کسب درآمد از یوتیوب : به ازای هر بازدید در یوتیوب چقدر درآمد بدست می آورید؟ (آمار 2024)

کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟ به ازای هر بازدید در یوتیوب چقدر درآمد بدست می آورید؟ در مقاله امروز اپلیکا قصد داریم آماری از سال 2024 را در اختیار شما قرار دهیم. ایجاد و اجرای یک کانال یوتیوب یکی از خلاقانه ترین، چالش برانگیزترین و پربارترین پروژه هایی است که این روزها می توانید به صورت آنلاین انجام دهید. برای اینکه بفهمید چقدر میتوانید درآمد کسب کنید، باید بدانید YouTube برای هر بازدید چقدر میپردازد.
برای اکثر تولیدکنندگان محتوا، کانال YouTube یک سرگرمی و یک کار واقعی است. با این حال، گاهی اوقات نام ستارگان یوتیوب مانند MrBeast را می شنوید، که تخمین زده می شود 3 تا 5 میلیون دلار در ماه تنها از طریق تبلیغات یوتیوب درآمد کسب کنند و باعث می شود که مزایای کسب درآمد از کانال خود را ببینید.
کسب درآمد از محتوا یک موضوع مهم است. خوشبختانه، یوتیوب چندین گزینه عالی برای کمک به کسب درآمد اضافی دارد. چه به تازگی در پلتفرم شروع به کار کرده باشید و چه قصد دارید کانال خود را به سطح بالاتری ببرید ، ممکن است تعجب کنید که برای هر بازدید چقدر پول می توانید داشته باشید و چگونه منابعی مانند YouTube Partner Program می تواند شما را سریعتر به اهدافتان برساند.
فهرست مطالب
Toggleآشنایی با معیارهای کسب درآمد از یوتیوب
اگر در مورد کسب درآمد از ویدیوهای YouTube تازه کار هستید، ممکن است اصطلاحاتی را مشاهده کنید که برایتان ناآشنا هستند. ما در ادامه قصد داریم یک تفکیک سریع در مورد معیارها و شرایط رایج کسب درآمد داشته باشیم تا به شما کمک کنیم که بقیه مقاله را درک کنید.
اصطلاح | اختصار | فرمول |
Click through rate
تعداد افرادی که یک آگهی یا فهرست را مشاهده میکنند در مقابل واقعاً روی آن کلیک میکنند |
CTR | CTR = (تعداد کلیک / تعداد نمایش / ایمپرشن) *100 |
Cost per mille
هزینه به ازای هر 1000 نمایش |
CPM | CPM = (هزینه کل / مقدار کلی ایمپرشن) * 1000 |
Cost per click
هزینه هر فردی که روی تبلیغ کلیک کرده است |
CPC | CPC = کل هزینه / تعداد کل کلیک ها |
Cost per view
هزینه هر بار مشاهده آگهی (توجه: این به معنای بازدیدهای منحصر به فرد نیست!) |
CPV | CPV = هزینه کلی / بازدید کلی |
Average ad session duration
چه مدت کاربران برای مشاهده تبلیغ شما صرف می کنند |
— | میانگین مدت زمان جلسه تبلیغات = کل مدت زمان تمام جلسات تبلیغات (بر حسب ثانیه) / تعداد جلسات تبلیغات |
YouTube بر اساس چه چیزی پرداخت می کند ؟
یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا به ازای بازدید از تبلیغات در کانال هایشان پول پرداخت می کند. اما این به چه معناست؟
- بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب : ساخت اکانت و کانال یوتیوب برای کسب درآمد
راه استاندارد برای کسب درآمد از کانال یوتیوب این است که به YouTube اجازه دهید تبلیغات را روی ویدیوهای شما اجرا کند. برای شروع باید به برنامه YouTube Partner Program (YPP) ملحق شوید. بدون انجام این کار نمی توانید درآمد کسب کنید.
برنامه YouTube Partner Program (YPP) تولیدکنندگان محتوا را تایید می کند و دسترسی به ابزارهای کسب درآمد را فراهم می کند. این باعث حدف کانال هایی در یوتیوب می شود که محتوای دارای حق کپی رایت یا با کیفیت پایین را نشان می دهند که برای تبلیغ کنندگان مناسب نیستند.
- حداقل شرایط لازم برای پیوستن به YPP به صورت زیر است:
- تعهد به پایبندی به خط مشی های کسب درآمد YouTube
- در منطقه ای زندگی کنید که در آن YPP در دسترس است
- هیچ اخطاری برای نقض دستورالعملهای انجمن YouTube دریافت نکنید
- در 12 ماه گذشته بیش از 4000 ساعت تماشای عمومی دریافت کنید
- بیش از 1000 مشترک داشته باشید
- یک اکانت Google AdSense ایجاد کنید
هنگامی که کانال YouTube شما برای برنامه YouTube Partner Program (YPP) واجد شرایط شد، می توانید قرارداد را امضا کنید و اکانت AdSense خود را متصل کنید. سپس کانال شما توسط YouTube بازبینی میشود که ممکن است تا 30 روز طول بکشد. در عین حال، یاد بگیرید که چگونه بهترین محتوای ویدیویی را برای YouTube ایجاد کنید تا تبدیلهای خود را افزایش دهید.
پس از تأیید کانال YouTube، میتوانید به ویژگیهای کسب درآمد در تنظیمات دسترسی داشته باشید و آنها را فعال کنید.
توجه: ممکن است همه ویژگیها در دسترس شما نباشند، یا به این دلیل که هنوز مشترکین کافی ندارید یا به این دلیل که ناظران YouTube تصمیم گرفتند محدودیتهای خاصی را اعمال کنند.
یک تصور غلط رایج این است که یوتیوب بر اساس بازدیدهای ویدیویی پرداخت می کند. در واقع، وقتی مردم تبلیغات YouTube را تماشا میکنند، سازندگان پول دریافت میکنند (به ازای هر بازدید از آگهی). اگر از آگهی ها بازدید نشود هر چقدر هم محبوبیت ویدیوی شما بالا باشد درآمدی کسب نخواهید کرد.
هنگامی که در برنامه YPP هستید، کنترل دقیق و هر ویدیو بر روی محتوایی که از طریق تبلیغات کسب درآمد می شود، دریافت می کنید. بنابراین میتوانید تبلیغات را در ویدیوهایی که برای تبلیغکنندگان مناسب نیستند، غیرفعال کنید.
برای هر تبلیغی که در یک کانال خاص اجرا می شود، یوتیوب 45 درصد از مبلغی را که تبلیغ کننده برای قرار دادن می پردازد کاهش می دهد. سازنده 55 درصد باقی مانده را دریافت می کند. معیارهایی مانند هزینه به ازای هر میلیون (CPM) و هزینه به ازای کلیک (CPC) نیز در بررسی پرداخت لحاظ میشوند.
برای هر بازدید در یوتیوب چقدر پول می گیرید؟
الگوریتمهای یوتیوب پیچیدهتر از آن هستند که بتوانید میزان درآمد خود را به صورت دقیق محاسبه کنید. شما فقط میتوانید درآمد YouTube را به ازای هر بازدید به صورت میانگین محاسبه کنید.
یک قانون کلی خوب این است که ویدیوهای دارای تبلیغات فعال معمولاً وقتی بینندگان بیشتری تماشا می کنند درآمد بیشتری کسب می کنند . با این حال، گروهی که ویدیو و کانال شما در آن قرار میگیرد، جایگاه شما، کیفیت و طول محتوای شما و حتی موقعیت مکانی شما نیز بر کسب درآمد از ویدیو تأثیر میگذارد. به عنوان مثال، در سال 2024 سودآورترین بخش ها بازاریابی دیجیتال با CPM 12.52 دلار و امور مالی شخصی با CPM 12 دلار هستند.
- بیشتر بخوانید: چگونه درآمد تبلیغات یوتیوب خود را افزایش دهیم؟
چرا؟ زیرا AdSense یک موتور تبلیغاتی مبتنی بر حراج است و برخی از کلمات کلیدی که تبلیغکنندگان برای آن پیشنهاد میدهند ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند.
یکی دیگر از عوامل محاسبه درآمد بر اساس بازدیدهای ویدیویی این است که برخی افراد اصلاً تبلیغاتی را نمی بینند. طبق گزارش ها، بیش از 40 درصد از کاربران از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. در حالی که همه مسدودکنندههای تبلیغات با YouTube کار نمیکنند، این روند رو به رشدی است که همچنان بر درآمد سازندگان تأثیر خواهد گذاشت.
علاوه بر این، امروزه بیش از 80 میلیون کاربر YouTube Premium وجود دارد که هزینه اشتراک ماهانه می پردازند و اصلاً تبلیغاتی در ویدیوهای YouTube نمی بینند. در عوض، سازندگان بر اساس میزان تماشای ویدیوهای کاربران YouTube Premium حقوق دریافت میکنند.
بنابراین اگر همه اینها را کنار هم بگذارید، برای کسب درآمد به چند بازدید در یوتیوب نیاز دارید؟
بین 2 تا 12 دلار به ازای هر 1000 بازدید
با تجزیه و تحلیل دادههای محاسبهگر AdSense Google و همچنین درآمدهای گزارششده توسط سازندگان در سراسر صنایع، میبینیم که اگر ویدیوی شما در دستهبندی با کلمات کلیدی رقابتی قرار داشته باشد و بینندگان شما از تبلیغات استفاده نکنند، درآمد بالقوه تبلیغات شما میتواند ۶ برابر بیشتر باشد.
بین 2 تا 12 دلار به ازای هر 1000 بازدید
به طور کلی، CPM شما (هزینه هر هزار بازدید) می تواند بین 4 تا 24 دلار باشد (بسته به منطقه و صنعت شما). اما به یاد داشته باشید که 1000 بازدید از ویدیو با 1000 بازدید از تبلیغات یکسان نیست. یک قانون سرانگشتی خوب این است که فرض کنید فقط نیمی از بازدیدهای شما در سراسر صفحه کسب درآمد می شود. به عنوان مثال، در حدود 5 تا 7 دلار به ازای هر 1000 بازدید، میانگین در همه صنایع خواهد بود.
همچنین مهم است که به این نکته اشاره کنیم که این محاسبات در هر ویدیو انجام میشوند، بنابراین افزایش برنامه زمانبندی ارسال ویدیو راه خوبی برای کسب درآمد بیشتر است.
بین 120 تا 800 دلار به ازای هر 100000 بازدید
همانطور که کانال شما رشد می کند، درآمد تبلیغات شما لزوماً با آن مقیاس خطی نخواهد داشت. برخی از افراد آنقدر درگیر محتوای تبلیغاتی نخواهند بود. بسیاری از کاربران تنها با دیدن یک تبلیغ، کلیپ های کوتاهی از ویدیوهای شما را تماشا می کنند یا به طور کلی تماشای آن را متوقف می کنند. بنابراین منطقی است که فرض کنیم CPM شما برای بازدیدهای ویدیویی بین 1.2 تا 8 دلار یا 120 تا 800 دلار به ازای هر 100000 بازدید کاهش می یابد.
بین 1200 تا 6000 دلار به ازای هر 1000000 بازدید
دریافت یک میلیون بازدید از یک ویدیوی YouTube رویای هر سازنده ای است، اما انجام این کار بسیار سخت است. هنگامی که به این نقطه عطف رسیدید، دیگر فقط به عنوان یک سرگرمی ویدیو ایجاد نمی کنید. درعوض، میتوانید خود را یک اینفلوئنسر واقعی بنامید و به غیر از اجرای تبلیغات در کانالتان، از طرق مختلف از مخاطبان خود کسب درآمد کنید. تمرکز خود را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ (یعنی حمایت مالی)، عضویت در کانال، فروش دوره های آنلاین یا پخش جریانی زنده با کمک های مالی شروع کنید. بسیاری از این رویکردهای دیگر پتانسیل درآمد بالاتری نسبت به تبلیغات دارند و همچنین انعطاف پذیری بیشتری نیز دارند.
در مورد درآمد تبلیغاتی، بعید است که CPM شما به کمتر از 1.2 دلار کاهش یابد، زمانی که کانال شما اینقدر بزرگ و تاثیرگذار باشد. می توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر 1000 بازدید تا 6 دلار درآمد داشته باشید. این بدان معناست که درآمد تخمینی شما 1200 تا 6000 دلار به ازای هر میلیون بازدید از ویدیوهایی است که پست می کنید.
با این حال، وقتی شروع به افزایش مداوم بیش از یک میلیون بازدید به ازای هر ویدیو کنید، احتمالاً پول کافی برای تبدیل کانال YouTube خود به یک حرفه تمام وقت خواهید داشت.
عواملی که بر میزان درآمد شما در YouTube تأثیر میگذارند (پول به ازای هر بازدید)
در بالا اشاره کردیم که درآمد تبلیغاتی شما در YouTube توسط پلت فرم AdSense کنترل می شود . در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید در مورد کانال خود تغییر دهید که ممکن است بر میزان درآمد شما در هر بازدید تأثیر بگذارد.
دسته بندی کانال یا موضوعات ویدیویی
به گفته لاتاشا جیمز، استراتژیست بازاریابی و بازاریاب آنلاین، که میزبان بیش از 118 هزار مشترک در یوتیوب است، دسته تأثیر قابل توجهی بر درآمد تبلیغات دارد.
در گوگل، کلمات کلیدی مانند “دندانپزشک محلی” می تواند تا 100 دلار به ازای هر کلیک هزینه داشته باشد، زیرا بسیار عمومی است و بسیاری از کلینیک های محلی برای کسب رتبه برتر در کل مدت مبارزه خواهند کرد. اگر ویدیوی شما مربوط به چیزی است که تبلیغکنندگان آماده هستند تا بر سر آن یک جنگ پیشنهادی داشته باشند، CPM بالاتر و در نتیجه درآمد بیشتری دریافت خواهید کرد.
اگر میخواهید دسته کانال YouTube خود را برای درآمد بیشتر بهینه کنید، باید سه چیز را در نظر داشته باشید :
- مخاطب شما کیست؟ جمعیت و قدرت خرید آنها چگونه است؟
- جایگاه شما چیست و ویدیوهای شما چقدر منحصر به فرد هستند؟
- بازار تبلیغات در مورد ویدیوهای شما چقدر رقابتی است؟
نوع تبلیغات استفاده شده
عامل دیگری که بر میزان درآمد شما در هر ویدیو تأثیر می گذارد، نوع تبلیغاتی است که در کانال خود مجاز می کنید. فرمت های مختلف تبلیغات را اینجا ببینید :
- تبلیغات قابل رد شدن (بعد از 5 ثانیه)
- تبلیغات غیرقابل رد شدن (طول 15 تا 20 ثانیه)
- تبلیغات بامپر (حداکثر 6 ثانیه در ابتدای ویدیو)
- تبلیغات همپوشانی (فقط بنر متنی)
- تبلیغات پشت سر هم (برای ویدیوهای بیشتر از 5 دقیقه)
شما می توانید از طریق AdSense کنترل کنید که کدام یک از این تبلیغات نمایش داده می شوند و در کجا قرار می گیرند (قبل، وسط یا پس از ویدیو). از آنجایی که این تنظیمات بر سطوح تعامل تأثیر میگذارند، به پرداختهای مختلف CPM نیز منجر میشوند.
- بیشتر بخوانید: چگونه ویدیوها را در یوتیوب سریعتر آپلود کنیم؟ نکاتی برای آپلود ویدیو در یوتیوب با سرعت بالاتر
اعتبار
آیا به اجرا کردن تبلیغات YouTube فکر می کنید؟ شما تنها نیستید. YouTube دومین وبسایت محبوب در جهان است که هر ماه میلیاردها نفر را به خود جذب میکند — بنابراین بسیار وسوسهانگیز است که به دنبال راههایی باشید تا محتوای خود را تبلیغکنندهتر کنید.
اما یوتیوب یک پلتفرم بسیار پیچیده و همیشه در حال تکامل است، با الگوریتمهای پیشرفتهای که محتوایی را که به بینندگانش آنچه را که میخواهند نمیدهد، پولزدایی میکند.
بهترین استراتژی که می توانیم پیشنهاد کنیم این است که معتبرترین و جذاب ترین محتوایی را که می توانید ایجاد کنید. به این ترتیب به مرور زمان بازدیدهای بیشتری خواهید داشت و الگوریتمهای یوتیوب به نفع شما خواهند بود.
راهبردهای وقفه های تبلیغاتی خود را در نظر داشته باشید
راه دیگری برای به حداکثر رساندن درآمد تبلیغاتی این است که به طور استراتژیک وقفه های تبلیغاتی را در سراسر ویدیوی خود قرار دهید.
برای مثال، اگر در حال انجام یک ویدیوی بازسازی خانه بودید، میتوانید درست قبل از نمایش آخرین نمایش، یک تبلیغ قرار دهید. از آنجایی که شما پیش بینی ایجاد کرده اید، مخاطبان شما به احتمال زیاد در تبلیغات شرکت می کنند – فقط مطمئن شوید که در آن زیاده روی نکنید. قرار دادن تبلیغات بیش از حد در ویدیوهای تان می تواند به عنوان هرزنامه شناخته شود و باعث شود بینندگان شما روی تبلیغات کلیک نکنند.
سوالات متداول در مورد کسب درآمد از یوتیوب
AdSense برای تبلیغات YouTube چه می کند؟
Google AdSense ابزاری است که تعداد بازدیدهای تبلیغاتی شما را ردیابی می کند که میزان پرداخت شما را تعیین می کند. همچنین به شما این امکان را میدهد که تعیین کنید کدام ویدیوها انواع خاصی از تبلیغات را دریافت میکنند تا مخاطبان شما تجربهای را در کانال شما داشته باشند.
برنامه YouTube Partner Program (YPP) چه ابزارهایی برای کسب درآمد ارائه می دهد؟
راه های اصلی کسب درآمد از طریق یوتیوب عبارتند از:
- تبلیغات
- فروش عضویت در کانال
- خرید یوتیوب
- اشتراک های ویدیویی (مانند PPV یا SVOD)
- سوپر چت
آیا می توانم در برنامه YouTube Partner Program (YPP) در منطقه خود شرکت کنم؟
یکی از فاکتورهای واجد شرایط بودن هنگام درخواست برای YouTube Partner Program منطقه ای است که در آن زندگی می کنید.
چگونه می توانم مشترکان خود را افزایش دهم یا ساعات تماشای خود را در YouTube افزایش دهم؟
رشد کانال یوتیوب شما کار ساده ای نیست. شما باید تحقیقات بازار را در جایگاه خود انجام دهید، محتوای مرتبط ایجاد کنید و سپس یک برنامه بازاریابی برای تبلیغ ویدیوهای جدید خود بسازید. سپس، به طور مداوم آزمایش کنید که کدام محتوا بیشترین تعامل را به دست آورده و سعی کنید بیشتر از آن به دست آورید.
- بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب : سئوی یوتیوب چیست؟
آیا اهمیتی دارد که چه مدت یک نفر آگهی را مشاهده می کند تا من به ازای هر بازدید پول دریافت کنم؟
شما فقط در صورتی پول دریافت خواهید کرد که کاربر آگهی کامل را تماشا کند، بنابراین مدت زمان جلسه تبلیغ معیار مفیدی برای دیدن جایی است که کاربران ممکن است از آن خارج شوند. اگر متوجه شدید که مخاطبان شما با نوع خاصی از تبلیغات یا ویدیوی خاصی درگیر نیستند، ایده خوبی است که یک گزینه جایگزین را آزمایش کنید. همچنین، مهم است که مطمئن شوید محتوای ویدیوی شما به اندازه کافی جالب است که ماندگاری تبلیغات را برای کاربر ارزشمند کند.
درآمدهای YouTube هر چند وقت یکبار پرداخت می شود؟
YouTube به سازندگان به صورت ماهانه، معمولاً بین 21 تا 26 هر ماه، حقوق می پردازد. برای پرداخت، باید حداقل 100 دلار در حساب خود کسب کرده باشید. اگر یک ماه است که به این آستانه را نرسیدهاید، درآمد به ماه بعد منتقل میشود و تا به این حد آستانه برسد.
Warning: Undefined variable $post_id in /home/aplica/public_html/wp-content/themes/studiare/inc/templates/blog/related-carousel.php on line 5
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.