38 مورد از بهترین ابزارهای گوگل برای بهره وری و بازاریابی
در این مقاله قصد داریم 38 مورد از بهترین ابزارهای گوگل برای بهره وری و بازاریابی را به شما معرفی کنیم. گوگل طیف وسیعی از ابزارها را برای تقریباً هر نیاز تجاری قابل تصور ارائه می دهد. گرچه این شرکت از سال 1998 وجود داشته است اما به بخش قابل توجهی از فناوری امروزی تبدیل شده است. امروزه همه با گوگل به عنوان یک موتور جستجو آشنا هستند. و احتمالاً میدانید که پیشنهادات این شرکت به گستره وسیعی از ابزارهای دیگر گسترش یافته است.
برای خرید آموزش های گوگل کلیک کنید.
1- Gmail یک سرویس ایمیل امن
با بیش از 1.8 میلیارد کاربر در سراسر جهان و سهم 27٪ از بازار مشتری ایمیل، Gmail چیزی بیش از حساب های ایمیل شخصی ارائه می دهد. در بین مشاغل نیز محبوب است. امروزه بیش از ۵ میلیون کسبوکار از G Suite استفاده میکنند که شامل Docs، Sheets، Slides، Drive، Hangout و موارد دیگر نیز میشود. Gmail یک ارائه دهنده سرویس ایمیل سریع، ایمن و قابل اعتماد است.
2- Google Ads برای دستیابی به مشتریان جدید
اگر مشتریان شما از اینترنت استفاده می کنند باید آنها را به صورت آنلاین هدف قرار دهید. Google Ads بهترین و موثرترین راه برای انجام این کار است. Google Ads که در نتایج جستجوی Google، YouTube و شبکه نمایش آن ادغام شده است، تمام داده های تجزیه و تحلیل و قابلیت های هدف گیری مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، به علاوه راه حل های خودکار را برای کمک به شما در به حداکثر رساندن هزینه های بازاریابی خود ارائه می دهد.
3- Google Alerts یک ابزار مانیتورینگ
گوگل به شما امکان می دهد از طریق Google Alerts از اخبار بد مطلع شوید و همچنین تبلیغات خوبی را پیدا کنید. این موارد بهطور خودکار شما را از هرگونه اشارهای به کسبوکارتان مطلع میکنند و به شما این امکان را میدهند که به طور فعال با ارجاعات مضر بالقوه مقابله کنید یا موارد مثبت را به اشتراک بگذارید.
4- Google Analytics برای اندازه گیری میزان استفاده از برنامه و ترافیک وب سایت
گوگل آنالیتیکس ساده ترین راه برای نظارت بر استفاده از برنامه و ترافیک وب و همچنین جایی که از آن می آید است. برای استفاده رایگان، اطلاعاتی در مورد مشتریان و مراحل خرید آنها به شما ارائه می دهد، بنابراین می توانید فرآیندهای بازاریابی را ساده کنید، اهداف خود را شناسایی کنید، کمپین ها را ردیابی کنید و صفحات وب فردی را عیب یابی کنید (همه از طریق یک داشبورد واحد).
5- Google Authenticator برای امنیت تایید دو مرحله ای
هرزنامهها، هکرها و سایر مجرمان سایبری همیشه پیچیدهتر میشوند. گوگل با کمک راستیآزمایی ۲مرحلهای به شما کمک میکند تا در تمام ویژگیهای دیجیتال خود ایمن نگه دارید. با ارسال پیامک یا ایمیل برای شما یک کد منحصر به فرد که می توانید از آن برای ورود به حساب های خود استفاده کنید، امنیت قوی تری نسبت به رمز عبور به تنهایی فراهم می کند.
6- Google Business Messages برای ارتباط با مشتریان بالقوه
Google Business Messages یک سرویس پیام کوتاه و پیام فوری است که در اصل برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است، به شما امکان می دهد از طریق تعدادی از نقاط ورودی از جمله نقشه ها، جستجو و وب سایت خود با مشتریان خود تعامل داشته باشید. شما می توانید از آن برای پاسخ به سوالات متداول هم استفاده کنید.
7- Google Business Profile برای ارتقاء کسب و کار محلی
از زمان ارائه ویژگیهای جدید جستجوی محلی در نوامبر 2021، گوگل تأکید فزایندهای بر نتایج جستجوی اطراف خود کرده است. ایجاد Google Business Profile بخش مهمی از رتبه بندی است. از پروفایل خود برای کمک به مشتریان برای پیدا کردن شما در جستجو و Maps یا تبلیغ فروش در منطقه خود استفاده کنید.
8- Google Calendar برای مدیریت زمان و برنامه ریزی
Google Calendar یک راه عالی برای از بین بردن این مشکل، مدیریت موثرتر زمان و ماندن در بالای برنامه خود است. شما می توانید این ابزار گوگل را در دستگاه های خود همگام سازی کنید و قرارهای ملاقات خود را در هر جایی تعیین کنید.
9- Google Chat برای پیامرسانی فوری
در این عصر کار از راه دور، پیامرسانی فوری ابزاری ضروری برای هر کسبوکاری است. اما چرا با افزودن یک برنامه جانبی همه چیز را پیچیده کنید، در حالی که گوگل تمام عملکردهای مورد نیاز خود را در Google Chat در اختیار شما قرار می دهد ؟ این ابزار به شما امکان می دهد تمام پیام های خود را در یک مکان دریافت کنید، با هم تیمی های خود همکاری کنید و بدون دردسر با سایر برنامه ها و ابزارهای Google یکپارچه شوید.
10- Google Chrome برای مرور وب و توسعه
اگر تا به حال مجبور شده اید به یکی از اقوام کمک کنید تا نوارهای ابزار متعددی را از مرورگر خود حذف کنند یا بی صبرانه منتظر پنجره ای برای مقابله با نشت حافظه بوده اید، می دانید که یک مرورگر وب با کیفیت چقدر مهم است. Google Chrome راهی امن برای گشت و گذار در اینترنت به شما می دهد.
همچنین دارای ابزارهای توسعهدهنده اختصاصی برای کمک به ایجاد وبسایتهای جدید و آزمایش API است و هر هفته بهروزرسانی میشود.
11- Google Chrome Remote Desktop برای اتصال با سیستم های خانگی یا محل کار
یکی دیگر از ابزارهای عالی برای کارمندان از راه دور، Chrome Remote Desktop است که به شما امکان می دهد از راه دور به سیستم محل کار خود از خانه دسترسی داشته باشید، صفحه نمایش خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید یا فایل ها را در حین سفر مشاهده کنید. در اصل این ابزار یک افزونه کروم است و در برنامه هایی هم برای دستگاه های اندروید و آیفون ارائه می دهد.
12- Looker Studio برای داشبوردهای تعاملی و گزارش های جذاب
Looker Studio که قبلاً به عنوان Google Data Studio شناخته می شد، به شما امکان می دهد قدرت داده های خود را با گزارش ها و داشبوردهای قابل تنظیم باز کنید. Looker Studio است که به شما امکان می دهد همه صفحات گسترده، تجزیه و تحلیل و سایر منابع داده خود را به یک پلتفرم متصل کنید، ابزاری ضروری برای هر کسب و کاری است که به دنبال بینش های جدید یا تلاش برای انتقال پیامی تاثیرگذار است.
13- Google Digital Garage برای یادگیری مهارت های جدید
آیا می خواهید چند ابزار جدید به جعبه ابزار خود اضافه کنید یا مجموعه مهارت های خود را افزایش دهید؟ یا فقط می خواهید یاد بگیرید که چگونه بهره وری بیشتری داشته باشید. Google Digital Garage با طیف وسیعی از دورههای آموزشی که همه چیز را از زیرساختهای ابری گرفته تا سخنرانی عمومی، بازاریابی دیجیتال گرفته تا یادگیری ماشینی را پوشش میدهد، میتواند به شما کمک کند مهارتهای جدیدی را کسب کنید که برای کسبوکار و حرفهتان مفید است.
14- Google Docs برای ایجاد و ویرایش آنلاین اسناد
وقتی صحبت از همکاری بلادرنگ در اسناد و صفحات گسترده می شود، Google Docs بسیار مفید است.
این ابزار که بخشی از ابزارهای G Suite است به صورت آنلاین میزبانی می شود و به چندین کاربر اجازه می دهد همزمان روی یک سند کار کنند. تغییرات را در حین انجام مشاهده کنید، به صورت خودکار ذخیره کنید یا به راحتی به نسخه های قبلی برگردید.
15- Google Domains برای ثبت دامنه
با بیش از 300 دامنه برای انتخاب (به عنوان مثال، .com، .cafe، .biz)، دامنه های Google وب سایت شما را در سرورهای سریع و ایمن میزبانی می کند و در عین حال پشتیبانی زنده شبانه روزی ارائه می دهد.
همچنین دارای ابزارهای کشیدن و رها کردن سایت، قابلیت های ایمیل حرفه ای است و به شما امکان می دهد به راحتی با سایر ابزارهای گوگل خود ارتباط برقرار کنید.
16- Google Drive برای ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل
فایلهای مهم را در فضای ابری ایمن نگه دارید یا با هر کسی که از Google Drive استفاده میکند به اشتراک بگذارید. با محافظت داخلی در برابر بدافزار و هرزنامه، راهی امن برای ذخیره و همکاری در فایلها در اختیار شما قرار میدهد. همچنین از قابلیت های جستجوی قدرتمند گوگل استفاده می کند، بنابراین می توانید به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید در 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان خود بیابید.
17- Google Fonts برای اضافه کردن فونت
جاسازی فونت می تواند برای مدیران وب سایت مشکل ساز باشد. اگر سبک حرفی را انتخاب کنید که توسط مرورگر کاربر تشخیص داده نمی شود، می تواند متن را به یک آشفتگی درهم تبدیل کند. فونتهای گوگل طیف گستردهای از فونتهای رایگان را ارائه میدهد. در نتیجه شما روی مجموعه کاراکترها کنترل دارید، بنابراین می توانید مواردی را که نیاز ندارید محدود کنید و زمان بارگذاری را کاهش دهید. کیفیت بین فونتهای موجود متفاوت است، اما تعدادی از نسخههای آزاد از حروف چاپی محبوب موجود است، که از این بین می توان به Monserrat و Roboto اشاره کرد.
18- Google Forms برای نظرسنجی ها و پرسشنامه های آنلاین
Google Forms در G Suite رایگان است و به شما امکان می دهد نتایج نظرسنجی ها و پرسشنامه ها را ایجاد، ویرایش و به طور خودکار پیگیری کنید. بهروزرسانیهای بیدرنگ به شما این امکان را میدهند که پاسخها را به محض ورود پیگیری کنید. رنگها، تصاویر و فونتهای سفارشی به شما این امکان را میدهند که فرمهایی را ایجاد کنید که برای کسبوکار شما مناسب هستند.
19- Google Jamboard برای ایجاد یک تخته سفید مجازی از ایده ها
Jamboard یک وایت برد دیجیتال تعاملی است که می تواند برای همکاری آنلاین از طریق Google Workspace استفاده شود. شما می توانید از طریق مرورگر وب یا برنامه Google Jamboard یک وایت برد دیجیتال 55 اینچی با سرویسهای G Suite جاسازی شده در اختیار داشته باشید. چندین همکار می توانند همزمان عناصر را بنویسند، بکشند، و اندازه را تغییر دهند.
20- Google Keep
چه در حال شرکت در کلاس باشید، چه بخواهید یادآوری ارسال کنید، Google Keep ابزار رایگان دیگری است که برای شما مفید خواهد بود. بخشی از G Suite مبتنی بر وب، میتواند متن را با استفاده از تشخیص کاراکتر استخراج کند یا صداهای ضبط شده را رونویسی کند. عملکرد کدگذاری رنگ به شما کمک میکند سازماندهی کنید، در حالی که پینها میتوانند موارد را نزدیک به بالا نگه دارند. مانند بقیه مجموعه های مبتنی بر وب، می توان از آن برای کار با سایر کاربران Keep به صورت بلادرنگ استفاده کرد.
21- Google Manufacturer Center برای برندسازی
اگر شما مالک یک برند خاص هستید، Google Manufacturer Center یک ابزار مناسب برای شما است. علاوه بر اینکه به تولیدکنندگان اجازه میدهد اطلاعات بهتر و دقیقتری درباره محصول ارائه کنند، تجربه خرید آنلاین را نیز بهبود میبخشد. این ابزار به شما امکان می دهد محصولات خود را در هر دو برگه Search و Shopping برجسته کنید. تجزیه و تحلیل جامع به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد تبلیغات را شناسایی کنید.
22- Google Meet برای ویدئو کنفرانس آنلاین
یکی از دو برنامه ای که برای جایگزینی Google Hangouts طراحی شده است، Google Meet است که گوگل در پاسخ به Zoom، Facetime و Skype ساخت. استفاده از این سرویس کنفرانس ویدیویی در طول همهگیری کووید-19، تا حدی به لطف فیلترهای حذف نویز، قابلیتهای صوتی چند طرفه و قابلیت اشتراکگذاری صفحه، به طور تصاعدی افزایش یافت.
23- Google Merchant Center برای خرده فروشان
با Google Merchant Center به مشتریان بالقوه نشان دهید که چه تعداد از کالاهای موجود در فروشگاه و آنلاین موجود است. با چند کلیک، میتوانید اطلاعات فروشگاه و محصول خود را آپلود کنید و آن را برای خرید و سایر خدمات در دسترس قرار دهید.
24- Google Optimize برای تست و بهینه سازی A/B
هر بازاریابی اهمیت تست A/B را درک می کند اما چیزی که بسیاری از آنها نمیدانند این است که Google Optimize این کار را آسان میکند و دادههایی را که برای آزمایش محتوای وبسایت خود نیاز دارید و بهینهسازی آن برای بهترین تجربه بازدیدکنندگان در اختیار شما قرار میدهد.
25- Google Podcasts برای جذب مخاطبان بیشتر
Google Podcasts رفتار شنوندگان پادکست ها را به صورت عمیق بررسی می کند، بنابراین میتوانید عادتهای گوش دادن آنها را درک کنید، ببینید چه زمانی در حال تنظیم یا ترک کردن پادکست هستند و چگونه شما را پیدا کردند. همه اطلاعاتی که میتوانید برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید را در اختیار شما قرار می دهد.
26- Google Scholar برای حمایت از محققان
شما نمی توانید هر چیزی که آنلاین مطالعه می کنید را باور کنید. اما اگر بتوانید منبعی علمی بیابید که در آن اطلاعات توسط تحقیقات پشتیبانی میشود، احتمال قابل اعتماد بودن آن بسیار بیشتر است. Google Scholar به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی پایگاه داده حاوی دسترسی به آثار دانشگاهی و علمی را می دهد.
27- Google Search Console برای اندازه گیری عملکرد جستجوی وب سایت
گوگل سرچ کنسول با انواع ابزارهای مفید مانند گزارش های سرعت، اطلاعات مربوط به بک لینک ها و امکان ارسال نقشه سایت، ابزاری است که هر صاحب وب سایتی باید برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد داشته باشد.
28- Google Sheets برای ایجاد و ویرایش صفحات گسترده به صورت آنلاین
برخی از کاربران به صفحات گسترده علاقه دارند در حالی که برخی دیگر از آنها متنفر هستند، اما هر کسب و کاری از آنها استفاده می کنند. Google Sheets یک برنامه صفحه گسترده مبتنی بر وب و اکسل مانند است که امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم می کند. شما می توانید هم از سیستم و هم از گوشی به آن دسترسی داشته باشید و از فرمول ها و محاسبات خودکار استفاده کنید. Sheets یکی دیگر از برنامههای رایگان موجود در G Suite است.
29- Google Sites برای ساخت وب سایت
قابلیت کشیدن و رها کردن Google Sites به شما امکان می دهد یک سایت کامل را بدون نوشتن یک خط کد ایجاد کنید. استفاده رایگان، Sites به شما امکان می دهد یک صفحه وب را با شخص دیگری ویرایش کنید و تغییرات آنها را در صورت وقوع مشاهده کنید.
30- Google Slides برای ایجاد و ویرایش فایل های ارائه آنلاین
Google Slides یک سازنده اسلاید آنلاین است که استفاده از آن به عنوان بخشی از G Suite محصولات رایگان است. این برنامه هم به شما این امکان را می دهد تا به صورت ریموت با کاربران دیگر همکاری داشته باشید.
31- Google Tag Manager برای مدیریت تگ های وب سایت
با Google Tag Manager برچسب ها یا تگ ها را به سرعت و به راحتی در وب سایت خود به روز کنید. با افزودن بخش کوچکی از کد به وب سایت خود، می توانید به راحتی تگ های تجزیه و تحلیل و اندازه گیری را مستقر و مدیریت کنید. با استفاده از یک کانتینر، میتوانید برچسبهای کدگذاری شده دستی را از Ads، Analytics، Floodlight و برنامههای جانبی جایگزین کنید تا پیکربندیها را ساده و خودکار کنید.
32- Google Translate برای ترجمه سریع به بیش از 100 زبان
اینترنت یک اقتصاد واقعا جهانی ایجاد کرده است. بنابراین وقتی در ژاپن مشتری دارید، اما ژاپنی صحبت نمی کنید، چه می کنید؟ Google Translate با بیش از 100 زبان پشتیبانی شده، یک سرویس ترجمه ماشینی عصبی است که روز به روز دقیق تر می شود.
33- Google Travel برای برنامه ریزی سفر
بازدید از چندین سایت برای رزرو پرواز، برنامه ریزی اتاق هتل و کرایه ماشین را فراموش کنید. Google Travel به شما این امکان را می دهد که همه چیز را مقایسه کنید (از مقایسه قیمت ها گرفته تا بررسی جاذبه های محلی). این ابزار برای سفرهای کاری ایده آل است و شما حتی می توانید پروازها و رزروها را مستقیما به تقویم خود اضافه کنید.
34- Google Trends برای تجزیه و تحلیل درخواست های جستجو
آیا می خواهید بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند؟ Google Trends عبارتهای جستجو را در بر اساس مناطق و زبان های پرس و جو تجزیه و تحلیل میکند و نتایج را در نمودارهایی با خوانایی آسان ارائه میکند. این یک ابزار عالی برای تشخیص این است که در حال حاضر چه چیزی در حال محبوبیت است و اتفاق بزرگ بعدی قرار است چه باشد.
35 – Google Voice برای تلفن و سرویس پیامک
به یاد دارید زمانی که مردم از تلفن خود برای صحبت کردن استفاده می کردند؟ دیگر نیازی به تلفن ثابت (یا حتی تلفن همراه) ندارید. Google Voice یک سرویس تلفنی و پیامکی است که از طریق وب قابل دسترسی است. این ابزار یک شماره تلفن منحصر به فرد برای استفاده برای تماس ها در اختیار شما قرار می دهد و همچنین رونوشت های پست صوتی، تبریک های پست صوتی شخصی شده و نرخ های بین المللی پایین را ارائه می دهد.
36- Google Web Designer برای ایجاد انیمیشن و عناصر تعاملی
با انیمیشنها و عناصر تعاملی که با استفاده از Google Web Designer ایجاد شدهاند، کمی به وبسایت خود تبلیغات دیجیتال اضافه کنید. این برنامه به شما امکان می دهد فیلم ها، تصاویر و طرح های مبتنی بر HTML5 جذاب برای کسب و کار خود ایجاد کنید. تمپلت های موجود به شما امکان شروع ساده را می دهند در حالی که گردش های کاری پویا به شما امکان می دهند تبلیغاتی متناسب با مخاطبان خود ایجاد کنید.
37- Waze Ads برای دسترسی به مشتریان نزدیک
این سرویس تبلیغاتی مبتنی بر مکان به معنای واقعی کلمه کسب و کار شما را بر روی نقشه قرار می دهد و به شما کمک می کند تا آگاهی خود را افزایش دهید و به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.
38- YouTube برای اشتراک گذاری و تبلیغات ویدیویی
کسب و کارهای هوشمند از هر نوع ابزاری برای پاسخ دادن به سوالات مشتریان، ارتقاء آگاهی برند و تعامل با اهداف خود استفاده می کنند. اگر محتوای با کیفیت ایجاد می کنید می توانید از پلتفرم یوتیوب برای تبلیغات ویدیویی برند خود استفاده کنید.
گوگل چیزی بیش از یک موتور جستجوی ساده است چون تمام ابزارهایی که برای مدیریت کسب و کارتان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. گوگل چون نیاز و خواسته های کاربران را درک می کند و برای رسیدگی به آنها ابزارهایی را طراحی می کند (اغلب به صورت رایگان) به حرف اول دینای فناوری تبدیل شده است. با استفاده از 38 مورد از بهترین ابزارهای گوگل برای بهره وری و بازاریابی می توانید نیازهای کسب و کار خود را برآورده کنید و مخاطبان مورد هدف خود را توسعه دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.