3 روش برای استفاده از Google Trends برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین

در این مطلب در مورد 3 روش برای استفاده از Google Trends برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین توضیح خواهیم داد. درک ترندها در هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. هدف نهایی از راه اندازی یک مرکز خرید آنلاین فروش محصولات و کسب سود است. فروش محصولات یعنی انتخاب شدن توسط مصرف کنندگان.
از این جنبه، متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید اقلامی که قصد خرید ندارند می تواند چالش برانگیز باشد. برعکس، تبلیغ محصولاتی که مصرف کنندگان قبلاً به آنها نیاز دارند یا به آنها علاقه دارند، فروش را بسیار آسان تر می کند. به همین دلیل است که درک ترندها در راه اندازی یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. ترندها نیازهای اکثر مصرف کنندگان را نشان می دهد. بنابراین، زمانی که اقلام انتخابی منعکس کننده ترند هستند، احتمال موفقیت فروشگاه افزایش می یابد! بنابراین، در این پست، ما 3 روش برای استفاده از Google Trends را به اشتراک می گذاریم، ابزاری رایگان که به شما امکان می دهد به راحتی ترندها را درک کنید.
برای خرید آموزش های گوگل کلیک کنید.
فهرست مطالب
ToggleGoogle Trends چیست؟
Google Trends یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که محبوبیت عبارات جستجوی خاص را در طول زمان نشان می دهد. با وارد کردن یک عبارت جستجوی مورد علاقه، می توانید ببینید که چگونه محبوبیت آن در طول زمان افزایش یافته، تداوم یافته یا کاهش یافته است. علاوه بر این، محبوبیت عبارت جستجو را بر اساس جغرافیا و جمعیت تقسیم بندی می کند. استفاده از این اطلاعات می تواند به درک گرایش های مصرف کننده برای راه اندازی فروشگاه آنلاین شما کمک کند.
انتخاب آیتم ها با استفاده از Google Trends
تجزیه و تحلیل محبوبیت عبارت جستجو از طریق Google Trends می تواند به انتخاب آیتم ها برای یک فروشگاه آنلاین کمک زیادی کند. برای شناسایی اقلام کلیدی برای فروش مداوم در فروشگاه، توصیه میشود دورهای از Past 5 years یا 2004-present را در زیر برگه Explore انتخاب کنید تا ترند بلندمدت آیتم ها را بررسی کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید یک صاحب کسب و کار در حال افتتاح یک فروشگاه مد جدید است. پس از فکر کردن به اینکه چه چیزی در فروشگاه خود بفروشند، تصمیم می گیرند در فروش شلوار تخصص پیدا کنند. همانطور که آنها شروع به تجزیه و تحلیل ترند انواع مختلف شلوار می کنند، ترند “شلوار بگ” را در Google Trends جستجو می کنند. با مشاهده نمودار، می بینید که حجم جستجوی “شلوار بگ” به مرور زمان در حال افزایش است.
- بیشتر بخوانید: 9 نکته برای بهبود سئو و رتبه بالاتر با گوگل ترندز Google Trends
اگر در انتخاب آیتم فقط با یک نمودار مطمئن نیستید، می توانید یک گروه مقایسه ای اضافه کنید. هنگام مقایسه “شلوار بگ” با “شلوار جین تنگ”، می توانیم نتایج زیر را مشاهده کنیم. می بینید که تا سال 2021، هر دو مورد حجم جستجوی مشابهی داشتند. با این حال، از اواسط سال 2022، حجم جستجو برای “شلوار بگ” افزایش یافت در حالی که “شلوار جین تنگ” کاهش یافت و شکاف قابل توجهی ایجاد کرد. به خصوص برای “شلوارهای بگ”، افزایش حجم جستجو همچنان ادامه دارد و آن را برای انتخاب به عنوان آیتم اصلی مناسب می کند!
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با استفاده از Google Trends
همچنین استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای اطمینان از نمایش محصولات در بالای نتایج جستجو بسیار مهم است. از Google Trends می توان برای یافتن کلمات کلیدی محبوب مرتبط با محصولات فروخته شده در فروشگاه استفاده کرد.
فرض کنید یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی شروع به فروش «سرکه سیب» می کند که برای مدیریت قند خون مفید است. از آنجایی که آنها یک آیتم جدید را معرفی کردهاند، به عناوین و توضیحات مناسب محصول نیاز دارند تا در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند. در چنین مواقعی، وقتی «سرکه سیب» را در Google Trends جستجو میکنید، میتوانید related search terms را در سمت راست پایین صفحه مشاهده کنید. با نگاهی به popular related search terms می توانید متوجه شوید که “مزایای سرکه سیب” در بالای صفحه قرار دارد. بنابراین، میتوانید کلمه کلیدی “مزایای سرکه سیب” را در توضیحات محصول اضافه کنید تا بهترین نتایج جستجو را مشاهده کنید.
تجزیه و تحلیل ترند فصلی با استفاده از Google Trends
تجزیه و تحلیل ترندهای فصلی برای تهیه آیتم های فصلی مناسب بسیار مهم است! Google Trends به راحتی می تواند اطلاعاتی در مورد ترندهای فصلی ارائه دهد.
به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشگاه مد در حال بررسی اقلامی است که در بهار شروع به فروش کند. آنها یک کت زیبا از یک تامین کننده عمده فروشی پیدا کرده اند، اما باید بررسی کنند که آیا تقاضا برای کت در بهار وجود دارد یا خیر. با جستجوی ” کت” در Google Trends، آنها می توانند محبوبیت اصطلاح ترند را در طول زمان تعیین کنند.
با مشاهده نمودار می بینید که حجم جستجوی کلمه کلیدی “کت” در بهار و پاییز به صورت دوره ای افزایش می یابد. علاوه بر این، مواردی وجود دارد که حجم جستجو در بهار حتی بیشتر است. بنابراین، گنجاندن کت در مجموعه های بهاری مناسب خواهد بود!
افزایش فروش با عکس های محصولات حرفه ای
حتی پس از تجزیه و تحلیل ترند و انتخاب دقیق آیتم ها، داشتن عکس های بی کیفیت محصول می تواند مصرف کنندگان را از خرید منصرف کند! با ویژگی های مختلف تولید عکس محصول، می توانید عکس های حرفه ای و چشم نواز محصول را بدون نیاز به مهارت طراحی ایجاد کنید.
می توانید با کمک هوش مصنوعی پسزمینههایی با مدلهای هوش مصنوعی ایجاد کنید. با آپلود ساده عکس محصول، هوش مصنوعی به طور خودکار یک پس زمینه مناسب با یک مدل هوش مصنوعی ایجاد می کند. سعی کنید با مدل های منحصر به فرد هوش مصنوعی عکس های محصول چشم نواز ایجاد کنید!
وقتی پسزمینههای عکس محصول به هم ریخته یا نامناسب به نظر میرسند، در سرویس های هوش مصنوعی میتواند بهطور خودکار پسزمینههایی ایجاد کند که با محصول مطابقت داشته باشد. می توانید تم ها را انتخاب کنید یا کلمات کلیدی را وارد کنید تا پس زمینه هایی با فضای دلخواه ایجاد کنید.
همچنین ویژگیهای مختلفی مانند تولید پسزمینه، ایجاد مدل، برش دادن، ایجاد محصول بستهای و موارد دیگر را ارائه میدهد.
جمع بندی
درک ترندها برای افزایش درآمد فروشگاه بسیار مهم است. Google Trends امکان تجزیه و تحلیل آسان تردهای مصرف کننده را از طریق تجزیه و تحلیل عبارت جستجو فراهم می کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.