بازاریابی لینکدین : نحوه استفاده از لینکدین برای بازاریابی
با مطالعه این مطلب، بهترین شیوه های بازاریابی لینکدین را کشف کنید تا به شما کمک کند دیده شدن برند را افزایش دهید و فروش داشته باشید. لینکدین یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که به طور خاص برای مشاغل و حرفه ای ها طراحی شده است که می خواهند مارک های شخصی یا حرفه ای خود را گسترش داده و تبلیغ کنند. این مقاله به بررسی بازاریابی لینکدین، از جمله بهترین شیوه ها و روش های خاص استفاده از لینکدین برای دستیابی به مخاطبان می پردازد.
بازاریابی لینکدین چیست؟
بازاریابی لینکدین شامل تمام راه هایی است که می توانید برند خود را از طریق پلتفرم لینکدین تبلیغ کنید. چه هدف شما افزایش دیده شدن برند، هدایت ترافیک به وب سایت یا افزایش فروش باشد، لینکدین ابزار هایی برای کمک به شما دارد.
برای خرید آموزش ۰ تا ۱۰۰ لینکدین کلیک کنید.
آیا لینکدین برای بازاریابی خوب است؟
قطعا! LinkedIn توسط بیش از 900 میلیون کاربر در 200 کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
این موضوع لینکدین را به یکی از بهترین فضا ها برای ارتباط با مدیران اجرایی، تصمیم گیرندگان، نام های معتبر در صنعت شما و تأثیرگذاران B2B تبدیل می کند.
بهترین روش های بازاریابی لینکدین
قبل از اینکه به جزئیات استفاده از لینکدین برای بازاریابی بپردازیم، برخی از بهترین روش ها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که همیشه تأثیر اولیه مفیدی از خود به جا می گذارید.
یک شبکه قوی بسازید: شبکه سازی کلید ایجاد مخاطب در لینکدین است. با تعیین مخاطب هدفی که می خواهید در لینکدین به آن دسترسی پیدا کنید، شروع کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین افراد را برای ارتباط با آنها برای دستیابی به اهداف بازاریابی لینکدین خود شناسایی کنید.
اگر در لینکدین تازه کار هستید، همکاران کاری (گذشته و حال) و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط، ساده ترین راه برای ایجاد کانکشن هستند. لینکدین به افراد توصیه می کند که با افزایش مخاطبان خود بر اساس ارتباطات و علایق مشترک، با آنها ارتباط برقرار کنند.
فضا را حرفه ای نگه دارید: لینکدین به افرادی که در ایجاد ارتباطات حرفه ای جدی هستند پاسخ می دهد. همانطور که در لینکدین درگیر هستید، تمرکز خود را بر روی کار خود و اهدافی که می خواهید با بازاریابی لینکدین به دست آورید، حفظ کنید.
خبر های مربوط به آنچه برای شام میپزید، احساستان درباره موضوعات حساس یا مجموعهای از میم های NSFW (برای کار امن نیست) را برای پروفایل خصوصی فیسبوک یا یک گروه مسنجر با دوستانتان سیو کنید و لازم نیست این مطالب در پروفایل لینکدین شما باشند!
ارزش دادن به مخاطب: ارائه ارزش به طور مداوم در لینکدین باعث افزایش بازدید برند شما می شود و به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید. مرور پیام ها، پست های جدید شبکهتان و بهروزرسانی های کارشناسان صنعتی را که دنبال می کنید، بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید.
در حین مرور، به دنبال راه هایی برای افزودن ارزش به مکالمات باشید. وقتی مردم نظرات شما را می بینند و لایک می کنند، ویوی شما را در بین دنبال کنندگان پروفایل یا صفحه ای که با آن درگیر هستید افزایش می دهد.
- بیشتر بخوانید: محیط کاری لینکدین
بهترین راه برای استفاده از لینکدین برای بازاریابی چیست؟
در ادامه روش های خاصی وجود دارد که می توانید از لینکدین برای بازاریابی برند یا کسبوکار خود استفاده کنید.
پروفایل لینکدین خود را بهبود ببخشید. شما از پروفایل حرفه ای لینکدین خود برای ساخت شبکه خود استفاده خواهید کرد. قبل از شروع به برقراری ارتباط، مطمئن شوید که پروفایلی ایجاد کنید که در جهت هدفی که می خواهید به آن برسید تنظیم شود.
هنگام اضافه کردن متن به پروفایل خود، آن را مانند یک صفحه وب سایت در نظر بگیرید. آن را با کلمات کلیدی که می خواهید در نتایج جستجوی لینکدین کشف شوند، اپدیت کنید.
با یک عکس حرفه ای شروع کنید. برای اطمینان از اینکه مردم به راحتی می توانند شما را بشناسند و به خاطر بسپارند، از یک عکس برای همه پروفایل های اجتماعی خود استفاده کنید.
بهترین تیتر ممکن را بنویسید. زیر نام شما در نتایج جستجو، پست ها و نظرات ظاهر می شود. آن را چیزی بگذارید که مردم را ترغیب کند که بخواهند درباره شما و آنچه ارائه می دهید، بیشتر بدانند. کلمات کلیدی را که می خواهید در لینکدین پیدا کنید، مانند مشاور سئو یا خدمات سئو درج کنید.
اطلاعات تماس خود را اضافه کنید تا افراد بتوانند خارج از لینکدین نیز با شما ارتباط برقرار کنند. این می تواند شامل ایمیل، وب سایت یا سایر حساب های اجتماعی شما باشد.
بهترین خلاصه ممکن را برای خلاصه پروفایل لینکدین خود بنویسید. این باید افراد را ترغیب کند که بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند و در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید صحبت کنند. مجدداً کلمات کلیدی اصلی و مرتبطی را که می خواهید در لینکدین پیدا کنید را درج کنید.
از بخش تجربیات برای توصیف بهترین دستاورد های خود برای هر عنوان شغلی که دارید استفاده کنید. این نتایج را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها بفروشید، تنظیم کنید.
رزومه و معرفی نامه های پروفایل خود را ایجاد کنید. آنها را به عنوان گواهی مهارت ها و تجربیاتی که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف خود نیاز دارید، در نظر بگیرید.
از بخش های اضافی در پروفایل لینکدین خود برای بهینهسازی بیشتر آن برای کلمات کلیدی هدف خود و نشان دادن تخصص خود استفاده کنید. می توانید مجوز ها و گواهینامه ها، مقالات، پروژه ها، جوایز و وظایفی را که پشتیبانی می کنید اضافه کنید.
اپدیت های منظم مربوط به هدفی را که می خواهید به آن برسید، ارسال کنید. آنها ممکن است شامل لینک هایی به آخرین پست وبلاگ یا اخبار مربوط به شرکت شما و محصولات یا خدمات آن باشند.
هنگامی که پروفایل شما کامل شد، از آن برای شروع ایجاد ارتباط استفاده کنید. برای افزایش بازدید خود در لینکدین، اینفلوئنسر ها و شرکت هایی را که مخاطبان هدف شما با آنها درگیر هستند دنبال کنید تا بتوانید در نظرات پست با آنها آشنا شوید.
ایجاد صفحه تجاری
علاوه بر پروفایل لینکدین برای خود، می توانید صفحات شرکت لینکدین را برای نمایش تجارت، محصولات و خدمات خود ایجاد کنید.
مانند پروفایل لینکدین خود، صفحه شرکت خود را به عنوان یک صفحه وب در نظر بگیرید که می خواهید برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی کنید. آن کلمات کلیدی را در سراسر صفحه شرکت خود بگنجانید. به طور خاص، مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف در برچسب، توضیحات و بهروزرسانی های شرکت شما ظاهر می شوند.
همچنین، حتما از همان تصویر/لوگوی شرکت در صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. این تضمین می کند که مخاطبان شما به راحتی می توانند برند شما را تشخیص دهند و به خاطر بسپارند.
هنگامی که صفحه شرکت شما تکمیل و بهینه شد، می توانید با دعوت از افرادی که در پروفایل لینکدین خود با آنها در ارتباط هستید به صفحه خود، مخاطبان شرکت خود را ایجاد کنید.
اپدیت های جدید درباره اخبار، محصولات یا خدمات شرکت برای تعامل با مخاطبان هدف خود ارسال کنید. حتما به نظراتی که دریافت می کنید هم پاسخ دهید.
با استفاده از آنالیز لینکدین می توانید عملکرد صفحه شرکت لینکدین خود را مشاهده کنید. در آنجا می توانید ببینید که چقدر سریع مخاطبان شما رشد می کنند و مخاطبان شما با چه محتوایی بیشتر درگیر هستند.
- بیشتر بخوانید: لینکدین پیکسل چیست؟ LinkedIn Pixel چگونه کار می کند؟
در گروه های لینکدینی مشارکت کنید
یکی دیگر از راه های رشد شبکه و افزایش دیده شدن برندتان، شرکت در گروه های لینکدین است.
گروه های لینکدین خانه متخصصانی هستند که می خواهند در مورد یک صنعت خاص یا علایق مرتبط با صنعت شما بحث کنند. برای دیدن نتایج واقعی از گروه های لینکدین، باید روی گروه هایی با تعامل بالا و اسپم کم تمرکز کنید. هنگامی که به یک گروه ملحق شدید، در مورد تعداد پست های اعضای گروه در روز و تعداد نظراتی که آن پست ها دریافت می کنند، بررسی کنید. اگر می بینید که گروهی دارای حجم بالایی از پست های لینک بدون نظر است، نشانه آن است که ممکن است به نتایج دلخواهتان نرسید. راه دیگر برای به دست آوردن ارزش از لینکدین این است که گروهی را پیرامون موضوعی راه اندازی کنید که مخاطبان هدف شما را جذب کند. به عنوان مثال، شرکتی که افزونه وردپرس را می فروشد ممکن است بخواهد گروهی را برای افرادی که وب سایت های وردپرسی را اجرا می کنند راه اندازی کند.
انتشار مطالب جامع
بخشی از لینکدین به شما این امکان را می دهد که محتوای جامع و کامل خاص خود را در پروفایل لینکدین خود منتشر کنید. استفاده از این ویژگی به شما این امکان را می دهد که خود را به عنوان یک مرجع در موضوعاتی که مخاطبان هدف شما می خواهند بررسی کنند، تثبیت کنید. اگرچه به اندازه آنچه از یک افزونه سئو وردپرس به دست می آورید پیشرفته نیست، لینکدین به شما اجازه می دهد تا پست های خود را برای قابلیت کشف در نتایج جستجوی لینکدین و گوگل بهینه کنید.
جمع بندی
لینکدین یکی از بهترین پلتفرم ها برای دستیابی به اهداف تجاری شماست. پروفایل و صفحه خود را برای هدفی که می خواهید به آن برسید بهینه کنید و هنگام ارسال بهروزرسانی ها، شرکت در گروه ها و انتشار محتوای خاص، آن هدف و مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.