انواع تبلیغات لینکدین
آیا با انواع تبلیغات لینکدین آشنایی دارید. وقتی صحبت از بازاریابی B2B می شود، هیچ چیزی جای تبلیغات لینکدین را نمی گیرد. در این مطلب همه چیز هایی است که برای شروع کار تبلیغات در لینکدین باید بدانید. تبلیغات لینکدین که برای تسهیل ارتباطات حرفه ای طراحی شده است، می تواند یکی از بهترین پلتفرم ها در مجموعه بازاریابی شما باشد – اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید.
چرا باید در لینکدین تبلیغ کنید؟ این پلتفرم دارای بیش از 850 میلیون عضو است که 40 درصد از بازدیدکنندگان هر هفته با یک صفحه درگیر می شوند. برای یادگیری نحوه تبلیغات در لینکدین آماده اید؟ پس ادامه همین مطلب را دنبال کنید.
برای خرید آموزش ۰ تا ۱۰۰ لینکدین کلیک کنید.
گزینه های تبلیغات لینکدین : یک مرور کلی
لینکدین در گذشته با گزینه های تبلیغاتی کم خود، بسیار محدود بود، که به بازاریابان گزینه های زیادی برای دستیابی به اهدافشان نمی داد.
اما این روند تغییر کرده است. به نظر می رسد لینکدین متعهد به ارائه آزادی مورد نیاز تبلیغ کنندگان برای ایجاد تبلیغات بر اساس اهداف خاص آنها، یعنی یکی از موارد زیر را افزوده است:
- شناخت از برند.
- بازدید از وب سایت.
- تعامل.
- بازدید های ویدیویی.
- جذب مشتری
- تغییر های وب سایت
- متقاضیان کار
متداولترین اهدافی که در تبلیغات لینکدین استفاده می شوند، جذب مشتری، برنامه های شغلی، بازدید های ویدیویی و بازدید از وبسایت هستند، اما شما می توانید با موفقیت از این پلتفرم برای هر یک از این موارد استفاده کنید.
چرا در لینکدین تبلیغ کنیم؟
LinkedIn که خود را به عنوان “بزرگترین شبکه حرفه ای جهان” عنوان می کند، بیش از 875 میلیون عضو در بیش از 200 کشور و منطقه دارد و از آنجایی که تنها پلتفرم اجتماعی که صرفاً بر روی ارتباطات بین کسب و کار متمرکز است، مکان ایدهآلی برای بازاریابی B2B است. مهم نیست که چه صنعتی را هدف قرار می دهید، اکثریت حرفه ای های اصلی صنعت خود را در لینکدین خواهید یافت.
مهمتر از آن، لینکدین پلتفرمی است که در آن به احتمال زیاد تصمیم گیرندگان واقعی مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. آیا نیاز به شناسایی مدیران C-suite یک شرکت تولیدی دارید؟ لینکدین مکانی برای سرچ کردن است.
آیا می خواهید دنبال کارگزاران وام مسکن در شرکت های کوچک تا متوسط بروید؟ لینکدین به شما این امکان را می دهد.
استخدام برای یک کارشناس فروش جدید و فقط داوطلب هایی با 5 سال سابقه کار می خواهید؟ درست حدس زدید، لینکدین مکانی برای جستجو است.
طبق تحقیقات خود پلتفرم، 80 درصد از اعضای لینکدین بر تصمیمات سازمان خود تأثیر می گذارند، قدرت خرید آنها دو برابر یک مخاطب متوسط وب است و شش برابر بیشتر احتمال دارد که جذب شوند. بنابراین، اگر قبلاً از تبلیغات در لینکدین استفاده نمی کنید، باید فوراً وارد این بازی شوید.
تبلیغات لینکدین چگونه کار می کند؟
استفاده از تبلیغات لینکدین فرآیند نسبتاً آسانی است، به خصوص اگر قبلاً در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) تجربه داشته باشید.
برای شروع، در LinkedIn Business Manager ثبت نام کنید. این به شما یک فضای یکپارچه می دهد که از آنجا می توانید تمام حساب های تبلیغاتی و صفحات خود را مدیریت کنید.
در این مرحله می توانید اعضای تیم و شرکا را دعوت کنید، مجوز ها را تنظیم کنید و امتیاز ها را اضافه کنید.
از آنجا، شما فقط باید یک هدف را انتخاب کنید (آگاهی، توجه، یا جذب)، گزینه های هدف خود را انتخاب کنید (مکان، ویژگی ها، و غیره)، قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید، و بودجه خود را تعیین کنید.
- بیشتر بخوانید: لینکدین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
انواع تبلیغات لینکدین
بر اساس هدفی که انتخاب می کنید، چهار نوع تبلیغات مختلف به شما داده می شود که می توانید از آنها استفاده کنید:
محتوای تبلیغاتی:
به این به عنوان یک پست تبلیغاتی با اسپانسری لینکدین فکر کنید. شما در حال تبلیغ مقاله یا پستی از صفحه شرکت خود هستید که در فید لینکدین ظاهر می شود.
این تبلیغات به طور متوسط بالاترین CPC را دارند، بنابراین با احتیاط ادامه دهید و مطمئن شوید که محتوایی که تبلیغ می کنید به خوبی تنظیم شده است.
تبلیغات متنی:
اینها تبلیغات کوچکی هستند که ممکن است متوجه آن در سمت راست فید لینکدین شوید. مثلا به تبلیغات فیس بوک در سال 2010 فکر کنید.
به غیر از ستون سمت راست، این تبلیغات ممکن است در زیر بخش «people you may know» ظاهر شوند. اینجاست که محتوای متنی واقعاً می تواند استراتژی های تبلیغاتی شما را موفق کند یا شکست دهد. چند استراتژی مختلف را آزمایش کنید، اما واقعاً چیزی انتخاب کنید که با این تبلیغات به هدف خود برسید.
اسپانسر InMail:
این یک راه بسیار جالب برای ارسال اسپم به صندوق پیام لینکدین شخصی است. اما، زمانی که به درستی انجام شود، در واقع می تواند بالاتر از سایر گزینه های تبلیغات لینکدین تبدیل شود.
از آنجایی که این تبلیغات باید از یک پروفایل شخصی در مقابل یک صفحه کسب و کار مارک دار تهیه شوند، مردم کمتر احساس می کنند که در تله تبلیغاتی قرار می گیرند و بیشتر احساس می کنند که واقعاً می توانند با نماینده کسب و کار ارتباط برقرار کنند. فقط لطفاً متن ها را در هیچ یک از مشخصات جمعیتی خود کپی و جایگذاری نکنید. مطمئن شوید و هر InMail را شخصی سازی کنید.
تبلیغات ویدیویی در لینکدین
در این مورد داستان کمی واضح است، اما تبلیغات ویدیویی لینکدین به تبلیغ ویدیو های شما به بازار هدف ایده آل شما کمک می کند. شما باید حجم زیادی از محتوای ویدیویی ایجاد کنید.
ویدیو های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام نوع ویدیو (موضوع، طول، واقعیت/انیمیشن) بیشترین جذب را به شما می دهد.
نحوه بررسی جذب تبلیغات لینکدین
Site-Wide Insight Tag: این تگ به شما 411 را می دهد که به لطف تبلیغ لینکدین شما، چه اقداماتی در وب سایت شما انجام می شود. مانند پیکسل فیس بوک، می توانید این تگ را یک بار نصب کنید و مشاهده کنید که داده ها وارد می شوند. سرعت سایت شما را نیز مختل نمی کند، اما به شما امکان می دهد آنچه را که در نتیجه تبلیغات لینکدین در وب سایت شما اتفاق می افتد، ردیابی کنید.
- بیشتر بخوانید: بازاریابی لینکدین : نحوه استفاده از لینکدین برای بازاریابی
BONUS: همچنین می توانید پس از نصب برچسب Insight و تعداد بازدیدکنندگان سایت، تبلیغات هدفگیری مجدد لینکدین را تنظیم کنید.
Event-Specific Pixel: این نوع پیکسل ردیابی بیشتر برای نوع هدف از نسل اصلی ایجاد می شود. فرض کنید فرمی دارید که می خواهید شخصی آن را از آگهی لینکدین شما پر کند، اما صفحه تشکر برای بعدش ندارید.
می توانید این کد را نصب کنید و هر بار که فرم تکمیل می شود، یک پیام مبتنی بر شروع فرایند جذب، اطلاع داده می شود.
همچنین می توانید ردیابی جذب را به کمپین های موجود اضافه کنید – بنابراین کسانی که ردیابی را تنظیم نکرده اند، نترسید و این را فعال کنید.
بهترین روش های تبلیغات لینکدین
اکنون که می دانید چطور می توانید از تبلیغات لینکدین استفاده کنید، بیایید به نکاتی در مورد نحوه استفاده از لینکدین بپردازیم و در مورد برخی از بهترین روش ها برای کمک به بهترین نتایج صحبت کنیم.
مخاطب هدف خود را مشخص کنید: برای کمک به شما در شناسایی و دنبال کردن اهدافی که به احتمال زیاد عمل می کنند، باید چند سوال بپرسید:
- مخاطب شما چه کسی است، بیشتر از مرد/زن، سن/محل؟
- آیا آنها تمام عمر خود را در یک صنعت کار کرده اند؟
- آیا آنها به طور کلی در سمت های پایین تر هستند یا مدیریت و سمت های بالاتر؟
- آیا آنها برای هر موقعیت دو تا چهار سال به کار خود ادامه می دهند؟
- آیا آنها ریچارد برانسون را در لینکدین دنبال می کنند؟
شما باید از قبل پاسخ همه این سؤالات را بدانید و اگر به دلایل وحشتناکی نمی دانید، پاسخ آنها را پیدا کنید. لینکدین به بازاریابان B2B گزینه های هدفگیری شگفتانگیزی می دهد، اما تنها در صورتی می تواند به جذب تبلیغات شما کمک کند که واقعاً جنبه حرفهای جمعیتشناسی خود را بدانید. دانستن اینکه آنها چگونه قهوه خود را می خورند برای محیطی مثل فیس بوک عالی است، اما امروز در لینکدین، باید بدانید که آنها در دانشگاهی چه درس خوانده اند، اگر حتی به کالج رفته اند، و آن عوامل مرتبط را به عنوان گزینه های هدف انتخاب کنید.
توجه: با تبلیغات در لینکدین می توانید خیلی بیشتر از مدیران عامل را جذب کنید. بسیاری از کسبوکارها تصور می کنند هدفگیری تبلیغات لینکدین تنها برای هدف قرار دادن بیزنس های بزرگ عالی است، اما اینطور نیست. کسانی که به دنبال شغل یا در موقعیت های سطح پایینتر با تجربه کمتر هستند، حتی کسانی که به تازگی از دبیرستان یا کالج فارغالتحصیل شدهاند، گزینه های هدف عالی برای تبلیغات لینکدین هستند.
از پیشنهادات محتوای لینکدین استفاده کنید: لینکدین پیشنهادات محتوا برای صفحات تجاری ارائه می دهد تا به آنها کمک کند در مورد آنچه باید بنویسند راهنمایی شود. در مورد این موضوع خارج از چارچوب فکر کنید و از ایده های موضوعات پرطرفدار برای تیتر ها و توضیحات تبلیغات استفاده کنید. استفاده از پیشنهادات محتوا بسیار آسان است و حتی می توانید مدیران و مدیران عاملی را که به آنها توجه کردهاید، هدف قرار دهید.
به سادگی صنعت، مکان و سابقه مورد نظر خود را انتخاب کنید و لینکدین آخرین موضوعات پرطرفدار را برای آن فیلتر های تعیین شده ایجاد می کند.
مثلا اگر حتی اولین مقاله ای را که در این جستجوی آزمایشی پر شده است، در نظر بگیریم، «اخراج بد است. کمتر دلسرد باشید،» ما به راحتی میتوانیم چند ایده مختلف برای تیتر آگهی ها را به چالش بکشیم:
- از مواجه با اخراج ها خسته شده اید؟ اینجا کلیک کنید.
- از کند بودن و به درد نخوری بقیه خسته اید؟ اینجا کلیک کنید.
- آنچه ما از اخراج متوجه شدیم- اینجا را کلیک کنید
اگر مقاله ای پرطرفدار است، به این دلیل است که مردم آن را دوست داشته اند و با آن درگیر شده اند.
فرم های Lead Gen را ایجاد کنید: یکی از بهترین دلایل برای استفاده از تبلیغات لینکدین این است که به شما اجازه می دهد تا با بازگشت سرمایه اثبات شده (ROI) جذب های با کیفیت بالا تولید کنید. و بهترین راه برای انجام این کار استفاده از فرم های Lead Gen داخلی داخلی پلتفرم است. هم برای تبلیغات پیامی و هم برای اسپانسر محتوایی در دسترس هستند، تنظیم آنها آسان است و فقط با افزودن یک فراخوان برای اقدام (CTA) به آگهیتان می توانید آنها را هدایت کنید. هنگامی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند، یک فرم از پیش پر شده را می بیند که از قبل شامل نام و اطلاعات مربوطه است.
با ارسال فرم، اعضای لینکدین می توانند به همان بخش «تشکر» خاص هدایت شوند. صفحاتی که به وب سایت شما، سایت دانلود کتاب الکترونیکی یا هر مقصد دیگری متصل می شوند. و از آنجایی که بازاریابان عاشق اعداد هستند، فرم های Lead Gen اندازهگیری تأثیر کمپین ها را بسیار ساده می کند.
از طریق مدیر کمپین خود یا پلتفرم شخص ثالث انتخابی خود، می توانید گزارش هایی درباره معیار های مهم مانند هزینه به ازای هر فرد، نرخ پر شدن فرم و اطلاعات مخاطبان ایجاد کنید.
جمع بندی
اگر در B2B هستید، باید از تبلیغات لینکدین استفاده کنید. برای بازاریابی حرفه ای یا تجارت به کسب و کار، واقعاً هیچ چیزی شبیه لینکدین نیست.
با ارائه انعطافپذیری مورد نظر در تبلیغات رسانههای اجتماعی، همراه با بازگشت سرمایه خوب، میتواند به شما کمک کند تا به تصمیمگیرندگان دسترسی پیدا کنید.
اما، مانند بسیاری از چیز های مرتبط با بازاریابی، نمی توانید انتظار داشته باشید که معجزه یک شبه اتفاق بیفتد. احتمالاً قبل از اینکه به بهترین رویکرد برای نیاز های سازمان خود برسید، کمی آزمون و خطا و تنظیم دقیق لازم است. فقط کمی صبر و یک استراتژی روشن داشته باشید، و این پلتفرم اجتماعی قدرتمند را خواهید داشت که قبل از اینکه متوجه شوید، هدف را برای شما جذب می کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.