گوگل مپ چگونه می تواند درآمدزا باشد : با استفاده از ارزیابی کردن سود و ابزار بصری
گوگل مپ برای بیشتر از یک دهه بر سیستم کسب و کار آنلاین نقشه یابی تسلط کامل داشته است. این سرویس در فوریه 2005 شروع به کار کرد و به سرعت به مهم ترین برنامه سرویس دهنده نقشه یابی تبدیل شد. هر کسی به نحوی به این حقیقت ایمان آورده بود که این سرویس عالی، پر جزئیات، مجانی و اکثرا بدون هیچ تبلیغات اضافی است. خب، گوگل تصمیم گرفت که زمان آن فرا رسیده که تغییر ایجاد کند و یک کسب در آمد جدی را با گوگل مپ آغاز کند. گوگل در واقع چگونه از گوگل مپ کسب در آمد می کند، و به چه مقدار؟
برای خرید آموزش های گوگل کلیک کنید.
منابع کسب درآمد گوگل مپ
گوگل مپ از طریق دو منبع ابتدایی سود آور کسب درآمد می کند:
- تبلیغات داخلی: تبلیغات در صدر لیست کسب و کار داخلی و برند اتصالات نقشه ای ( 3.5$ میلیارد دلار در سال).
- ویژگی رابطه ای و شراکتی گوگل مپ: پیشنهاد دادن نقشه هایی برای دیگر توسعه دهندگان و شغل های دیگر (Uber و Lyft ) (0.8 $ میلیارد دلار در سال)
گوگل جزئیات سود آوری گوگل مپ را فاش نمی کند، و آماری که در بالا به شما نشان دادیم فقط تخمینی بودند. در ادامه این مقاله، ما جزئیات بیشتری درباره این که این سود از کجا می آید ارائه خواهیم کرد، و اینکه ما چگونه آن را تخمین زده ایم و اینکه چرا احتمالا این پروژه به صورت قوی در سال های بعد ادامه خواهد داشت.
گوگل مپ چه سرویس هایی ارائه می دهد: نگاهی اجمالی
قبل از اینکه ببینیم گوگل مپ چگونه کسب درآمد می کند، اجازه دهید که ما به سوالات زیر پاسخ دهیم:
شما چه استفاده ای از گوگل مپ می توانید داشته باشید؟
– از آن به عنوان یک نقشه معمولی استفاده کنید و در آن با یک دید ماهواره ای استاندارد جستجو کنید.
– ویوی 360 درجه ی وسیع خیابانی (شما بعضی اوقات می توانید حتی به داخل ساختمان ها وارد شوید)
– از مسیر نقشه یاب و گشت برای اینکه ببینید شما در کجا به کمک نیاز دارید درباره اطلاعات رانندگی و تصادفات ، دوربین های کنترل سرعت و علائم مربوط به ترافیک.
– یکی از جدید ترین ویژگی ها دیدن به صورت زنده برای گشتن است
– کسبه می توانند موقعیت مکانی خود را به گوگل مپ در ( Google My Business) وارد کنند.
شما چه استفاده ای از API گوگل مپ می توانید داشته باشید؟
– نقشه خودتان را بسازید، برای نیازهای خود تنظیم کنید ، و آن را در صفحه سایت یا اپلیکیشن خود درج کنید.
– تجسم کردن اطلاعات در بالای صفحه گوگل مپ
– استفاده از گوگل مپ برای کار هایی مثل گیمینگ یا برنامه هایی مثل ride sharing یا asset tracking . برای مثال برنامه uber از API گوگل مپ استفاده می کند.
- بیشتر بخوانید: نحوه کسب درآمد از گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس
گوگل مپ چه مقدار درآمد زا است و چرا این روند افزایشی است؟
گوگل جزئیات کسب درآمد گوگل مپ را فاش نمی کند. یکی از ارقامی که گوگل هر ماه فاش می کند تعداد یوزر های فعال است ، که یک میلیارد نفر است. که گوگل مپ را از رقابت کننده هایش بسیار بالا تر قرار می دهد هم در سراسر جهان و هم در ایالات متحده.
گوگل مپ در ایالات متحده 154 میلیون استفاده کننده داشته، که این 6 برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب گوگل مپ است.
بنا بر این مقدار سود آوری گوگل مپ چقدر است؟ این یک توضیح که گوگل مپ در سال حدوداً 4.3$ میلیارد دلار سودآوری دارد که بر اساس تخمینی است که برای سال بعد دارد. این درآمد شامل 3.5$ میلیارد دلار سود از تبلیغات و0.8$ میلیارد دلار سود از API گوگل مپ.
اگر شما علاقه مند به این هستید که ما چگونه به این اعداد رسیدیم ، ما بعدا در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد. ما همچنین به دنبال تخمین های تحلیل گران دیگر گشته ایم، و یکی که بیشتر از همه در بسیاری از مقالات تکرار شده بود یک تخمین از Brian Nowak از Morgan Stanley است که سه میلیارد دلار سود را در سال 2019 ، 5 میلیارد دلار در سال 2020 و رشد آن به 11 میلیارد دلار در سال 2023 را بیان کرده است.
برای مدت زمان طولانی ، گوگل نقشه هایش را وابسته به پول تبلیغات نکرده ، و همچنین دسترسی به API ارزان تر و اکثرا برای سایت های کوچک تر مجانی بود . این روند اخیرا تغییر کرده است.
گوگل در حال انتشار تبلیغات بیشتری برای سود آوری است. اگر چه ، این روند به آرامی در حال انجام است تا واکنش کاربران را ببینند. سرویس هنوز هم در زیر لول برای پول سازی است.
ما به شدت مراقب بوده ایم که درباره تبلیغاتی که ثبت می کنیم از حد مجاز تجاوز نکند چون که ما نمی خواهیم کاربران احساس کنند که ما اضافه بر سازمان این کار را انجام می دهیم.
Rajas Moonka کارگردان پروژه و مدیریت برای گوگل مپ
آنها همچنین نقشه یابی جدا شده API را با (Google Map Platform) یکی کردند و همزمان قیمت آن را بالا و دسترسی به آن را مجانی کردند.
همچنین گوگل این عمل را به صورت عمومی اعلام کرد، در نتیجه عملکرد آنها با آنچه که گوگل می گوید سازگار است. این بدان معناست که سود آوری گوگل مپ میتواند در سال های کمی به سرعت رشد کند. و از زمانی که هزینه این سرویس قبلا وجود داشته، هر افزایش در سود به معنی سود افزایشی خواهد بود در درآمد سایت قبل از اعلام مالیات.
به این دلیل است که این یک فرصت مهم برای گوگل/آلفابت است و اینکه چرا سودآوری از گوگل مپ می تواند در سال های کم دو برابر شود. و این یعنی سود 8$ میلیارد دلاری یا حتی بیشتر در یک سال.
- بیشتر بخوانید: کسب درآمد از گوگل ترنسلیت با این 6 پلتفرم
گوگل مپ چگونه از تبلیغات کسب درآمد می کند؟
بیایید از منظرهای مختلف به این قضیه نگاه کنیم ، گوگل می تواند از طریق تبلیغات در گوگل مپ درد ( 3.5 میلیارد دلار در 2019).این دقیقا چگونه کار می کند؟
تبلیغات داخلی برای سرچ کردن در گوگل مپ
گوگل مپ به شما اجازه می دهد تا سرچ های داخلی داشته باشید. شما میتوانید بر روی یک شهر زوم کنید و یا یک منطقه به خصوص از یک شهر و برای رستوران ها ، هتل ها ، دندانپزشکی ها، فروشگاه ها ، و یا هر نوع تجارت دیگر سرچ کنید. یک لیست از این تجارت ها برای شما نمایش داده خواهد شد ، و شما میتوانید آن ها را اسکرول کنید.
تبلیغات مثل همان استاندارد گوگل سرچ کار می کنند. لیست پرداخت شده در بالا نمایش داده خواهد شد، به طور واضح به عنوان یک تبلیغ سنجاق می شوند. لیست پرداخت شده همچنین رنگ متفاوتی دارد (بنفش) که روی نقشه است.
برای تبلیغ کنندگان ، یک سری راه منحصر به فرد وجود ندارد که چگونه فقط در گوگل مپ تبلیغ کنند. سرویس یک بخش از تبلیغات داخلی سرچ است. برای این که بتوانید در قسمت سرچ گوگل مپ تبلیغات انجام دهید، قسمت کسب و کار باید پروفایل خود را داشته باشد و قسمت موقعیت مکانی آن فعال باشد . اعلان کنندگان فقط زمانی پول پرداخت می کنند که روی تبلیغ آنان کلیک شود ، دقیقا مثل استاندارد تبلیغات گوگل.
نوع لوگوی مشخص کننده روی نقشه
یک راه دیگر برای اینکه چگونه گوگل از گوگل مپ طی سود پیشنهاد تجارتی درآمد زایی می کند یک کاستوم برند است که به معنی لوگوی آن بیزینس است. این لوگو ها دقیقا بر روی نقشه ظاهر می شوند ، حتی اگر شما به دنبال یک بیزینس خاص نگردید. شما می توانید یک مثال از والگرین در سانفرانسیسکو ببینید.
این ویژگی البته یک ویژگی پرداختی است و شما لازم است که تعدادی شماره از موقعیت های مکانی را استفاده کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
استفاده کردن از یک موقعیت مکانی جزئی به عنوان یک قسمت مارک شده در گشت زنی
بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که هنگامی که از گوگل مپ برای گشت و گذار استفاده کرده اند آنها متوجه شدند که گوگل از بیزینس های محلی به عنوان نقاط گشت زنی استفاده کرده اند. مثلا در ستار باکس به سمت راست بپیچید و یا بعد از برگر کینگ به راست بپیچید. بعضی از کاربران از آن خوششان آمد و بعضی هم نه خیلی زیاد.
گوگل همانطور که توسط Bloomberg گزارش شده ، این را انکار کرد که این نرم افزار یک نرم افزار پرداختی است ، و آنها می گویند که به خاطر برند سازی بهتر از آن استفاده می کنند ب و این در تجربه بهتر کاربر نقش دارد.
خب، این ممکن است درست باشد که مشتری های گوگل برای آن پولی پرداخت نمی کنند ، اما از آنجایی که ، این شرکت های بزرگ بودند که در نقشه ثبت شدند ، این بیشتر شبیه یک کسب غرور برای خریداران تبلیغ گوگل است.
گوگل مپ چه مقدار پولی را از تبلیغات در می آورد با در نظر گرفتن تخمین جزییات سود دهی
گوگل مقدار درآمد سرویس گوگل مپ را فاش نمی کند .3.5 میلیارد سود از تبلیغات به صورت تخمینی بدست می آورد. و من فکر می کنم که تخمین ها و پیش بینی ها بدون جزئیات بیشتر در باره اینکه چرا و چگونه آنها با هم قرار گرفته اند بی فایده هستند ، اجازه دهید که به شما بگویم که چگونه به آن تخمین ها رسیدم.
قدم# اول: اطلاعات معتبر درباره گوگل مپ جمع آوری کنید
تنها رقم کمک کننده که ما به طور دقیق از گوگل داریم این است که گوگل مپ 1 میلیارد کاربر فعال دارد. بنا بر این اگر ما بدانیم که به ازای هر کاربر چقدر سود کسب می کند ، ما می توانیم آن را با 1 میلیارد ضرب کنیم ، و ما یک تخمین سالانه از سود آوری از گوگل خواهیم داشت. متاسفانه گوگل آن را فاش نمی کند.
- بیشتر بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب : به ازای هر بازدید در یوتیوب چقدر درآمد بدست می آورید؟ (آمار 2024)
قدم# دوم: اطلاعات معتبر درباره تجارت های مشابه جمع آوری کنید (معیار ها)
پس چگونه به سود سالانه گوگل مپ به ازای هر کاربر پی ببریم وقتی که گوگل کاملا درباره آن پنهان کاری می کند؟ ممکن است یک قدم برای نزدیک شدن این باشد که به سرویس های مشابه دیگر که مقدار سود آوری شان را به ازای هر کاربر می دانیم مراجعه کنیم و از آن به عنوان یک معیار برای ارزش های ممکن استفاده کنیم . ما هرگز به جواب دقیق نخواهیم رسید ، اما این معیار ها می تواند ما را از خطای بیشتر باز بدارد و به مقداری دامنه سود منطقی بدهد.
خوشبختانه برای ما ، یک تجارت مدل مانند با سرویس دهی رایگان و سود آور از طریق تبلیغات محبوب است. این یک جدول است که من در آن چندین شرکت را دستچین کرده ام که رقم ماهانه کاربران فعال شان را ذکر کرده اند ، و سود آوری شان از تبلیغات می آید. ( آمار به طور میانگین برای سال 2018 هستند)
و اینجا جزئیات بیشتری است که شما هم می توانید سود ماهانه و کاربران فعال را از جدول ببینید همچنین می توانید که به طور ماهانه تعداد کاربران فعال را که هر سرویس دارد ببینید. هرچه علامت بزرگتر باشد، سود تجارتی سالانه بیشتر خواهد بود.
قدم# سوم: چگونه معیار ها و گوگل مپ تفاوت دارند
حالا ما معیار هایی داریم که طبقه بندی می شوند (از 25$ برای فیسبوک به 3.1$ برای پینترست). این دامنه بسیار وسیع است برای این که ما از آن برای یک تخمین قابل استفاده کمک بگیریم ، اما ما هنوز کارمان تمام نشده . ما باید چند حقیقت درباره این که چگونه گوگل مپ معیار های متفاوتی نسبت به شرکت های دیگر دارد که بتواند به ما کمک کند که تخمین مان را هدایت کنیم یا به سوی معیار های کم و یا معیار های زیاد.
تفات های ما بین گوگل مپ و معیار ها ( برنامه های اجتماعی) که من به صورت حساب در آورده ام:
– لول پرداخت گوگل مپ پایین است ، واین می تواند یک دلیل برای این باشد که ما تخمین را نزدیک به پینترست قرار دهیم چون که آن هم تقریبا همان ویژگی را دارد
– زمانی که شما روی فضای مجازی ، برنامه ها یا سایت ها صرف می کنید بیشتر از زمانی است که از گوگل مپ استفاده می کنید.
– یک حقیقت دیگر این که تبلیغات گوگل مپ برای سرویس دهی به کاربر در لحظه تولید شده اند زمانی که کاربر به دنبال رستوران یا هتل و آماده برای خریداری است. اگر چه گوگل مپ باید سود بیشتری برای نمایش هر تبلیغ دریافت کند در مقایسه با برنامه های فضای مجازی.
قدم # چهارم: تخمین نهایی
و حالا ما به نهایی ترین بخش انتخاب دامنه برای گوگل مپ برای تخمین سود هر کاربر رسیدیم. ما باید اطلاعات مان را با تخمین های شرکت های دیگر و حقایق از قدم ها و تخمین ها و دامنه ای که هر سود گوگل مپ هر کاربر احتمالا خواهد داشت.
- بیشتر بخوانید: نحوه کسب درآمد از گوگل
دامنه ممکن و منطقی من از 2$ به %$ دلار به ازای هر کاربر فعال است: نحوه پرداخت گوگل مپ در لول های پایین تر شبیه چیزی است که برابر پینترست دیدیم و نه برای برنامه هایی تبلیغ محور مانند فیسبوک و توییتر. حتی ممکن است که پایین تر باشد.
بر اساس دلایل بالا ، من اطلاعات را از سال 2018 برای توییتر و یوتوب در پایین آورده ام.
میانگین تخمین من برای سود هر کاربر فعال در گوگل مپ 3.5$ دلار است . و اگر من آن را چند برابر کنم برای کاربر های فعال گوگل مپ ، من به عدد 3.5$ میلیارد دلار برای گوگل مپ می رسم . اما همانطور که گفتم ، گوگل مپ همچنین منبع در آمد های دیگر هم دارند که یک فیش برای استفاده از API گوگل مپ توسط تجارت های دیگر است.
چگونه گوگل مپ از API خود به صورت شراکتی کسب در آمد می کند
قطعا تبلیغات موثر ترین بخش سود آوری گوگل مپ هستند ، اما نه تنها علت . گوگل مپ همچنین در حال ارائه زیر ساخت های تجارت برای توسعه دهندگان اپلیکیشن است. API گوگل به به زیر ساخت ها وارد می شود و اطلاعات که گوگل استفاده می کند که تا از گوگل مپ استفاده کند.
شما می توانید از کاستوم های گوگل مپ در میان اپلیکیشن ها یا سرویس دهی های سایت خود استفاده کنید ، از سرویس گشت زنی گوگل مپ استفاده کنید و همچنین برنامه های مسیر یابی ، و روی اطلاعات گوگل مپ کلیک کنید تا همه مکان ها در سراسر جهان را با استفاده از اپلیکیشن خود ببینید.
گوگل تغییرات مهمی را در سال 2018 بر روی API گوگل مپ انجام داد. آنها 18 سرویس مختلف را به 3 سرویس تبدیل کردند (نقشه ها ، مسیر ها ، مکان ها) و هچنین به طریق خیلی مهمی قیمت ها را افزایش دادند.
برجسته ترین مشتری هایی که از API گوگل مپ استفاده می کنند اپلیکیشن های موبایلی uber وlyft هستند.این دو اپلیکیشن با سرسختی وابسته به تکنولوژی گوگل مپ هستند این را هم اضافه کنیم همچنین برای سرمایه گذار های آنها در طول ارائه های ابتدایی عمومی شان بوده اند.
این مهم است که گوگل یک حق کوچک را با هر دو برنامه Lyft) 4.4%)وuber (4.2%) شریک شده است. هر دوی این شرکت ها ، یک همکاری عمیق تر با گوگل دارند چون که سرویسشان با گوگل مپ در ارتباط است. همان طور که شما می توانید در مثال زیر ببیند ، شما می توانید در دسترس بودن تاکسی های مختلف را در لوکیشن خود ببینید ، و لینک های مشخص برای lyft و uber موجود است.
Uber و lyft تنها شریک ها ی گوگل نیستند (uber اولین نسخه بود که از سال 2014 تاسیس شد) . دیگر شرکا که با گوگل مپ در ارتباط هستند عبارتند از:
- 99taxis(Brazil)
- ola cabs(India)
- Hailo(U.K+Spain)
- my taxi(Germany+Spain)
- Gett(UK)
گوگل مپ چقدر از طریق API و همکاری درآمد دارد
تخمین متوسط من برای سود گوگل مپ ازAPI 0.8 $ میلیارد دلار در سال است ، که دامنه آن از 0.3 $ میلیارد تا 1$ میلیارد دلار است. پس پشت این تخمین چیست، من چگونه به این رسیدم؟
در مقایسه با سود تبلیغاتی، هنوز هم مقدار زیادی شک درباره آن وجود دارد چون که من درباره بعضی از اعداد که به من برای آسان کردن آن کمک میکنند آگاه نیستم. تنها عددی که من از آن آگاهی دارم عددی است که uber فاش کرده است.طبق این مدارک ، uber در بین سال های 2016 و 2018 مبلغ 58$ میلیون دلار را به گوگل بخاطر سرویس گوگل مپ پرداخته است.
Uber همچنین هر سال شماره تعداد تاکسی های گرفته شده را فاش می کند، و از آنجایی که این پرداخت به سواری ها بستگی دارد ، ما می توانیم آن را از سال 2018 کم کنیم ، uber در سال 2018 28$ میلیون دلار برای سرویس دهی های گوگل مپ پرداخت.
این در صدر بیشترین مقدار برای سرویس های فضای ابری گوگل بود که به صورت جداگانه اعلام شده بودند.
وهمین، این تمام اطلاعاتی است که ما در حال حاضر داریم. تخمین زدن بر اساس اینها فقط یک حدس زنی با درصد نا مطمئنی بالاست. اگر این اهمیت بیشتری نسبت به سود گوگل مپ داشت من احتمالا من زمان بیشتری صرف جمع کردن اطلاعات از گوگل و یا معیار های دیگر از جاهای دیگر می کردم.
من فکر می کنم که uber یکی از بزرگترین مشتری ها برای گوگل برای API گوگل مپ است اما نه تنها مشتری. محافظه کار ترین پندار من این است که uber 10% سود آوری است، که به این معنی است که در مجموع ،API گوگل ممکن است 0.3$ میلیارد دلار کسب کند. و بالا ترین گمان من 1$ میلیارد دلار است، با پنداشتن اینکه سود بیشتری از مشتری های بزرگتر در حال آمدن است و همچنین مقداری درآمد از برنامه های کوچکتر.
من گمان نمی کنم که رقم 1$ میلیارد دلار بالا خیلی محتمل باشد. گوگل می گوید که سود نهایی از فضای ابری گوگل 8$ میلیارد دلار در سال است ، و احتمالا گوگل مپ یکی از منابع بزرگ این سود آوری نیست.
برای آن ، تخمین نهایی من برایAPI گوگل مپ 0.65$ میلیارد دلار با دامنه 0.3$ میلیارد دلار تا 1$ میلیارد دلار است.
- بیشتر بخوانید: نحوه کسب درآمد از گوگل پلی استور
گوگل مپ چه مقدار سود در مقایسه با alphabet inc دارد
مقدار سود گوگل مپ، طبق تخمین های من ، 4.3$ میلیارد دلار در سال است. این عالی است ، اما این فقط یک قطره کوچک از از سود کلی گوگل مپ است. سود نهایی برای Alphabet inc ( کمپانی گوگل ) 137$ میلیارد دلار در سال 2018 است. گوگل مپ فقط 3% سود نهایی را شامل می شود.
دلیل آنکه گوگل مپ فقط یک فرصت بزرگ است به دلیل سود آوری بالا در حال حاضر نیست. نکته اصلی این است که این سود پتانسیل این را دارد که دو برابر 9$ میلیارد دلار یا حتی بیشتر را در دو سال دارد. این می تواند به افزایش در آمد در سال های جاری کمک کند.
ارزش مادی گوگل مپ چقدر است: ارزش گوگل مپ به عنوان یک تجارت بزرگ
گوگل مپ دارد به یک تجارت قابل توجه تبدیل میشود. و اگر چه در برابر با گوگل کوچک است، این یک شانس بزرگ خواهد بود برای 500 کمپانی اگر ما فکر کنیم که این یک تجارت بزرگ است.
بیایید که یک حساب سریع داشته باشیم از اینکه گوگل مپ به عنوان یک تجارت بزرگ چقدر ارزش خواهد داشت. ما می دانیم ( یا حد اقل یک تخمین داریم ) از سود گوگل مپ داریم، و برای آن ما می توانیم یک ارزشیابی سریع با استفاده از سود چند گانه داشته باشیم .
این به معنی نگاه کردن به تعدادی کمپانی مشابه است، نگاه کردن به رابطه کمپانی بین ارزش و سود است، و استفاده کردن از سود های چند گانه گوگل برای رسیدن به ارزش نهایی است.
دقیق ترین کمپانی داد و ستد عمومی با یک الگوی مشابه با گوگل مپ ، بدیهی است که Alphabet inc است. سرمایه گزاری Alphabet Market در سال 2018 دور و بر 800$ میلیارد دلار در حال نوسان بود ، و وقتی که ما آن را با 137$ میلیارد دلار مقایسه می کنیم ، سود چند گانه 5.8 است.
حالا، برای رسیدن به یک ارزش منطقی ، این اشتباه خواهد بود که از 4.3$ میلیارد دلار به عنوان یک سود در حال حاضر که تخمین زده ایم استفاده کنیم و ضرب آن با استفاده از سود چند گانه. ما باید تخمین در آمدی را که گوگل مپ پس از فشار در آمد زایی فعلی به دست می آورد ، در درآمد در نظر بگیریم.
آخرین نتیجه گیری من این است که ارزش گوگل مپ 50$ میلیارد دلار به عنوان 8.6$ میلیارد دلار محاسبه شده است ( پتانسیل سود دهی در سال های اندک) 5.8( سود چند گانه Alphabet Inc ) .
آیا گوگل مپ از سرویس Waze Data استفاده می کند ؟ آیا این دو برنامه به هم دیگر وصل شده اند؟
همانطور که می دانید ، گوگل از برنامه مخصوص گشت زنی به نام Waze در سال2013 استفاده کرد که هنوز هم به عنوان یک سرویس جداگانه در حال انجام فعالیت است.
به استناد از گوگل ، گوگل مپ از هیچگونه اطلاعات از برنامه Waze استفاده نمی کند. پس این دو برنامه کاملا از همدیگر مستقل هستند.
این ممکن است برای بعضی ها عجیب باشد ، اما این یک استاندارد از الگو سود آوری گوگل است. ابتدا، سرویس یا اپلیکیشن را خریداری کنید ، و بعد هر چیز قابل استفاده را به اپلیکیشن ها کپی کنید ، و در نهایت ، بگزارید که کار ها خودشان پیش بروند.
ما خواهیم دید که چه مدت برنامه Waze در چرخه خواهد ماند چون که گوگل مپ اخیرا مقدار زیادی Waze را تولید کرده است مانند ویژگی هایی مثل community-driven که اطلاعات از تصادفات ، تله های سرعت ، و علائم کاهش ترافیک است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.