پلت فرم گوگل مارکتینگ Google Marketing چیست؟
پلت فرم گوگل مارکتینگ یا Google Marketing Platform یک پلت فرم تبلیغاتی و تحلیلی آنلاین است که به عنوان یک راه حل بازاریابی بین کانال موثر عمل می کند. این پلت فرم در واقع تلفیقی از ابزارها و ویژگی های گوگل برای کمک به تیم های بازاریابی برای همکاری موثرتر به منظور ایجاد کمپن های هوشمندتر و کسب نتایج بهتر را ارائه می دهد.
گرچه ممکن است قبلا با برخی محصولات گوگل و آنچه که این محصولات ارائه می دهند آشنا باشید اما ممکن است از طیف گسترده ای از مزایا که ابزارهای تبلیغاتی گوگل ارائه می دهند آگاه نباشد. در واقع پلت فرم هایی مانند گوگل مارکتینگ به شما امکان می دهند تمام داده های تحلیلی و بازاریابی خود را یکپارچه کنید تا بتوانید رویکردی برنامه ریزی شده برای همه کمپین های خود داشته باشید. با این حال، باید از نحوه عملکرد این پلت فرم آگا باشید تا بتوانید از تمام ویژگی های آن نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد که:
- Google Marketing Platform چیست؟
- گوگل مارکتینگ چگونه کار می کند؟
- مزایای گوگل مارکتینگ چیست؟
- تفاوت Google Marketing و Google Ads چیست؟
برای خرید دوره های آموزشی شرکت گوگل کلیک کنید.
Google Marketing Platform چیست؟
Google Marketing Platform محصولات مهم تجزیه و تحلیل و رسانه گوگل از جمله Analytics 360 Suite و DoubleClick را با هم ادغام می کند. هدف از این محصول ارائه تمرکزی دوباره بر یکپارچگی بیشتر و ارائه تجربه بهتر به کارشناسان بازاریابی است. گوگل مارکتینگ بک تجربه بازاریابی یکپارچه و منسجم را با ادغام داده های متقابل محصول ارائه می دهد که به حداکثر رساندن نتایج کمک می کند. این پلت فرم دارای 7 عنصر اصلی زیر است:
- Analytics
- Data Studio
- Optimize
- Surveys
- Tag Manager
- Display & Video 360
- Search Ads 360
این پلت فرم همچنین ابزارهای بازاریابی رایگان و همچنین محصولات پریمیوم پولی را ارائه می دهد. همه این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بینش ارزشمندی را بدست آورید تا بتوانید مخاطبان خود را بهتر درک کنید. Google Marketing همچنین اشتراک گذاری داده ها با تیم ها ساده تر می کند و همکاری و ارتباطات داخلی را بهبود می بخشد.
نحوه کار پلت فرم گوگل مارکتینگ
تنوع محصولات ارائه شده در نهایت به شما کمک می کند تا برنامه ریزی، خرید، اندازه گیری و بهینه سازی رسانه دیجیتال و تجربیات مشتری خود را در یک مکان انجام دهید. می توانید از این پلت فرم برای ایجاد ادغام بین DoubleClick و Google Analytics 360 Suite استفاده کنید و کمپین های بازاریابی سریع تر و هوشمندانه تری را به مخاطبان خود ارائه دهید. در زمینه تبلیغات شما آیتم های زیر را در اختیار دارید:
Campaign Manager 360: جایی که می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا کنید و عملکرد آنها را اندازه گیری کنید.
Display & Video 360: جایی که می توانید کمپین های نمایشی و ویدیویی، پیشنهادات، خلاقیت ها و مخاطبان خود را مدیریت کنید.
Search Ads 360: جایی که می توانید کمپین های جستجوی خود را در Google Ads، Bing، Yahoo، Baidu و غیره مدیریت کنید.
از نظر تجزیه و تحلیل شما آیتم های زیر را در اختیار دارید:
Analytics 360 : به شما کمک می کند تا درک کنید که کاربران چگونه با کسب و کار شما تعامل دارند
Optimize 360 : به شما امکان می دهد آزمایش ها را اجرا کنید و محتوا را شخصی سازی کنید
Surveys 360 : جایی که میتوانید از کاربران آنلاین سؤال کنید
Tag Manager 360 : برای مدیریت برچسب های وب و برنامه از طریق یک رابط
Data Studio : برای ایجاد تجسم داده ها
و همه اینها موارد زیر را برای شما فراهم می کنند:
صفحه اصلی پلتفرم بازاریابی : یک داشبورد مفید که در آن می توانید به تمام محصولات و ویژگی های مدیریت خود دسترسی داشته باشید.
مرکز یکپارچه سازی : جایی که می توانید ادغام های اشتراک گذاری داده بین محصولات را مدیریت کنید.
مدیریت : جایی که میتوانید محصولات و تجزیه و تحلیلها و همچنین تنظیمات کاربران، مجوزها و صورتحساب را مدیریت کنید.
مزایای گوگل مارکتینگ چیست؟
مزایای اصلی Google Marketing Platform شامل یکپارچهسازی و قابلیتهای بین دستگاهی، رابط کاربر پسند آن و کیفیت بینشهایی است که میتوانید از این پلتفرم به دست آورید. بیایید با کمی جزئیات بیشتر به برخی از این مزایا نگاه کنیم.
Google Analytics 360 و DoubleClick را ادغام می کند
واضح ترین مزیت این است که Google Marketing Platform دو ابزار بازاریابی ارزشمند Google Analytics 360 Suite (که شامل نسخه برتر Google Analytics به همراه پنج محصول دیگر است) و DoubleClick (که به شما کمک می کند کمپین های جستجوی خود را برنامه ریزی، خرید و اندازه گیری کنید) را با هم ادغام می کند. با استفاده از این محصولات در همکاری با یکدیگر و ادغام تمام ابزارهای تحلیلی و تبلیغاتی خود می توانید کمپین های بازاریابی مؤثرتر و موفق تری ایجاد کنید که نتایج بسیار بهتری به همراه دارد.
پشتیبانی از بیش از 100 یکپارچه سازی
Google Marketing Platform از بیش از 100 یکپارچه سازی، از جمله راه حل های داخلی پشتیبانی می کند. این به شما این امکان را میدهد تا با دادههای خود به هر شکلی که برای شما بهتر است از طریق یک رابط کاربری مفید تعامل داشته باشید. به علاوه، شما تمام دادههایی را که از طریق پلتفرم جمعآوری میکنید کنترل میکنید، بنابراین میتوانید انتخاب کنید چه چیزی بخرید، چگونه آن را بخرید و از چه ابزارهایی برای اندازهگیری دادههای خود استفاده کنید.
قابلیت های بین دستگاهی
ویژگی بین دستگاهی پلتفرم بازاریابی گوگل به شما امکان می دهد تا نظارت بهتری داشته باشید و بدانید که کاربران در کدام مرحله تبدیل شدن به مشتری هستند و مخاطبان هدف شما چه چیزهایی را دنبال می کنند. اینها داده های ارزشمندی هستند که می توانید برای تنظیم و شخصی سازی محتوا، بهینه سازی کمپین ها و افزایش جذب کاربران استفاده کنید.
تفاوت Google Marketing و Google Ads چیست؟
شاید از خودتان سوال کنید که تفاوت Google Marketing و Google Ads چیست؟ و کدام یک برای شما بهتر است؟
واقعیت این است که هیچ پاسخ سر راستی وجود ندارد و در واقع پاسخ این سوال به اندازه سازمان شما وماهیت کسب و کار و کمپین های بازاریابی شما بستگی دارد.
به عنوان مثال، اگر شما یک سازمان بزرگ هستید که به طیف متنوعی از تکنیک های بازاریابی متکی است، پلتفرم یکپارچه گوگل ممکن است انتخاب بهتری باشد. در مقابل، اگر شما یک شرکت کوچک با نیازهای بازاریابی اولیه هستید، ممکن است Google Ads برای رفع این نیازها کافی باشد. برای درک بهتر ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.
گوگل ادز
برای تبلیغکنندگان کوچکتری که به کنترل یا انعطافپذیری پیشرفتهتری نیاز ندارند، بهترین است. راه اندازی آسان و بسیار کاربر پسندی دارد. با این حال، ویژگی ها محدود هستند زیرا یک پلت فرم بازاریابی نیست.
فقط عملکرد محدود API را ارائه می دهد. هیچ گزینه ای برای استفاده از شبکه های تبلیغاتی متعدد، DMP ها و DSP ها وجود ندارد.
ردیابی داده ها را می توان محدود کرد، به علاوه شما باید به صورت دستی برچسب های جانبی را آپلود کنید که این روند را کند می کند و ممکن است دسترسی شما به داده های گزارش ارزشمند را محدود کند.
گوگل مارکتینگ
بهترین گزینه برای تبلیغکنندگان بزرگتر است، زیرا شامل ویژگیهای گزارشدهی سفارشی پیشرفته و تجزیه و تحلیل عمیق است.
این پلتفرم به عنوان مرکزی عمل می کند که در آن می توانید بر تمام کمپین های جستجو، اجتماعی و پولی خود نظارت کنید.
به شما امکان میدهد دادهها را از چندین منبع، از جمله سیستمهای CRM ، ابزارهای ایمیل، پلتفرمهای تبلیغات و منابع داده آفلاین وارد کنید.
ادغام های متعددی را ارائه می دهد.
وقتی با یک CMP ترکیب میشود، پلتفرم بازاریابی گوگل به فعال کردن بهینهسازی خلاقانه پویا (DCO) کمک میکند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.