاد میکنند و کجا کوتاه میآیند، مجهزتر هستند.
بخشی از این فرآیند از معیارهای اولیه تعامل وب سایت ناشی می شود. آمار کلی در مورد تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد سایت شما در روز، تعداد ثبت نام در خبرنامه یا ایمیل و تعداد کاربرانی که از مرور به سبد خرید می روند، همه بر رویکرد بازاریابی گسترده شما تأثیر می گذارد.
در همین حال، وقتی نوبت به مشخص کردن بخشهای بازار هدف میرسد، ابزارهایی مانند LinkedIn Pixel بسیار مهم هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، ماهیت اجتماعی لینکدین به سمت کسب و کار و اشتغال منحرف می شود، به این معنی که کمپین های بازاریابی باید این دیدگاه را هنگام طراحی هر گونه تبلیغات در نظر بگیرند. در حالی که دادههای کلی در مورد تبدیلها و تماسهای مشتری یک دیدگاه کلی از موفقیت در همه پلتفرمها ارائه میدهد، اما به تیمهای بازاریابی نمیگوید که آیا تبلیغات خاص لینکدین مؤثر هستند یا خیر.
LinkedIn Pixel تقسیم ترافیک و تعیین اینکه بازدیدکنندگان از کجا میآیند را ممکن میسازد، به نوبه خود به تیمهای شما اجازه میدهد تا ببینند چه تعداد کلیک و ارجاع از لینکدین و چه تعداد از وب هستند.
مراحل نصب تگ LinkedIn Insight در وب سایت شما
- وارد Campaign Manager خود شوید.
- اکانت تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.
- روی منوی کشویی Acsets کلیک کنید
- Install my Insight Tag را انتخاب کنید
- تصمیم بگیرید که چگونه تگ را نصب کنید
- تگ را کپی کنید
- کد را اضافه کنید
- بررسی کنید که آیا کد کار می کند یا نه.
در ادامه جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم:
وارد Campaign Manager خود شوید: نحوه نصب تگ linkedin insight در وب سایت شما به این گونه است که ابتدا وارد Campaign Manager خود شوید. برای انجام این کار، به پروفایل شخصی یا شرکتی لینکدین خود بروید و در گوشه سمت راست بالا به دنبال Advertise بگردید. روی آن کلیک کنید تا به صفحه Campaign Manager هدایت شوید.
اکانت تبلیغاتی خود را انتخاب کنید: حالا باید اکانت تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. در مصال زیر، تنها یک اکانت تبلیغاتی وجود دارد. اما اگر بیش از یک اکانت دارید؛ مطمئن شوید که یکی را انتخاب کرده اید که با کمپین و وب سایت شما مرتبط است.
روی منوی کشویی Account Assets کلیک کنید: هنگامی که اکانت خود را انتخاب کردید به دنبال سربرگ Account Assets در سمت راست منوی پیمایش بالا برگردید و روی آن کلیک کنید و Insight Tag را انتخاب کنید.
Install my Insight Tag را انتخاب کنید: اگر هیچ تگ Insight را نصب نکردهاید، روی دکمه آبی که میگوید Install my Insight Tag کلیک کنید.
تصمیم بگیرید که چگونه تگ را می خواهید نصب کنید: برای نصب تگ خود سه گزینه دارید: می توانید خودتان این کار را انجام دهید، برچسب را برای یک توسعه دهنده بفرستید یا از یک منیجر تگ انند Google، Adobe یا Tealium – برای نصب تگ استفاده کنید.
تگ را کپی کنید: اگر تصمیم گرفتید خودتان این کار را انجام دهید، روی گزینه I will install theg self کلیک کنید و سپس کد ظاهر شده را کپی کنید.
کد را به صفحه اضافه کنید: اکنون باید تگ Insight Code را به صفحه ای در دامنه خود پیست کنید. لینکدین توصیه می کند آن را درست بالای تگ اچ تی ام ال <body> قرار دهید.
بررسی کنید که آیا کد کار می کند یا خیر: در نهایت، به صفحه Insight Tab در Campaign Manager خود برگردید و مطمئن شوید که دامنههای شما فهرست شده است. همانطور که توسط لینکدین بیان شده است این فرایند می تواند چند دقیقه تا 24 ساعت طول بکشد.
جمع بندی
LinkedIn Pixel اتصال عملکرد کمپین تبلیغاتی را با ترافیک ارجاعشده توسط LinkedIn امکانپذیر میکند و به نوبه خود درک بهتر عملکرد تبلیغات شما را ممکن میسازد و همچنین به شما امکان میدهد کاربران لینکدین را ردیابی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.